Hej Amino Skal skrive en studieretningsopgave om webdesign og visuel identitet. Til det vil jeg meget gerne kigge på to websites for firmaer, der beskæftiger sig med samme niche, men har to indgangsvinkler på deres visuelle identitet. Det behøver ikke nødvendigvis være to gode visuelle identiter. Det kan lige så vel være et eksempel på god og dårlig visuel identitet hos to firmaer, der vil sælge det samme. Kan i komme med nogle forslag til to websites/firmaer jeg kunne kigge på? Jeg har lidt i tankerne måske at inddrage Coke og Pepsi, hvor Coke har holdt samme visuelle identitet gennem tiderne, men hvor Pepsi nærmest ændrer logo og design hvert 5. år. Vil bare lige se, om der er nogen der kan komme med andre gode eksempler På forhånd tak! |
Coca Cola og Pepsi er gode eksempler.
Jeg synes det var spændende at se, hvad der skete med MySpace, da Facebook kom til. Var det MySpace, der havde et dårligt design eller var det bare Facebook, der var så meget mere genialt? Facebook har et super kedeligt design, hvor MySpace er meget mere trendy a la MTV.
Et andet godt eksempel kan være Apple over for Microsoft. Det kedelige igen og det trendy. Microsoft har en langt store markedsandel end Apple, men Apple er super hipt.
Funktionalitet vs Skønhed
Men det lyder som et spændende projekt - jeg er lidt spændt på at se, hvad andre bidrager med af eksempler.