Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sverige

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :
????

det var nu ikke et spørgsmål om at få kastet biler i nakken. eller om ikke at betale skat .... og tillykke med konen................

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:49
Dato: 28-01-2007 00:56:15 Forfatter: vierhurtigst Vi pendler begge i benziner, vi smider ca 10-12000 hos statoil hver mdr. broen, 7000,-dvs alene i transport er der faste udgifter for 20000 pr. mdr. der kan man squ også få en fed bil i DK.

Her er løsningen jo at lave en aftale med sin danske arbejdsgiver om at de betaler broafgiften evt. mod at man accepterer en lavere løn. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 10:58
Det jeg ville sige, var at det er ikke en så god foretning som folk gør det til!

Fint men betaler din arbejdsgiver din brobizz, mister du dit skattefradrag! da det kun kan trækkes fra mod dokumentation for den faktiske udgift, så jeg kan ikke rigtig se løsningen i at ens arbejdsgiver skal betale broafgiften?

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 11:22
Jeg tror efterhånden godt folk ved at gader herover ikke er belagt med brosten af guld. Og du har da helt ret i at der er andre og større udgifter ved at bo i Sverige og arbejde i Danmark, men det regner man vel på inden man tager beslutningen om at flytte.

Vores egne udgifter til bro, disel mv. trækker vi selvfølgelig fra i vores firma, men hvad tuder du egentlig for når du også kan trække det fra på skatteseddlen  Desuden hvis man ikke kan lide lugten i bageriet så kan man jo altid flytte hjem igen...

De aller venligste hilsner

Ania

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:36

Dato: 28-01-2007 10:57:36 Forfatter: vierhurtigst Fint men betaler din arbejdsgiver din brobizz, mister du dit skattefradrag! da det kun kan trækkes fra mod dokumentation for den faktiske udgift, så jeg kan ikke rigtig se løsningen i at ens arbejdsgiver skal betale broafgiften?

Det er da meget enkelt. Dit fradrag for brobizz'en er kun ca. 35% værd i Danmark (ligningsmæssigt fradrag). Ved at arbejdsgiveren betaler det har du jo ikke udgiften, og hvis arbejdsgiveren betaler det mod at du er gået ned i løn, så har du jo fået fradraget i din høje indkomst.

Det kan også udtrykkes sådan: Hvis du betaler topskat til DK svarer du 60% af den sidste krone du tjener. En brobizz koster ca. 3.000 kr. Du kan fratrække 100 kr. dagligt eller hvad der svarer til ca. 2400 kr. Lad os bare sige at du kan fratrække 3.000 kr. så det går i 0 indkomstmæssigt.    

Fradraget er ca. 1. 000 kr. værd.  Dvs. du skal tjene 1.000 + 2.000/0,4 eller i alt 6.000 kr. for at betale din brobizz selv, når du tager fradrag for udgiften.

Aftaler du derimod med arbejdsgiveren at du får betalt udgiften mod at gå ned i løn, skal du gå 3.000 kr. ned i løn, svarende til udgiften. Resultatet på bundlinien er at du får 1.200 kr. mere i hånden (3.000 kr. minus 60% skat).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 17:07
 Læs mine indlæg før du begynder at blive personlig Ania, det jeg er træt af er danskere der tror det er en fantastisk forretning, de viser sig at 35% flytter hjem igen indenfor de 2 første år.

Godt ord igen.

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:17
Har læst det!! men kunne kun konkludere et meget surt opstød der egentlig ikke har noget med spørgsmålet at gøre

Det eneste jeg mente med mit indlæg var såmend også bare at jeg ikke tror der er så frygtelig mange danskere der tror at det er en super god forretning mere at flytte til Sverige mere. Men hvis man gerne vil have et hus der er til at betale af igen i nærheden af København er Sverige stadig et alternativ selv om huspriserne også er steget herover de sidste 6 år jeg har boet her...

Ania

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)