Et eksempel på, hvad jeg har tænkt mig at lave er følgende: Familjen Jensen lander på min hjemmeside, hvor de ser at jeg kan tilbyde hjælp med deres gæld. De oplyser mig at de har følgende gæld Gæld Rent Månedlig betaling huslån 1 800.000,00 4,75% 4.173,18 huslån 2 200.000,00 6,25% 1.461,86 Billån 180.000,00 6,50% 3.521,91 Kredit kort 20.000,00 21,00% 753,50 Efter deres tilbagebetalingsskema vil de være gældfrie om 30 år, og da har de betalt ca. 890.000 kr i renter oveni gælden. Efter at jeg har set lidt på tallen kommer jeg frem til at familjen Jensen kan blive gældfrie om 14 år og 4 måneder og spare ca. 610.000 kr i renter, alt dette UDEN at betale en krone mere om måneden, hvis bare de følger min plan. Dette er så et eksemple på, hvad jeg har tænkt mig at lave. ( uden at røbe alt for meget) Men jeg ved bare ikke og folk ville være med på den, hva' synes i ???? |
Jeg har en ide, men ....... ?
Men, hvis du er istand til at overbevise folk om at der ikke er snyd og bedrag i spillet, så tror jeg at du har en ærlig chance. Jeg er da interesseret i at høre hvordan jeg selv får gratis penge uden at snyde nogen eller mig selv. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hvad er egentlig dit problem? Jeg mener, jeg kunne jo også bare fyre af: "hey, jeg har en idé: gratis is til alle" - men den vil måske ikke helt hænge økonomisk sammen, selvom mange synes det er en god idé. Så, du bliver nok nødt til at røbe lidt mere, før nogen kan komme med nogle, måske, begavede udmeldninger :) |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
jeg glemte at lægge mit tlf 30706008 venlig hilsen jannik seehusen |
Jeg tror det er som Peter siger, at hvis du fremstår troværdig så ville der da nok være en del der er interesseret i hvordan de kan spare penge på lån og renter - inklusiv mig selv ;-) Hvordan havde du tænkt dig det skulle fungerer?? Er dine råd gratis eller skal folk betale for dem eller hvordan?? Venligst Ania |
Jeg har tænkt mig at, når en kunde er interesseret i min hjælp, så skal han først oplyse mig om hans lån. Derefter laver jeg nogle udregninger og melder tilbage om der er nogle penge at spare. Nu er det op til kunden om han vil købe min detaljerede spareplan eller ikke. Jeg har tænkt mig at lave dette for et beskedent beløb på 200-300 kr. Dette er ikke noget hokus pokus, det er heller ikke så forfærdelig kompliseret. |
Vil du arbejde ud fra lån i den bank, folk har i dag, eller har du et samarbejde med en bank? Og hvordan med alt det praktiske? Du formidler blot rådene, og så skal folk selv tage affære, når det gælder det rent praktiske? Det var måske også en idé at formidle forbindelse til de små banker med de gode renter? Så kunne du måske få provision fra banken – og dermed sælger du spare-løsninger til folk, men det er bankerne, der betaler... Jeg ved ikke, om det er en realistisk ide. Sidste punkt er folks økonomi. Men når det kun gælder spare-planer, burde det ikke blive et problem. Hvis du generelt skal vejlede i investeringer og lignende, kan det være risikabelt ikke at have folk face-to-face, da det kan være ekstremt svært at afgøre, hvad folk er i stand til, når det gælder penge. Mine input... |
hej mollet, jeg kan ikke helt følge din udregning! der må være noget afdrag på beløbene! det er vel heller ikke helt ubetydeligt for afbetalingen og din idé. har du tænkt dig "kun" at sende en regning på 300,- + moms? prøv at regne ud hvormange kunder du har brug for ved den takst. var det ikke bedre at forlange en procentsats af det sparede beløb? |
Til alle, som er lidt skeptiske, så kan jeg røbe en lille fidus. Hvis jeg nu har et lån på 1.000.000 kr i min bolig til 6 % rente, og jeg har, i min låne-kontrakt, bundet mig til at betale 5.995,51 kr om måneden over 30 år, så vil jeg efter 30 år have betalt 2.158.383,60 kr. Derved har jeg nu betalt 1.158.383,60 kr i renter. Nu kommer fidusen. Om jeg nu i stedet, hver anden uge betaler det halve af det månedlige beløb, altså 2997,76 kr, så sker der ting og sager. Nu vil jeg have betalt lånet tilbage efter 25 ½ år og "kun" betalt 910.259,98 kr i renter. Derved har jeg sparet 4½ år og 248.123,62 kr i renter. Simpelt, men effektivt, og uden at betale en krone mere om måneden ;) Om I har lån, så prøv at give dem en omgang excel ! |
hvis dette kan lade sig gøre lyder det virkelig som en god idé. du har vel talt med en bankmand om det kan lade sig gøre? for som du selv skriver, har man bundet sig til et fast beløb om måneden og bankerne vil jo gerne tjene så meget som muligt. dvs. at hvis man betaler én gang om ugen er der endnu mere at spare? hvordan vil du formidle det til dine kunder? er det meningen, at du så vil tale med deres banker om deres lån, når du har fået "ordren"? |