Forklaring på overskriften følger :-) Jeg har talt med PostDanmark og de kan ikke rigtigt selv finde ud af hvordan Døgnposten hænger sammen så nu spørger jeg her for at høre jeres input. Jeg har pakkelabels "Privatpakke" og "Erhvervspakke" som jeg bruger når jeg sender til disse. Jeg har nu en erhvervskunde der har oplyst et Døgnpost-ID, men PostDanmark siger at leveringer til Døgnposten altid betragtes som en privatpakke. Altså skal jeg sætte en privatpakke label på erhvervspakken med højere porto til følge. Til gengæld kan de så ikke med sikkerhed oplyse mig om en privatpakke til Døgnposten er at betragte som en pakke med eller uden omdeling, hvilket igen har indflydelse på prisen. Er der nogle PostDanmark kunder der kan fortælle hvad de har fået oplyst og hvordan de bliver faktureret?
|
Rene Godskesen:Til gengæld kan de så ikke med sikkerhed oplyse mig om en privatpakke til Døgnposten er at betragte som en pakke med eller uden omdeling, hvilket igen har indflydelse på prisen.
Så vidt jeg har forstået, er levering til døgnboks, at betragte som uden omdeling, idet døgnboksen kan ligestilles med et posthus til afhentning.
mvh