Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flash banner fylder for meget?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Jeg har fået en kammerat til at lave nogle flash bannere til mig.. størrelsen er 300x300 og jeg har fået at vide der hvor den skal op, at den kun må fylde 25 kb...

Min kammerat har gjort ALT hvad han kunne, brugt en simpel effekt, taget billederne i gif og kvaliteten ret lav og den fylder stadig for meget..

Han har lavet banneret i flash mx, flash 8 og swish max... det bedste bud var i flash 8, og fylder stadig mindst dobbelt så meget, som det kræves.. nogle der et godt råd til hvordan vi får banneret til at fylde mindre??

mvh

Andersen

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:04
Hej..

Det lyder som i ikke kan gøre mere.. Hvis al grafik er i 100%, gif, optimeret til web osv. vinder i ikke så meget ved at  kæmpe og prøve at optimere den mere.

Så gør som jeg plejer, ring til den side den skal indrykkes hos og tal for din syge moster, det har jeg stort set held med hver gang. Det virker lidt som om at de sætter kb grænsen så lav som muligt for at sikre sig at trafikken ikke bliver for voldsom på siden. Så hvis den fylder 30-40 kb betyder ikke det helt vilde..

Mange venlige hilsner:
Thomas Niels Thomsen

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:22
Hej

Nu skriver du i har lavet billederne i gif, har i prøvet at ændre det
til jpg...alt efter indholdet i billedet vil du muligvis kunne hente
lidt der.

Nu lyder det også som om din kammerat har ret meget styr på flash etc.
så han har sikkert værete inde og justere på kvaliteten og typen (jpg,
gif, png) af billederne der kommer i den endelig swf fil, ellers er det
jo også en mulighed.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:48
Det er vel egentlig ligegyldigt hvorledes billederne importeres i Flash.
Filstørrelsen afhænger nok i højeste grad af, hvor mange billeder der bruges og selvfølgelig i hvilken kvalitet de eksporteres i.
Hold jer til et enkelt billede, genbrug det igen og igen. Gør mere brug af graifk lavet i flash og brug disse elementer igen og igen, det er jo netop en af forcerne i Flash.
Hvis der bruges tekst, undersøg om det kan betale sig at "break" fonten til vektorgrafik.....ellers gør evt. brug af brugerens eget font-arsenal, vælg _sans eller _serif.
Effekter med tweening motion mv samt scripting fylder ikke det store, det presse vel kune cpu''en.
Under publiceringen se på "generate size report" og se hvilke dele der fylder og som kan skæres ned.
Hvis der kun bruges et enkelt billede, nægter jeg at tro, at det ikke kan lade sig gøre at presse størrelsen ned.....selvfølgelig på kompromis af billedekvaliteten.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)