Vi har en PC stående på hjemmekontoret, som vi har behov for at kunne tilgå nede i firmaet også. For lige at teste har jeg sat hjemme-PC´en op med en TightVNC-server, og det virker sådan set ok, men jeg er noget bekymret for sikkerheden, og kunne godt bruge nogle hints til hvordan man bygger noget sikkerhed på en sådan løsning. Ydermere mangler jeg i VNC funktionalitet som deling af filer og printere de to maskiner imellem, og har derfor kigget lidt på Netop som jeg mener at kunne læse, har denne funktionalitet. Hvis nogen kender til dette program, hører jeg også meget gerne derom. Generelle tips til fjernstyring af PC´ere kombineret med sikkerhed er yderst velkomne også. Mvh Claus |
Hej Claus,
Jeg har lavet flere af disse løsninger, så du kan lige få et par tips med herfra...
Du skal gøre op med dig selv hvor interresant dine data er for andre virksomheder/personer.
Hvis du mener at du er en gennerel dansk virksomhed som ikke har offentlighedens interresse,
vil jeg for at holde omkostningerne nede vælge enten NetOp eller PcAnywhere.
NetOp er god til mindre linier, hvor PcAnywhere er ret trafik-slugende.
Denne løsning er ok og ret almindelig at bruge.
Hvis du derimod vil ofre lidt mere, og vælge den optimale løsning, skal du have en VPN-løsning.
Enten Site-2-site VPN eller en almindelig VPN client løsning.
VPN client løsningen kan du få for omkring 5000,- hvor imod en Site-2-Site VPN koster omkring 10.000,- (Cisco PIX)
/PBL
Du skal gøre op med dig selv hvor interresant dine data er for andre virksomheder/personer.
Hvis du mener at du er en gennerel dansk virksomhed som ikke har offentlighedens interresse,
vil jeg for at holde omkostningerne nede vælge enten NetOp eller PcAnywhere.
NetOp er god til mindre linier, hvor PcAnywhere er ret trafik-slugende.
Denne løsning er ok og ret almindelig at bruge.
Hvis du derimod vil ofre lidt mere, og vælge den optimale løsning, skal du have en VPN-løsning.
Enten Site-2-site VPN eller en almindelig VPN client løsning.
VPN client løsningen kan du få for omkring 5000,- hvor imod en Site-2-Site VPN koster omkring 10.000,- (Cisco PIX)
/PBL