Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din gennemsigtige tekstforfatter - nye priser pr. d. 1/2 2007!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Værdien af tekstforfatning og god kommunikation er overset.
En fast pris på en tekstforfatters arbejde er sjældent set.
En timepris er ofte set - men svær at vurdere værdien af.

Det vil jeg gerne ændre på, og derfor giver jeg nu alle mine kunder fuldt overblik og indblik.

Fra den 1. februar 2007 ved du præcis, hvor meget det vil koste dig at få udført et givent stykke tekst- og kommunikationsarbejde hos Dribling.

Mit arbejde udføres stadig efter reglen "...hvis du ikke er tilfreds, og derfor ikke vil anvende mit udførte arbejde, så har jeg ikke gjort min opgave godt nok - og derfor er mit arbejde uden beregning" - tilfreds eller gratis!

Min timepris er hævet fra 495 kr. til 600 kr. - men det skulle den øgede tryg- og overskuelighed også gerne være værd.

Følgende priser kan du regne med. Der er ikke noget "men så koster det også lige..." - jeg vover pelsen, og lancerer helt faste priser på mit arbejde. Kreativ og korrekt kommunikation der er til at betale sig fra:

Møder og tilrettelser er uden ekstraberegning.

Salgsbrev, stillingsannonce og pressemeddelelse uden udsendelse:  3 timer = 1800 kr.

Tekst til én internetside (firmaprofil, services, historie, vision etc.): 2 timer = 1200 kr.

Tekst til én mindre og mere basic internetside (kontaktside med hilsen, referencer etc.): 0, 5 time = 300 kr.

Engangsbeløb for nye kunder (research og strategi): 1 time = 600 kr.

Korrektur og sparring er naturligvis inkluderet i priserne.

Kommunikationsrådgivning og coaching: 1 time = 600 kr. /  2 sammenhængende timer = 1000 kr.

Referencer og eksempler på tidligere udførte opgaver fremsendes via mail.

Jeg håber, at I synes om mit nye tiltag... og ser frem til at trylle med teksten for nye som gamle kunder i 2007.

Rigtig god weekend

Med venlig hilsen

René Gade Mikkelsen
Tekstforfatter / Dribling

T: 31 25 02 43
E: rgm@dribling.dk
W: www.dribling.d
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 09:47
Hej igen

Og tak for de, indtil nu , positive tilbagemeldinger.

Jeg kunne dog også godt tænke mig at få forums kommentarer til min nye prissætning og overskuelighed.

Hvad synes I om det?

Har jeg ikke ret i, at tekstforfatning og andre kreative fag som oftest må kunne prissættes lidt mere standardiseret?

Mvh.

René

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:23
Min egen erfaring er, at faste standardpriser egner sig rigtig godt til at få kunderne ind i butikken. Det er f.eks. derfor, man kan købe en kasse "mærke"-øl til under en hund i Døgneren i Hvidbjerg.

Min erfaring siger mig også, at det er langt væsentligere, at kunderne bliver tilfredse, når først de er kommet ind i butikken.

Hvis man leverer noget godt, kommer de igen.

Med tiden bliver de glade for timepriser, fordi de kan se, at de får mere for pengene - især hvis de kan planlægge arbejdet med længere deadlines.

Men som du selv er inde på, er det væsentlige i tekstarbejdet ikke prisen. Kvaliteten har langt større betydning.

Langt de fleste af mine opgaver løser jeg efter fast tilbud, og min udgave af den tilfredshedsgaranti, som du stiller hedder "Vi lirker til det virker".

Det gør kunden tryg, og det betyder at kunderne kommer igen og igen og igen.

God vind med arbejdet.

mvh Hans

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 12:45
Det ser fint og overskueligt ud

Men hvad dækker "Engangsbeløb for nye kunder (research og strategi): 1 time = 600 kr" over 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:26
Dejligt at få respons fra to kompetente tekstforfattere... nu mangler jeg bare kundernes dom;-)

@Hans: Du har helt ret i, at standardpriser skal gøre det "nemt", at foretage et valg/køb. Dette gælder også for min idé, da netop de klare retningslinier omkring opgavernes pris, måske vil få nogle, der ellers ikke vil opsøge en tekstforfatter - til at købe god kommunikation.

Derfor skal priserne - hvilket vi er rørende eneige om - følges op med kvalitet; idet de ellers er mindre værd end grus. (billigt grus;-)

@Statement: Men hvad dækker "Engangsbeløb for nye kunder (research og strategi): 1 time = 600 kr" over?

Det er den standardpris, jeg har valgt til at betale følgende services, når jeg får en ny kunde:

Indledende møde, overblik over den specifikke branche og virksomhed, idéudvikling af overordnet kommunikationsstrategi og de indledende undersøgelser som webbrowsing og informationsindhentning der kræves for at kunne yde kompetent og personligt arbejde.

Det er igen en måde at sikre kunden, så denne ikke bliver faktureret for møder, telefonsamtaler og strategiudvikling udover den aller første gang, jeg skal sætte mig ind i de forskellige og afgørende forhold, som gælder for den enkelte virksomhed.

Det er naturligvis ikke meget at afsætte en time til alt det ovenstående, men når man først har skrevet mange tekster, til mange forskellige brancher - ja, så skal man jo ikke hele møllen igennem hver gang, men kan nøjes med det for casen specifikke.

Håber det giver god mening

Mvh.

René

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:38
Dato: 29-01-2007 14:26:07 Forfatter: René Gade Mikkelsen / Dribling
Det er den standardpris, jeg har valgt til at betale følgende services, når jeg får en ny kunde:

Indledende møde, overblik over den specifikke branche og virksomhed, idéudvikling af overordnet kommunikationsstrategi og de indledende undersøgelser som webbrowsing og informationsindhentning der kræves for at kunne yde kompetent og personligt arbejde.

Jeg tror, du skyder dig selv lidt i foden på det punkt. Du vil gerne tilbude gennemskuelige priser, men lægger alligevel et "underligt gebyr" oven i. Jeg tror, du er bedre tjent med at hæve priserne en smule og så lade de omtalte ydelse være gratis service.

Jeg har p.t. kun to standardydelser i mit katalog - i begge tilfælde er indledende møde og indsamling af oplysninger inkluderet i prisen. Jeg tror, mine kunder ville blive forundrede over, hvis jeg særskilt fakturerede de indledende manøvrer.

mvh Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:00
Hej igen Hans

Jeg ser det jo netop ikke som et gebyr eller en afgift, men en for kunden billig og overskuelig sammensmeltning af alle de indledende manøvrer, som ellers ville blive lagt på timeprisen. Ved at adskille det, er det ikke kunden, men mig selv der løber den timemæssige risiko, hvis jeg skal bruge mere tid på at indsamle viden og informationer, end den ene time der er afsat.

Der er dog noget ved din og Statements fokus på dette punkt, som må betyde, at jeg ikke kommunikerer denne ydelse godt nok. Så nu sidder jeg lige og grubler over det. Tak for det... selv om det knager voldsomt lige nu;-)

Synes dog stadigvæk, at det må være rart at vide, at der er afsat en time til at komme grundigt ind i kundens case, så man på den baggrund kan udføre et mere målrettet og skræddersyet resultat.

Hvad med jer andre... ser I det også som en afgift frem for en overskuelig og seriøs service?

På forhånd tak

René
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:26
Du efterlyser kundernes mening og nu kommer din "klæbeånd" så

Jeg er jo temmelig "inhabil" da jeg jo er yderst tilfreds med dit arb. osv

Jeg ser det ikke som en afgift, men et grundigt forarbejde og det er da en vis tryghed i som kunde at få den fornemmelse.

Dejligt at kunne sættes sig og lave en lidt længere budget planlægning, men de nu skitseret priser.

Priserne syntes jeg dog at du skal "knalde" en 5''er ned, virker bedre psykologisk

Men ellers dejligt at du er blevet gennemsigtig

Bye bye

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 14:04
Når man lytter, så lærer man... hvis ellers der bliver sagt noget fornuftigt!
Det blev der bl.a. af Hans, Anne og Statement, så jeg takker, sluger en afgiftskamel og skærer ind til kommunikationsbenet!

Her er Driblings nye "gennemsigtige" og overskuelige priser for 2007
... de er lave, så pas på ikke at overse mit arbejdes høje kvalitet:

Salgsbrev, stillingsannonce og pressemeddelelse uden udsendelse:
3 timer = 1785 kr.
- udsendelse sker på baggrund af den enkelte kundes ønsker og mål.

Tekst til én internetside (firmaprofil, services, historie, vision etc.):
2 timer = 1190 kr.

Tekst til én mindre internetside (kontaktside, referencer etc.):
1 time = 595 kr.

Korrektur og sparring er inkluderet i priserne.

Coaching og kommunikationsrådgivning:
1 time = 595 kr. /  2 sammenhængende timer = 995 kr.

Referencer og eksempler på tidligere udførte opgaver fremsendes via mail.

Mvh.

René
Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:08
Hej René

.. og mens du så arbejder på at gøre dig gennemsigtig, vil vi andre fortsætte med vores forsøg på at gøre os synlige :-)

Go vind

Hans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)