Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - dårlig konvertering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skriver, eftersom jeg har kørt en kampagne på facebook, hvor jeg har brugt en del penge uden nogen konverteringer næsten(kun 1 stk.).

Derfor søger jeg nogen som evt. kunne komme med nogen tips. Jeg har naturligvis split-testet den, og prøver både at levere CPC og CPM kampagner, som både er specificeret til en specifik målgrupe og en kampagne der har et meget bredt fokus.

Begge dele - uden success.

Link: http://img225.imageshack.us/img225/1354/222bqh.jpg

Der står at jeg har givet 0,10 pr. 1000 visninger. Dette har jeg gradvist nedjusteret. Jeg startede med 1,20 kr. pr. 1000 visninger, og bød så under for hver dag. Men når man tænker på at der er så mange visninger(næsten 1 million) og kun 47 klik! Og ud af de 47 klik er der kun 1 konvertering.

Nogen der kan komme med gode råd?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hold dig fra CPM afregning på Facebook. CPM-annoncer får som regel visninger og klik af dårligere kvalitet.

Når først en CPC-annonce er profitabel og kører godt, så kan du eksperimentere med CPM og se om det performer ligeså godt men er billigere.

Hvis du med CPC-annoncer ikke opnår konverteringer, så ville jeg prøve med en anden målretning.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 19:33

Det billede med data du linker til viser også at din CTR er helt elendig. Du skal have en CTR på mindst 0,1% og det er du meget langt fra. Så måske bør du arbejde på, at få lavet en god annonce før du tester CPC vs. CPM.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:39
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:57

Hmm, det ville være lettere at hjælpe hvis du havde teksten på annoncen. Da Jeg kun kan se på din statistik vil min umiddelbare konklusion lyde på at du bør holde dig fra annoncering på Facebook. Din målgruppe er tilsyneladende ikke super lette at få til at klikke på dine annoncer når de er på Facebook. Bruger du andre medier? Hvis ikke er det en god idé at du får en idé om hvor du skal fokusere din tid.

Mvh
PLI | Affugter

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Fra  WebGain Skrevet kl. 18:50

P L I:

Hmm, det ville være lettere at hjælpe hvis du havde teksten på annoncen. Da Jeg kun kan se på din statistik vil min umiddelbare konklusion lyde på at du bør holde dig fra annoncering på Facebook. Din målgruppe er tilsyneladende ikke super lette at få til at klikke på dine annoncer når de er på Facebook. Bruger du andre medier? Hvis ikke er det en god idé at du får en idé om hvor du skal fokusere din tid.

Beklager, men du tager fejl i det du skriver. Det har ikke noget med målgruppen, at gøre. Det er fordi han har valgt CPM-afregning. Facebook tager CPM-annoncer og viser dem steder hvor der som regel ingen klik er (fordi CPC-reklamerne kun giver FB penge hvis folk klikker på dem, og derfor får de de bedste placeringer). På Facebooks hjemmeside skriver de direkte, at de betegner CPM-annoncer som virksomheder der blot har brug for en masse visninger/eksponering og ikke rigtigt nogle klik. Derfor er dette et dårligt valg, hvis man vil have klik.

Men ja, at se selve annoncen vil helt klart gøre det nemmere for os at hjælpe ham :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)