Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, jeg vil konvertere!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Randbøl
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 20
Fra  isikkerhed.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrund:

Jeg fik min første hjemmeside i 1992, første webshop i 1998, og så solgte jeg min lille forretning i 2008 lige før finanskrisen kom buldrende.  Det vil sige, jeg solgte det meste, men beholdt et par ubrugte domænenavne, jeg siden har haft liggende i skuffen.

For et par måneder siden besluttede jeg at det kunne være sjovt at gøre noget ved disse domæner, og måske lære lidt nyt om SEO. Altså søsatte jeg domænerne på et par Wordpress-templates. Jeg købte også nogle andre generiske domænenavne. Det gik der nogle uger med og efterhånden dukkede siderne op på Google. Så kom linkoprydningen sidst i oktober, og pludselig boomede mine sider, så jeg nu har en håndfuld sider placeret enten som nummer 1 eller blandt de 3-4 øverste resultater. Det er jo sjovt, og jeg har lært en masse. Så langt så godt!

Udfordring

Men men men… mine gæster foretager sig intet som helst produktivt (læs: mine affiliatelinks får ingen klik). Nu var det jo ikke først og fremmest for at tjene penge, jeg startede projektet, men jeg synes det kunne være sjovt at have som næste mål at prøve at øge indtjeningen på siderne også. I den forbindelse har jeg set lidt på bounce rates og sådant, men uden  at afprøve det nærmere. Er det vejen at gå? Eller skal jeg hellere teste udseendet af reklamerne eller??

Hvad gør jeg galt? Er der nogen, der kan henvise til gode artikler eller selvhjælpsbøger om dette, så jeg kan videreudvikle mine sider?  Hvordan bliver jeg bedre til at konvertere!?

Eksempler:

www.hønsehus.dk  (dette registrerede jeg, fordi jeg godt vil slå et slag for hønsehold - det er skideskægt at se på høns, og så er nylagte æg helt kanon i madlavningen. Og så tror jeg der er et marked for nogle convenience-hønsehuse..)

www.træningsdagbog.dk (reminiscens fra min fortid..)

www.træningsdragt.dk

www.marathonløb.dk

www.marathontræning.dk

(ja, disse sider har jeg ikke fået reklamer på endnu, så de tjener selvfølgelig ikke noget..)

www.babysvømning.dk 

www.e-bogslaeser.dk  (jeg registrerede dette domæne og et par varianter i affekt - det interesserer mig egentlig ikke..)

www.strømper.com  (blev registreret, fordi min kone og jeg overvejede at åbne en webshop kun med strømper, men det projekt er på stand by indtil vores børn bliver større..)

www.foodprocessor.dk   (registrerede jeg oprindeligt, fordi jeg ville udvikle et program til kostberegning.. Den plan er lagt i skuffen til jeg får bedre tid. Hvis nogle er interesserede i at købe ideen, er den til salg - jeg har også domænet kostprogram.dk)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)