Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alligevel told og afgifter eu-lande imellem

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer :)

jeg har fundet ud af at det er ikke alle eu-lande som slipper for told og afgifter ved indførsel af varer købt i et andet eu-land. jeg har fundet oplysningen herunder men de skriver kun nogle af landene.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770321&vId=0

er der nogen der ved om tjekkiet og danmark også er med i den latterlige regel - var meningen med eu ikke at det skulle fremme handlen??... nå men jeg ville blive rigtig glad hvis der er nogen der kan hjælpe :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:34

Nu er de nævnte "lande"/øer ik direkte med i EU, men kun med pga tilhørslandets medlemsskab. Dvs UKs medlemsskab af EU...

Der er tale om øer, som har egen regler på området, og som især er brugt til offshore selskaber pga lave/ingen skatter og lave/ingen moms...

Louise Hansen:

er der nogen der ved om tjekkiet og danmark også er med i den latterlige regel - var meningen med eu ikke at det skulle fremme handlen??... nå men jeg ville blive rigtig glad hvis der er nogen der kan hjælpe :)

Tjekkiet er medlem af EU på normale vilkår...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 17:26

Undskyld men læser du ikke hvad du selv linker til, det fremgår jo tydeligt at der er tale om mindre områder indenfor EU såsom engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark). Hvad får dig så til at tror at Tjekkiet skulle være et sådan område?

Uanset hvor fra i EU du importere vare kan du risikere at der er punktafgift på den pågældende vare, denne afgift skal betales med indføring i DK. Du skal have tilldelse af SKAT til at indføre vare som er pålag punkafgift.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)