Hej Igen
Jeg spørger kun for at blive klogere, men dvs at:
1. en hver anden uden relation til mig eller mit firma må gengive "dele af teksten" med kildeangivelse til beredskabsinfo. Skriver du i stedet "artikel på beredskabsinfo.dk" og linker til den artikel, du omtaler, vil det være meget mere tydeligt, hvilken kilde du benytter.
2. Jeg må skrive de første 2 linier og så derefter skrive... læs reste af historien "og så linket"
Jeg har nogen biler der skal trækkes op af grøften, så jeg kan desværre ikke læse dit svar før sidst på dagen.
Jeg skal forsøge at uddybe/forklare:
1. Nej, ikke gengive (kopiere) tekst. Men omtale den, som hvis du vil fortælle "historien" med dine egne ord (ikke deres).
At du skriver ordet "beredskabsinfo" er ikke en tydelig kildeangivelse.
2: Hvis du nærlæser siden om ophavsret på beredskabsinfo, er jeg sikker på, at du også fornemmer, at folkene bag siden tager ophavsret meget alvorligt. Der gives, som du kan se på siden om ophavsret, juridisk bistand til at inddrive betaling for brug af billeder, såfremt fotografer, hvis billeder de har benyttet, måtte ønske det.
Jeg vil derfor anbefale dig ikke at teste deres grænser for behandling af ophavsret og i stedet omtale artiklen med dine egne ord og så linke til deres artikel i stedet - eller linke til din egen hjemmeside, hvor du så - igen med egne ord - omtaler deres artikel.
Amino vil efter min vurdering dermed være uden ansvar for din "brug" af den i øvrigt fine omtale, og vi vil ikke skulle fjerne indhold (og dermed fokus fra det vigtige: din succeshistorie)