Hej Allesammen. Jeg er en privat personer som køber utrolig mange ting på auktion. De varer jeg køber på auktion er typisk fra privatpersoner som sælger ud af deres vare. Inden jeg køber på auktionen sætter jeg altid den vare til salg på en anden auktionsside som jeg teoretiskset ikke har endnu. Når jeg har solgt varen og modtaget pengene bruger jeg dem til at købe vare jeg havde set på den anden auktion. De penge jeg betaler for varen på auktionen er nogle som jeg fik via salg af den anden auktion. Når jeg har betalt sender sælger sin vare til den person som jeg har solgt til via auktionssiden. ( Inden jeg havde varen ) Det har virket rigtig godt folk er tilfredese med varen osv. Problemet er dog det at jeg har hørt at hvis man omsætter for mere end 50.000 om året skal man være moms registret. jeg har købt for mange tusinde euro og solgt for mange tusinde euro på den her måde. skal jeg stadig være moms-reg når jeg ikke selv har noget fysik at gøre med varen da den aldrig kommer til DK? Hvis tilfældet er at jeg skal moms reg så er mit næste spørgsmål om det vil være en fordel at starte en enkeltmandsvirksomhed eller jeg skal starte et I/S selskab. Mvh Alexander |
Hej Alexander,
Det har i din sag (som jeg er orrienteret) ikke noget at sige at varen ikke fysisk kommer i din varetægt. Juridisk står du jo som ejer af den i en kortere eller længere periode. Hvis varen aldrig kommer inden for landets grænser vil jeg ikke kunne svare på hvad du skal gøre. Der Bent Zimmermann (Skat & Råd) nok på banen.
Et I/S er svarer til at man er to eller flere personer som er gået sammen og at hæfter personligt for selskabet. Så man hæfter som i et enkeltmandsselskab, men man er flere om det. (Kort sagt)