Jeg ville vælge den sidste, den har core i3, hvilket er en bedre processorer. Men jeg ville bruge lidt flere penge og så købe en laptop, der har core i5 eller core i7. Dog tvivler jeg på, at du kan finde en med icore7 til under 7500 kr. I så fald, har den nok en mindre harddisk eller ram. Hvilket gør, at det ikke kan betale sig, at købe den.
Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.
Jeg ville vælge den sidste, den har core i3, hvilket er en bedre processorer. Men jeg ville bruge lidt flere penge og så købe en laptop, der har core i5 eller core i7. Dog tvivler jeg på, at du kan finde en med icore7 til under 7500 kr. I så fald, har den nok en mindre harddisk eller ram. Hvilket gør, at det ikke kan betale sig, at købe den.
Jeg ville egentlig også helst have haft core i5 eller i7 - men i stort set alle de laptops jeg har kigget på, til ca. kr. 7.000,- der er harddisken på 5400 rpm - er det så ikke ligemeget med en super hurtig processor - eller hænger det ikke sammen?
Jeg ville egentlig også helst have haft core i5 eller i7 - men i stort set alle de laptops jeg har kigget på, til ca. kr. 7.000,- der er harddisken på 5400 rpm - er det så ikke ligemeget med en super hurtig processor - eller hænger det ikke sammen?
En harddisk er meget nemmere at opgradere end en processor (hvis det overhovedet er muligt at opgradere processoren i en bærbar?).
Så jeg ville anbefale at købe en bærbar med i7, senere hen kan du altid opgradere harddisken.
Jeg er også bærbar-søgende og er meget tæt på at beslutte mig, indtil videre ser det ud til at det bliver den her:
En harddisk er meget nemmere at opgradere end en processor (hvis det overhovedet er muligt at opgradere processoren i en bærbar?).
Så jeg ville anbefale at købe en bærbar med i7, senere hen kan du altid opgradere harddisken.
Det kan du selvfølgelig have ret i - men nu har jeg jo "desværre" allerede købt. Skal dog primært bruge min til webdesign - så jeg tror at i3 er nok til de næste par år.
Er det "med vilje" at du vil have en lille skærm?
Du kan få en 17,3 tommer skærm, og med et bedre grafikkort end det du linker til for kr. 8.700,- Godt nok kun med i5 processor - men til gengæld med Blu ray.
Som det er nævnt er det lettere, at opgradere harddisken. Den hurtigere processor er det vigtigste og ram. Sidstnævnte kan du jo også opgradere.
Man får ofte mere for sine penge, hvis du køber bærbar i udlandet. Det kan nogle gange godt betale sig. Jeg har selv en Samsung med icore5, den er virkelig hurtig og med Engelsk styresystem, købt her i Polen.
Ang. Mac så er de jo langt dyrere end andre laptops. Men de er langtfra tilsvarende bedre.
Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.