Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Joomla / hjemmeside - viser kun vores navn i topbjælken

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har en nød jeg ikke kan knække, er ikke Jomla ekspert selv, men mener at have prøvet det meste.

På vores "Forside" som den er markeret i Joomla, har jeg under "Titel" skrevet en tekst: "Håndholdte og Stationære Gasalarmer & Gasflowmålere" men når jeg ser topbjælken oppe ved IE ikonet står der stadig bare http://www.gasdetect.dk som er firmanavnet, når jeg går til nogle af mine mange undersider så kommer den titel som jeg har skrevet op at stå her, men ikke på vores forside (og som jeg kan forstå er dette ekstremt vigtigt i forhold til SEO delelen, at disse titler er fyldestgørende), er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

MVH Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Hej Kim,

ifm. forsiden skal du:

menuer
mainmenu
forside

og i højre side indsætte tekst under parametre - system.

nej til "vis sidetitel".

Håber det var det du mente.

Brian

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 15:30

Om det var Brian, JA! du har lige reddet min weekend!

Tak!

MVH Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33

Marquard:

Om det var Brian, JA! du har lige reddet min weekend!

Tak!

MVH Kim

Glad for at kunne hjælpe en med-AminoSmile

Brian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Hej igen Kim.

Nu du har lavet så gennemført en side, synes jeg da også du skulle ændre din footer., hvor der står:

Copyright © 2010 ---.
All Rights Reserved.

Joomla template created with Artisteer.

Dette kan du gøre i HTML´en.

Brian

// //
Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 15:46

Tak Brian, du har helt ret, men lige den del omkring CSS'en (er det ikke sådan den hedder), har jeg fået en til at hjælpe mig med, så den kan jeg ikke selv ændre (men samme person har ikke kunne hjælpe mig med mit første spørgsmål, så hvor er jeg glad for at du kunne).

Men jeg ved at hun kan hjælpe mig med "Copyright" delen, så jeg vil straks bede om at få det ændret vores navn, tak for tippet og tak for de pæne ord om vores ret nye side :-)

MVH

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Marquard:

Tak Brian, du har helt ret, men lige den del omkring CSS'en (er det ikke sådan den hedder), har jeg fået en til at hjælpe mig med, så den kan jeg ikke selv ændre (men samme person har ikke kunne hjælpe mig med mit første spørgsmål, så hvor er jeg glad for at du kunne).

Men jeg ved at hun kan hjælpe mig med "Copyright" delen, så jeg vil straks bede om at få det ændret vores navn, tak for tippet og tak for de pæne ord om vores ret nye side :-)

MVH

Kim

Du behøver ikke i CSS´en, men kan rette det i HTML´en i backend. Ifm. copyright-linjerne kan du jo lave et modul med f.eks. dit logo, så overskrives det.

Brian

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:58

Marquard:
...en ikke på vores forside (og som jeg kan forstå er dette ekstremt vigtigt i forhold til SEO delelen, at disse titler er fyldestgørende), er der nogen der kan hjælpe mig på vej?

Vigtigt er sidetitlen uden tvivl, men den kommer ikke til at hjælpe dig en døjt i søgemaskinerne, når der er så mange andre SEO-floskler på dit site.

Fx:

• din sidetitel starter med "gasdetect.dk" - det er der næppe nogen, der søger på.
  • Du har duplicate content (din server svarer både med og uden "www") - dette kan afhjælpes igennem din .htaccess fil, men nok nemmest ved at installere komponentet sh404sef
  • Dine urls på undersider er ikke SEO venlige. Denne fx: http://gasdetect.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=7, burde være hedde noget i stil med gasdetect.dk/gasdetektorer
  • Der er alt for lidt tekst på din side

Det var blot et par hurtige eksempler på onsite-delen af din SEO. Start med at få nogenlunde styr på dette og derefter kan du så få lagt en strategi for dit videre SEO-arbejde. Jeg ville anbefale at få en professionel indover, da du kan lave rigtig meget rav i den, hvis du ikke ved hvad du gør ;P

Held og lykke med det og god weekend.

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 16:07

Jo tak Brian, men nu kommer vi nok der ud hvor jeg ikke kan følge med, jeg er godt nok oprettet som super-duper admin men jeg ved ikke hvor man retter i selve HTML'en (jeg har ikke Jomla installeret på min PC, rettter kun i CRM vis login), men hvis du har har tid til at forklare mig det, vil jeg MEGET gerne lære at gøre det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12

Marquard:

Jo tak Brian, men nu kommer vi nok der ud hvor jeg ikke kan følge med, jeg er godt nok oprettet som super-duper admin men jeg ved ikke hvor man retter i selve HTML'en (jeg har ikke Jomla installeret på min PC, rettter kun i CRM vis login), men hvis du har har tid til at forklare mig det, vil jeg MEGET gerne lære at gøre det?

Hej Marquard,
hvis vedkommende der hjælper dig har bare en anelse forstand på det ved hun også hvordan gør det på et par minutter.

Hvis du selv skal gøre det kan du indenuder skablon åbne html og deri rette.

..og ellers skriver du bare igen.

Brian

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)