Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk Web Spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Den her bliver svær, men jeg forsøger alligevel : Jeg arbejder på et nyt dansk produkt, som henvender sig til en stor og bred kundegruppe - og har i den forbindelse et teknisk spørgsmål, hvortil jeg har brug for lidt Amino assistance og vejledning.

Salgsproduktet, som jeg ønsker at gøre ekstra meget ud af, via eget logo og meget mere, er et af flere salgsprodukter, som jeg ønsker at markedsfører via nyt website.

Skal jeg oprette specifikt website for netop dette produkt eller blot henvise/linke til det sted i "hoved" websitet, som omhandler dette produkt.

Hvad er fordele og ulemperne ? - her tænker jeg både teknik, søgemaskiner og alt det andet, jeg ikke ved noget om!

- Det skal lige tilføjes at jeg har domæne registreringer for både " hoved" website og for det nye salgsprodukt.

- og Nej, jeg har endnu ikke "hoved" website, logo og alt det andet på plads endnu, der arbejdes på sagen.

Håber på lidt assistance og vejledning, tak.

Med venlig hilsen

PB

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:43
Skal jeg oprette specifikt website for netop dette produkt eller blot henvise/linke til det sted i ''hoved'' websitet, som omhandler dette produkt.
Hvad er fordele og ulemperne ? - her tænker jeg både teknik, søgemaskiner og alt det andet, jeg ikke ved noget om!

Hej PB

Jeg vil ikke splitte det op på flere selvstændige domæner, fx:
  • ''www.website1.dk''
  • ''www.website2.dk''
  • ''www.website3.dk''

heller ikke forskellige subdomæner:
  • ''produkt1.website.dk''
  • ''produkt2.website.dk''
  • ''forretningsområde3.website.dk''

begge dele bliver af søgemaskinerne opfattet som forskellige hjemmesider, og så længe Du ikke
har meget indhold på nogen af Dine hjemmesider, så er det bedre at samle det under et domæne.
Hvis Du ser på en situation hvor Du har nye domæner som der endnu ikke er nogen der linker til,
(Links fra andre hjemmesider vægter meget højt ift. søgemaskiner) Så er 75 sider på et domæne
bedre end 3 domæner med hver 25 sider.

Hvis Dit site består af mange tusind sider, så kan der være en ide i at splitte sitet op i flere
subdirectories, fx
  • ''www.website.dk/produkt1/...''
  • ''www.website.dk/produkt2/...''
  • ''www.website.dk/forretningsområde3/...''

Men det skal som sagt være meget store sites Du arbejder med før det vil være relevant

Læse mere om: Subdirectories og søgemaskiner på gSEO.
Du kan stadigvæk adskille forskellige produkter/forretningsområder fx designmæssigt på det samme
domæne, det er søgemaskinerne ligeglade med.

Hvis Du stadivæk ønsker en tydelig opdeling af forretningsområderne på Dit site via URL''en,
så gør det via navnene på de enkelte sider, fx:
  • ''www.website.dk/forretningsområde1-produkt1.html''
  • ''www.website.dk/forretningsområde1-produkt2.html''
  • ''www.website.dk/forretningsområde1-produkt3.html''
  • ''www.website.dk/forretningsområde2-produktA.html''
  • ''www.website.dk/forretningsområde2-produktB.html''
  • ''www.website.dk/forretningsområde2-produktC.html''

Læs mere om: Læsevenlige og søgemaskinevenlige URL på gSEO

Mikkel deMib har for nylig skrevet om URL og kommunikation i sin blog på demib.dk som også er god og
nyttig læsning

Jeg ønsker Dig held og lykke med Dit nye produkt

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:21
Hej Grosen Friis.

Mange tak for en rigtig god forklaring og henvisninger, så har jeg da lidt læsning

Man fornemmer tydeligt, at du er "hjemme" i dit stof.

Takker mange gange.

MVH.

Med venlig hilsen

PB

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 15:16
Hej PB

Det var så lidt ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk