Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en ide, men ....... ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sendt en forespørgsel omkring dette til en bank. Jeg regner med at få svar inden for 24 timer. Jeg skrev at man var bundet til at betale 5995,51 kr om måneden, og da man betaler halvdelen, hver anden uge, så har man vel overholdt aftalen ? Fordi der er altid to gange 14 dage i en måned ! Så jeg tror ikke det ville være et problem. Man skal være opmærksom på, at man skal ikke forandre betingelserne for lånet, så at man binder sig til at betale hver anden uge.
Der er ikke nogen forskel mellem at betale hver uge og hver anden uge, så hver anden uge er nok bedst.

Jeg vil bare give mine kunder en detaljeret betalingsplan, hvor jeg har udregnet, hvad de skal betale hver anden uge indtil de er gældfrie. Så det ville være op til kunderne selv at lave betalingerne.

Dette er ikke hele min plan, der er andre ting, som jeg ikke vil røbe ;) Men dette er en smagsprøve :)

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:10
selvom du betaler det samme beløb (2x / mdl) sparer du vel renterne, som bankerne så går glip af. ved ikke om de er interesseret i det - især ikke når idéen griber om sig og din idé engang blir til standard.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 13:25
Jeg tror ikke helt den holder.. Når du optager et lån, så regner banken ud hvor meget i årlig nominel rente de vil have og på den måde regner ud hvor meget du skal afdrage hver måned over f.eks 30 år. Tallet ændrer sig ikke, hvis du ønsker at afdrage hver 14. dag.

Selv har jeg et lån, hvor der er rentetilskrivning hvert kvartal, så jeg kunne egentlig nøjes med at afdrage på lånet fire gange om året - det vil ikke betyder noget.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 13:28
Ja, men banken kan vel ikke forhindre en person i at være en "flittig" betaler ?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 13:41
For mine 2 realkreditlåns vedkommende er det helt enkelt ganske umuligt at betale på må og få som man lyster. Der er faste terminer 4 gange om året via PBS, og det kan der ikke ændres på. Så hvis din plan ellers virker, virker den i hvert fald ikke for realkreditlån, og det er jo typisk her de største lånebeløb ligger - og derved potentiel besparelse.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:42
det vil de nok sætte stor pris på, men jeg tror ikke du får noget ud af det. så skulle det da være, at der er noget andet som du ikke har nævnt endnu (fonde, forsikringer, aktier mm.)

spændende at høre hvad bankmanden fortæller dig!

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 16:47
Konceptet med at betale halvdelen af den månedlige ydelse er at da betaler 26 * (månedlig ydelse / 2)  = svarer til at betale 13 ydelser om året, herved har man opnået at betale for en ekstra måned om året.
Jeg har fået tilbagemelding fra banken om at dette ikke lader sig gøre med et realkreditlån. MEN det er nok en måde at komme uden om dette ;) Om man hver måned betaler 1/12 af den månedlige ydelse ekstra, som skal afdrages hovedstolen, så opnår man det samme resultat ;)
Jeg har beregnet det til kun at være 2.400 kr dyrere end mit forrige eksempel, og lånet er tilbagebetalt på samme tidspunkt nemlig efter 25½ år. Det skulle vel ikke være noget problem for banken at man betale ekstra ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)