Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til prisregel i Magento

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop overtaget en eksisterende webshop som er bygget op i Magento. Jeg har forsøgt at oprette en ny prisregel for at sende et tilbud til alle "gamle kunder", men feltet til indtastning af rabatkoden vises ikke på sitet!
Jeg har kontaktet de tidligere ejere og fik at vide at de havde haft samme problem. Magento løsningen er tilpasset af en udvikler og måske er der gået noget galt undervejs. Nogen der kender til problemet?

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 19:38

janenaundrup:

Jeg har netop overtaget en eksisterende webshop som er bygget op i Magento. Jeg har forsøgt at oprette en ny prisregel for at sende et tilbud til alle "gamle kunder", men feltet til indtastning af rabatkoden vises ikke på sitet!
Jeg har kontaktet de tidligere ejere og fik at vide at de havde haft samme problem. Magento løsningen er tilpasset af en udvikler og måske er der gået noget galt undervejs. Nogen der kender til problemet?

Hej Janenaundrup.

Tjek lige om feltet er fjernet i din template. Test evt. med default/default templaten for at se om det skulle være udkommenteret i din egen.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 23. Apr 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:04

Hej Powerhosting

Tak for hjælpen, men jeg er bange for at det er "russisk" for mig, jeg er ny i Magento! Skal jeg finde filerne direkte på serveren og ikke gennem Magento backend?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:55

janenaundrup:

Det er ikke et problem/fejl, men sandsynligvis bare et valg fra den tidligere ejer. Man kan fjerne den på (mindst) to forskellige måder, så der er to steder du kan kigge:

(1): /app/design/frontend/DitTemaNavn/default/layout/checkout.xml
Se om den der hedder type="checkout/cart_coupon" eksisterer. Hvis du er heldig er den bare fjernet ved hjælp af "<!-- -->". Så bliver den fil, der hedder 'coupon.phtml' medtaget i designet igen.

(2) Alternativt kan det være at designeren ikke har ekskluderet den fra designet, men bare slettet indholdet af filen. Så skal du ned i denne fil og se om indholdet er helt slettet eller bare udkommenteret ved hjælp af "<!-- -->"
/App/design/frontend/default/DitThemaNavn/template/checkout/cart/coupon.phtml

Hvis du aldrig har kodet før, er det nok bedre at stikke en programmør en timeløn og få det ordnet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)