Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory Board

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Er der en venlig sjæl der kan oplyse hvad et dokument for et Advisory Board skal indeholde. Jeg har en forretningsorden, men syntes den er for "tung" at præsentere for et Advisory Board.

Det optimale ville være hvis jeg kunne købe dette dokument, dog vil jeg gerne se et uddrag før jeg køber.

Venlig hilsen

Kim Danielsen

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:34

Hej Kim,

Jeg går ud fra, at Advisory Board ikke er tænkt som at skulle træde i stedet for en bestyrelse eller et tilsynsråd, men skal give sparring til disse (eller en direktion)?

Da Advisory Board ikke er en "størrelse" som reguleres efter dansk ret, og dermed heller ikke har nogen formel beslutningskompetence, er der ingen krav hertil. Du kan derfor sagtens lade dig inspirere af en forretningsorden og så tage det ud, du synes bliver for tung. De vigtigste forhold at få reguleret er antallet af møder og hvad Advisory Board'ets opgave er mht sparring og strategi. Stemmerettigheder og afstemningsregler m.v. kan, jf. ovenfor formentlig undlades, da der ikke formelt skal træffes beslutning om noget og alle forhold vedrørende generalforsamling m.v. kan som sådan også udelukkes.

Det afgørende for dokumentet er derfor, at det fastlægger, hvilken rolle Advisory Board'et er tiltænkt.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 05:45

Hej Pernille,

Mange tak for dit svar, som til fulde lever op til mine forventningerSmile

Venlig hilsen

Kim Danielsen