Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerlokale i egen bolig - kan det trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har tidligere været oppe at vende med reglerne omkring at trække hjemmekontor fra, - men er der specielle regler for lokaler der benyttes til lagerplads?

Jeg har et lokale som jeg benytter som lager, og som det meste af tiden (omsætningsafhængigt) er så fyldt at der ikke er tvivl om at det kan benyttes til andet formål, og disse kvadratmeter kunne jeg sådan set godt tænke mig at betale husleje for.

Hvis man istandsætter et lokale i egen bolig, som man betaler husleje for, hvem skal så betale for istandsættelsen, er det privat eller er det firmaet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:44
Ja det kan du, jeg benytter selv en del af mit hus til lager og her kan m2 prisen trækkes fra uden moms.
Ligeledes er det med et værelse som benyttes til kontor.
Tal med din revisor om det, der er nogle særlige regler med, hvad man IKKE må opbevare i lokalet, feks. private ting og lign.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 22:52
lokalet skal være uegnet til almindelig beboelse hvis du skal kunne trække det fra, og de er meget strikse.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:58
Jeg kan kun tilslutte mig det sidste, men det afhænger i vidt omfang af virksomhedens intensitet og behov. har virksomheden eks. også lokaler ude i byen er det vanskeligere at opnå fradrag. Herudover har boligens størrelse også betydning. Det er alt andet nemmere at få fradrag for arbejdsværelse/lager hvis man bor i et hus end hvis man har en to værelseslejlighed. I sidstnævnte situation er det så godt som udelukket fordi der er en formodning for at begge værelser bruges af husstanden privat. 

Det med istandsættelsen er endnu vanskeligere og afhænger også af hvilke former for istandsættelse vi taler om. Er det alm. maling m.v. eller særlig indretning til erhverv.

Generelt er der kun et svar på dit spørgsmål: Et skøn og en vurdering baseret på den konkrete situation.       

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kettinge
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:24
Vi bor i et nedlagt landbrug, og lokalerne er i en del af den gamle staldbygning, så der burde ikke være nogen problemer i at sansynliggøre at lokalernes formål er af erhvervsmæssig karakter.

Hvad angår istandsættelse, så snakker vi om isolering af lokaler, opsætning af aircondition for at holde en konstant temperatur, samt udskiftning af døre og vinduer. Nye vinduer og døre er monteret for at kunne aflåse det pågældende afsnit på forsvarlig måde. Disse tiltag er kun sket i de pågældende lokaler, og ikke i resten af bygningerne. Er det nogen man vil kunne have en chance for at komme igennem med?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:36
Okey - Der er forskel på et lokale i den private bolig og en separat bygning i form af en staldbygning når man skal sandsynliggøre at lokalet ikke anvendes privat. 

Du spørger om du vil have en chance for at komme igennem med fradrag for ombygningsarbejderne: Ja der er en chance men den er ikke 100% skudsikker. Jeg kunne forestille mig at dørene og vinduerne ikke går hvorimod aircondition og isolering går.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)