Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er vi mennesker for dumme?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ved et tilfaelde faldt jeg over disse videos, og har nu set alle 10 videor.

&feature=channel">

&feature=channel

&feature=channel">

&feature=channel

Jeg prøvede at finde ud af hvad den skjulte dagsorden er, indtil nu har jeg ikke kunne finde nogen, så min midlertidige konklusion, må være at vi mennesker ikke er særlig smarte. Set i lyset af den potentielle trussel, burde dette jo være de to emner som diskuteres i pressen, og i de private hjem, men i stedet bruger vi oceaner af tid på at diskutere, pointesystemer, nye motorveje, folkeskolen ny vunde ret til at sende børn som ikke kan opføre sig ordentlig hjem. Set i lyste af ovenstående trusler må vi vel kunne betegnes som kollektive tåber?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Mennesket er generelt et dumt irrationelt vanedyr, der er ekstremt dårlige til at håndtere videnstunge problemer.

Vi kan forstå at vores ældre f.eks. skal have ordentlige forhold - det er et simpelt problem og det bliver debateret til hudløshed i medierne... Men så snart det gælder noget i et større perspektiv er der ingen der forstår at reagere på det. Man tænker måske "uha det lyder da ikke så godt" et kort øjeblik, men der går ikke mange minutter før man forbruger løs igen som om intet var hændt.

Eksempel

1. En forsker beviser at babyer dør i Afrika hvergang vi spiser Sneakers i Danmark: Hvad gør vi? Stopper med at spise sneakers selvfølgelig - det er ren logik!

2. Samme forsker beviser senere at Afrika mister 5% af deres vandreserver hver år pga. eksport af fødevarer til Europa: Hvad gør folk? ikke en skid - selvom der formegentligt dør flere babyer her end i eksempel 1.

Selvom det ville være langt nemmere at droppe Sneakers frem for frugt og grønt fra Afrika, så vil de fleste ikke kunne gennemskue problemstillinge, da de i bund og grund er uvidende om konsekvenserne. Derudover kan de fleste ikke relatere til det at mangle vand og der skal jo nok være "nogle andre" der sørger for at problemet bliver løst.

Jeg tror det eneste rigtige er at de store drenge tager nogle ekstremt hårde beslutninger, der gør at vi kan fokusere vores resourcer på de rigtige problemer uden at alle nødvendigvis forstår dem fuldt ud. Et videnskabeligt diktatur ville formegentligt være den bedste løsning!

Og til dem der tænker "arh så dumme er mennesker altså heler ikke" er her en lille graf der, rent videnskabeliget, er meget meget  skræmmende: http://www.flickr.com/photos/35752108@N00/124301035/

Mvh René

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24

Den postede jeg i starten af året, tror jeg det var, og de fleste kommentarer var, at det var kedeligt...

Men jeg synes især eksemplet med bakterierne og flasken beskriver jordens tilstand pt, men som ham den kloge mand siger, så er det de færreste mennesker, som reelt kan matematik, når det gælder om at regne ud i fremtiden...

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:24

Er helt enige med jer ! Yes

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 15:25

Wellejus:

skræmmende: http://www.flickr.com/photos/35752108@N00/124301035/

skræmmende, ja det er jo fuldstændig vanvittigt.

Måske skulle man kigge lidt på hvad der er man lærer børn i skolen idag, de ovennævnte eksempler (Videor + din graf) burde man kunne forklare til børn i 5 klasse, hvorfor det så ikke sker er mig en gåde?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 15:52

Fashion-Seller:

Den postede jeg i starten af året, tror jeg det var, og de fleste kommentarer var, at det var kedeligt...

Det undrer mig ikke!

Jeg syntes Dr. Bartlett har fået samlet nogle rigtigt fede citater, og fremlægger det på en måde så alle med en IQ på over 80 burde kunne forstå det.

har I en løsning til hans:

Great Challenge:

"Can you think of any problem in any area of human endeavor on any scale, from microscopic to global, whose long-term solution is in any demonstrable way aided, assisted, or advanced by further increases in population, locally, nationally, or globally?"

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:58

Hamburg1991:

Jeg syntes Dr. Bartlett har fået samlet nogle rigtigt fede citater, og fremlægger det på en måde så alle med en IQ på over 80 burde kunne forstå det.

Enig, men hvis man ik gider bruge en time på at se det, så forstår man heller ik budskaberne...

Der er sindsyg meget godt i den forelæsning, og en masse som giver stof til eftertanke...

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 16:04

Fashion-Seller:

Enig, men hvis man ik gider bruge en time på at se det, så forstår man heller ik budskaberne...

Desværre ja, alt som ikke kan sluges på 2 minutter om som kræver at man tager hjernen i brug, er desværre ikke nemt at trænge i gennem med hos den bredere del at befolkningen.

Og det er vel netop problemet i en nøddeskal!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:12

Jeg har selv studeret og læst op på de emner i diskuterer her, og hvad jeg synes er et godt råd : Lad være med at omtale andre som snotdumme hele tiden, hvis i gerne vil have jeres budskab ud.

Det skaber en meget negativ stemning som vil støde en masse mennesker væk, som i med fordel kunne få overbevist.

Jeg er så fristet til at sige : Men det er i vel for dumme til at forstå..

Men så ond og ensporet er jeg jo ikke :-)

Held og lykke med den gode kamp

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 16:27

Jimi Hove:

Jeg har selv studeret og læst op på de emner i diskuterer her, og hvad jeg synes er et godt råd : Lad være med at omtale andre som snotdumme hele tiden, hvis i gerne vil have jeres budskab ud.

Det skaber en meget negativ stemning som vil støde en masse mennesker væk, som i med fordel kunne få overbevist.

Jeg er så fristet til at sige : Men det er i vel for dumme til at forstå..

Men så ond og ensporet er jeg jo ikke :-)

Held og lykke med den gode kamp

At sige det som det er gør det jo ikke mindre rigtig, at der så ikke er en spindoktor til at gøre det spiseligt for mainstream, understreger vel blot hvor seriøst problemet er.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)