Der er ikke nogen forskel mellem at betale hver uge og hver anden uge, så hver anden uge er nok bedst. Jeg vil bare give mine kunder en detaljeret betalingsplan, hvor jeg har udregnet, hvad de skal betale hver anden uge indtil de er gældfrie. Så det ville være op til kunderne selv at lave betalingerne. Dette er ikke hele min plan, der er andre ting, som jeg ikke vil røbe ;) Men dette er en smagsprøve :) |
Jeg har en ide, men ....... ?
|
Jeg tror ikke helt den holder.. Når du optager et lån, så regner banken ud hvor meget i årlig nominel rente de vil have og på den måde regner ud hvor meget du skal afdrage hver måned over f.eks 30 år. Tallet ændrer sig ikke, hvis du ønsker at afdrage hver 14. dag. Selv har jeg et lån, hvor der er rentetilskrivning hvert kvartal, så jeg kunne egentlig nøjes med at afdrage på lånet fire gange om året - det vil ikke betyder noget. |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|
|
--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid
det vil de nok sætte stor pris på, men jeg tror ikke du får noget ud af det. så skulle det da være, at der er noget andet som du ikke har nævnt endnu (fonde, forsikringer, aktier mm.) spændende at høre hvad bankmanden fortæller dig! |
Jeg har fået tilbagemelding fra banken om at dette ikke lader sig gøre med et realkreditlån. MEN det er nok en måde at komme uden om dette ;) Om man hver måned betaler 1/12 af den månedlige ydelse ekstra, som skal afdrages hovedstolen, så opnår man det samme resultat ;) Jeg har beregnet det til kun at være 2.400 kr dyrere end mit forrige eksempel, og lånet er tilbagebetalt på samme tidspunkt nemlig efter 25½ år. Det skulle vel ikke være noget problem for banken at man betale ekstra ? |