Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sverige

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

jeg har et spørgsmål ang. hvis man bor i sverige og har firma reg. i sverige som håndværker. hvis man så får noget arbejde i danmark

hvem skal man så betale skat til.

M.V.H

proff

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 12:18
Dato: 25-01-2007 22:40:05 Forfatter:proff

hej

jeg har et spørgsmål ang. hvis man bor i sverige og har firma reg. i sverige som håndværker. hvis man så får noget arbejde i danmark

hvem skal man så betale skat til.

M.V.H

proff

Hejsa...

Det skal du stadigvæk gøre i Sverige...

Derudover er det sådan at hvis du fakturere arbejdet til et dansk firma skal du huske at fakturere uden moms, men er det en privat person der skal betale skal der moms på din faktura..

Med venlig hilsen

Ania Christiansen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:03
Herudover skal du være opmærksom på reglerne om socialsikring. Hvis du har virksomhed i Sverige og bor i Sverige vil du være socialsikret i Sverige. Det vil så også gælde dit arbejde i DK hvor der skal svares svenske arbejdsgiverafgifter. Havde du derimod ikke virksomhed i Sverige ville du skulle socialsikres i DK og det er væsentligt billigere.

Dvs. som det er nu skal du både svare svensk arbejdsgiverafgift (den danske arbejdsgiver vil formentlig kræve det væltet over på dig) samt de høje danske skatter.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 12:19
Dato: 27-01-2007 12:02:42 Forfatter: Skat & Råd

Dvs. som det er nu skal du både svare svensk arbejdsgiverafgift (den danske arbejdsgiver vil formentlig kræve det væltet over på dig) samt de høje danske skatter. 

??? Han skal vel ikke betale dansk skat. Firmaet er svensk og skal fakturer en dansk kunde så bliver der da betalt skat og ja som du rigtigt nok siger også arbejdsgiverafgift i Sverige...

Lad mig hertil tilføje at der egentlig ikke er så store fordele ved at have svensk registret firma som der er mange der tror. Det er selvfølgelig sådan at den svenske skat er lavere men istedet er bla. arbejdsgiverafgiften meget højere her end i Danmark så det udligner faktisk næsten sig selv...

Mvh

Ania

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 12:22
Tilgengæld er der jo så andre fordele... Billige huse, billige biler, billigt el mm.mm.mm.

Ania

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:19
og svenske piger...

Husk dog at gå uden om dem som elsker at kysse med en som har en ordentlig klat snus i munden, de bliver skuffet....
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:27
Den er lidt tvetydig med hvad der forstås ved arbejde i Danmark. Jeg læser/læste det sådan at han sideløbende med den svenske arbejdsplads havde indkomst (lønindkomst) fra Danmark og så skal han faktisk betale skat i Danmark. Er det derimod den svenske virksomhed det drejer sig om skal der kun betales skat til DK af arbejde i DK  hvis han får fast driftssted, herunder byggeprojekter i DK af længere varighed.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:27
hej igen

det jeg mener er hvis en dansker der skal ha lavet noget ved sit hus og ringer til mig som er et svensk firma i sverige.

hvem skal jeg så betale skat til.

M.V.H

proff

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 20:27
[/QUOTE]

Hejsa...

Det skal du stadigvæk gøre i Sverige...

Derudover er det sådan at hvis du fakturere arbejdet til et dansk firma skal du huske at fakturere uden moms, men er det en privat person der skal betale skal der moms på din faktura..

Med venlig hilsen

Ania Christiansen

[/QUOTE]

Som sagt!! I Sverige... Bare husk detaljen med momsen..

Venlig hilsen

Ania

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 00:56
Det er faktisk gratis at bo herovre og bilerne ja dem får man kastet i nakken.

Dit første hus og bil får du udleveret ved øresundsbroen, de har et stort katalog med huse man kan kigge i og vælge lige det man vil, og bilerne ja de holder bare og venter.

JEg har boet i Sverige i 6 år, og det er ikke så en god forretning som folk gerne vil gøre det til, jeg flyttede grundet min kone som er svensk, ellers var det squ nok aldrig sket.

Vi pendler begge i benziner, vi smider ca 10-12000 hos statoil hver mdr. broen, 7000,-dvs alene i transport er der faste udgifter for 20000 pr. mdr. der kan man squ også få en fed bil i DK.

Ja i må undskylde, men jeg har hørt den der sang i 6 år., billige biler gratis huse, og den nok aller sjoveste, når så betaler du heller ikke skat!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)