Jeg skriver, eftersom jeg har kørt en kampagne på facebook, hvor jeg har brugt en del penge uden nogen konverteringer næsten(kun 1 stk.). Derfor søger jeg nogen som evt. kunne komme med nogen tips. Jeg har naturligvis split-testet den, og prøver både at levere CPC og CPM kampagner, som både er specificeret til en specifik målgrupe og en kampagne der har et meget bredt fokus. Begge dele - uden success. Link: http://img225.imageshack.us/img225/1354/222bqh.jpg
Der står at jeg har givet 0,10 pr. 1000 visninger. Dette har jeg gradvist nedjusteret. Jeg startede med 1,20 kr. pr. 1000 visninger, og bød så under for hver dag. Men når man tænker på at der er så mange visninger(næsten 1 million) og kun 47 klik! Og ud af de 47 klik er der kun 1 konvertering. Nogen der kan komme med gode råd? Mvh |
Hold dig fra CPM afregning på Facebook. CPM-annoncer får som regel visninger og klik af dårligere kvalitet.
Når først en CPC-annonce er profitabel og kører godt, så kan du eksperimentere med CPM og se om det performer ligeså godt men er billigere.
Hvis du med CPC-annoncer ikke opnår konverteringer, så ville jeg prøve med en anden målretning.