Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræftramt ven søger smertestillende og altervativ behandling

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

desværre er min ven alvorlig syg af kræft. Læger kan ikke gøre meget for ham, men jeg sidder og søger om altervativ behandling kan hjælpe ham...har nogen noget kedskab til det?

 

kender noget smernertestillende medicin som ikke har alvlig buvirkninger som morfin?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ali.

Først og fremmest er jeg ked af at høre om din ven. Jeg har ingen personlige erfaringer med alternative behandlingsformer mod kræft. Jeg har dog en del gange set programmet "The Incurables", der netop omhandler alternative behandlingsmetoder. De mennesker, hvis historie programmet omhandler, lider meget ofte af netop kræft. De har alle overlevet og er blevet helbredt, enten udelukkende med forskellige former for alternativ behandling, eller med en kombination af det alternative og vestlig medicin.

Man skal dog selvfølgelig være opmærksom på at det kun er de historier der ender lykkeligt der vises i programmet, der kan sikkert være mange andre, der ikke har haft en lige så heldig udgang ved brug af alternative metoder. Altså vil jeg ikke på nogen måde stå til ansvar for nogen anbefalinger, det må være op til den enkelte at bedømme hvad man synes om det og har lyst til at prøve.

Der har været rigtig mange tilfælde af kræft i min egen familie. Senest mistede jeg min bedstefar for et par år siden, da han fik konstateret kræft for tredje gang. Denne gang var det terminal. Han kunne ikke længere tåle kemo og beskeden vi fik, var at man ikke kunne gøre mere for ham.

Når jeg efterfølgende har set ovennævnte program, har jeg ofte tænkt over hvorfor der egentlig aldrig var nogen af os der tænkte på at undersøge eventuelle alternative behandlingsmetoder. Når man er nået til dét punkt, så er der jo intet at miste ved at prøve.

Derfor har jeg taget lidt noter fra de udsendelser, hvis det skulle blive en realitet igen. Det har det så heldigvis ikke været indtil nu, men jeg kan jo så i hvert fald videregive dem til dig. Måske du (og andre der søger oplysninger om dette) så kan få noget at arbejde videre ud fra. Det er da et sted at starte i hvert fald.

Den ene ting der gennemgående nævnes i alle programmerne (uanset om det drejer sig om kræft, psoriasis, eller muskeldegenererende uhelbredelige sygdomme osv.), er faktisk noget så simpelt som kost. Den helt konkrete diæt kan variere en smule, men har som regel rod i det makrobiotiske. Google det, der er masser af kilder, både for og imod. Det er en kost der består hovedsageligt at bønner, hele korn etc. Meget naturlig kost.

Grundtanken bag det, er at kroppen selv kan bekæmpe enhver sygdom, hvis immunsystemet er stærkt nok, og det går netop ganske enkelt ud på at styrke immunforsvaret.

En af dem der står bag udbredelsen af den makrobiotiske kost i den vestlige verden, er en mand ved navn Michio Kushi. Han har skrevet mange bøger om emnet, se en liste på Amazon her.

I samme boldgade findes der en bog der hedder "Your healing diet" af Dierdre Earls, samt en bog af Marlene McKenna der hedder "When hope never dies". Den handler om hendes kamp mod kræft, samt de alternative behandlingsmetoder hun brugte. Og hun var ganske alvorligt syg så vidt jeg husker.

Andre ting der nævnes udover kosten er Essiac. En urtekur der renser blodet. Det nævnes som en alternativ kur mod kræft.

Der var også en der havde stor succes med noget der hedder 714X. Det er en medicin der styrker immunforsvaret, så det selv kan bekæmpe degenererende sygdomme. Udviklet af en amerikaner jeg desværre ikke husker navnet på, og lidt mere vestligt orienteret, men blev dog anbefalet i sammenhæng med det alternative, bla. Essiac som nævnt foroven. (EDIT: Nu fandt jeg navnet på manden og han var ikke amerikaner, men franskmand i Canada. Han hedder Gaston Naessens)

Søg lidt på det og evt. på Youtube efter "The Incurables". Der er vist et par klip derinde, hvis man lige kan sortere alt skidtet fra.

Jeg håber at ovenstående kan give dig et lille skub videre i din søgning. Ellers spørg, så hjælper jeg dig gerne med at lede, hvis der er noget du har svært ved at finde information om.

De bedste hilsner og bedste ønsker for dig og din ven.

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har jeg lige sorteret lidt på Youtube, så du kan bruge din tid på noget bedre. Det er jo desværre ikke tid man har mest af i den situation. Her er et par afsnit af The Incurables til dig.

I mange af videoerne kan jeg i øvrigt se at de henviser til Veria.com. Jeg kun lige haft tid til at kigge få minutter på siden, men det omhandler sundhed og holistiske løsninger. Under fanebladet "holistic health solutions", kan du bla. vælge "treatments A-Z", hvor de kommer med information omkring alverdens forskellige sygdomme. Her er deres side om kræft. Det kan du jo prøve at kigge lidt nærmere på, det burde være til at finde noget information der.

Afsnit af The Incurables om Mel Gitchel, som vestlige læger havde "dødsdømt" med 4-6 uger tilbage at leve i:

 

Her afsnittet om Andrew Aubin, der er ramt af ikke bare tre forskellige slags kræft, men også parkinson. Han bliver helbredt med en kombination af alternativ og vestlig medicin.

 

Her et afsnit om Joe Ferrara. Han lider af en eller anden form for uhelbredelig muskelsygdom. Han stopper sin sygdom med alternativ behandling sammen med noget stamcellebehandling:

 

Her et afsnit af The Incurables om Valerie Mason der har kræft. Hvis du vil springe forhistorien over og gå direkte til der hvor de begynder at tale om det alternative, så se afsnit 2, omkring 5:10.





 

Kunne ikke finde afsnittet om ham der brugte 714X på Youtube, men her er et par andre der taler om medicinen. Ham fra afsnittet af The Incurables hedder i øvrigt Billy Best, og selvom jeg ikke kunne finde afsnittet, fandt jeg denne hjemmeside om ham og hans helbredelse, som hans mor har oprettet. Måske kan man kontakte dem, hvis man mangler hjælp og information.

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har sendt dig en PM, hvor jeg fortæller, hvad jeg mener kan være årsagen til kræft. Jeg håber, at du og din ven vil studere emnet. Jeg må advare om, at nogle anser det for det rene overtro - for mine koner var det den barske virkelighed!

Syge mennesker kan ofte have problemer med appetiten. Jeg husker, at en af mine koner forsøgte at ryge hash! Helt seriøst så fremmer det appetiten. Så min søn og jeg var en tur på Christiania - det var inden politiet spredte hashhandelen til hele byen!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gongra:
Syge mennesker kan ofte have problemer med appetiten. Jeg husker, at en af mine koner forsøgte at ryge hash! Helt seriøst så fremmer det appetiten. Så min søn og jeg var en tur på Christiania - det var inden politiet spredte hashhandelen til hele byen!

respekt og god karma til den note. Jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til en ulovlig handling, men jeg ved da at det er blevet brugt smertestillende, og appetitvækkende til mange slags sygdomme. Jeg ved også at mange folk her i danmark har store fordomme for det, men statistikker viser tydeligt at receptpligtig medicin har tårnhøje dødsfald, og marihuana ligger steady på 0.

Jeg så også et meget interessant dokumentar program fra BBC, der hedder "grow your own drugs" om at lave forskellige alternativer til apotekets medicin ud af urter, og andre naturlige ting (ikke cannabis relateret). Kunne da være værd at checke ud, det er dog en lang serie der laver en bred vifte af forskellige ting. 

Jeg håber virkelig det bedste for dig og din ven, der er alt for mange ofre til den sygdom.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ali

Er ked af din ven er syg af kræft, men uden at kende typen er det svært at hjælpe.

Cannabis i sig selv fjerner noget af kvalmen ved kemo og styrker appetitten (og virker smertestillende), THC olie skulle efter sigende kunne hjælpe mod selve canceren, prøv at læs mere på www.dcfonline.dk og se youtube.com filmen "Run from the cure" af Rick Simpson. I et forsøg med mus med aggresiv cancer overlevede 30% af de mus der spiste THC olie.

D vitamin i rigelige mængder skulle forebygge cancer.

Ellers er der firmaer med gode resultater på vej hvor man kan søge om at komme med i trial grupper. Prøv at læs på aktiesites som www.euroinvestor.dk mv.

Leukemi, CYTR har flere eksempler på 100% helbredelse af af andre opgivne patienter.

Hjerne cancer, NWBO 50% af deres patienter er i live efter 4år og en enkelt lever stadig efter 12 år med aggresiv cancer.

Lever cancer, EDAP har ny metode til operation uden at skade resten af leveren.

Prostata cancer, DNDN har en vaccine der er tæt på godkendelse og NWBO har en vaccine på vej der skulle være endnu mere effektiv.

Slå selv firma koderne op på www.yahoo.com under finance og læs mere selv.

Håber dette svar kan hjælpe din ven Ali, og evt andre der læser med...

 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hørt om een dansker som har det efter omstændighederne godt idag efter 20år bundet til sengen "sygdomsforløbet og art er jeg ikke bekendt med" men han fik denne pille og er idag på benene igen.

Forskningsprojekter er stoppet pga. at der satses på denne pille den er baseret på gener fra paiteintens egen krop som så bliver lavet om til en lille mirakel kur og kan tilrettes den enkeltes paitients sygdom og kurere dennes sygdom.

Detsværre "ja både og" så er danmark et land der kontrolere alt medicin igennem årerækker for at der ikke kan være nogen det bliver stillet i et dårligt lys hvis det går galt.

USA har måske alleredse frigivet PILLEN og den er garanteret ret dyr men menneskeliv kan ikke gøres op i penge "siger man da" men om det passer kan man så tænke over.

Jeg synes du for din vens skyld skal sætte alle sejl op og finde denne pille, jeg håber i finder den.

Peben

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amerikansk læge har helbredt masser af mennesker med bivirkningsfri medicin. Han blev sagsøgt af det amerikanske sundhedsvæsen, der anklagede ham for at bruge misledende markedsføring. Sagen kom helt i højesteret, hvor lægen vandt . Det vil sige at højesteret i USA vurderede at hans medicin virker. Sagen er ikke så gammel, så måske derfor så mange ikke har hørt om det. Lægen bliver støttet af kongresmedlemmer i USA i hans kamp mod medicinal industrien .

Se 2 videoer her :

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg poster her lidt sent efter devisen bedre sent end aldrig - fordi at dette måske stadig kan komme din ven og / eller andre til gavn - og jeg vil have det skidt med ikke at informere yderligere om den mulighed som 3 andre her i tråden er inde på fordi jeg oprigtigt tror det kan hjælpe.

Cannabis (pot/skunk) benyttes som smertestillende medicin i mange dele af verden. I USA er det bl.a. idag i flere stater lovliggjort således man som patient (kræft, aids, schlerose, depression etc) frit (efter lægelig anvisning) kan benytte pot/skunk som lindrende medicin (medical marijuana). Samme er tilfældet i Canada - og i Holland kan man i de fleste cofeehouses (f.eks. i Amsterdam) købe cannabis sorter hele legetimt. Samme er tilfældet i Portugal... hvor det så vidt jeg ved dog er tale om ret nye tiltag.

Der forskes som andre er inde på i hvorvidt cannabis indeholder kræftcelle bekæmpende stoffer hvilket de indledende undersøgelser synes at bekræfte. Faktum er at planten indeholder en masse virksomme stoffer (cannabinoider) som bl.a. tæller THC (TetraHydraCannabinol) og CBD (Cannabidiol).

Hvad de færreste ved er at der findes en bred vifte af cannabis sorter - hvoraf nogle specialproduceres ligefrem  til medicinsk brug- f.eks fordi de indeholder et højt indhold CBD som man har fundet ud af virker antipsykotisk (hvilket naturligvis er nyttig viden ift. behandling af f.eks. depression) - eller fordi de er specielt lindrende ift smerter og giver appetit (som kemo jo fratager en). 

Cannabis blev oprindeligt benyttet som medicinsk plante - hvilket den har været i flere tusind år i mange kulturer verden over. Den blev dog siden 1930erne gjort genstand for en puritansk hetz der får spiritusforbudet til at blegne. Formanden for den amerikanske lægeforening advokerede i forbudshøringer forud for at man IKKE forbød planten - men på det tidspunkt havde de samme embedsmænd som stod bag andre forbud ført lange og brede skræmmekampagner fuldstændigt uden sagligt belæg. Planten blev brandet som 'djævlens værk' med skrækfilm som "Reefer Madness" (1936) og stik imod alle lægelige anbefalinger og uden videre rationale blev den i USA forbudt ved lov i 1937 med "The Marijuana Tax Act". Det tog ikke lang tid for resten af verden at følge trop ud af politisk korrekthed... som det nu engang ofte er når USA stiller sig i spidsen.

Ligesom med spiritusforbudet ikke hjalp har det ikke hjulpet stort at forbyde cannbis - hvilket er begyndt at dæmre til trods for at mange politikere mangler vilje, indsigt og mod til at gøre det nødvendige og gøre op med en forældet lovgivning.

Det korte af det lange er at planten kan hjælpe. "Medical Cannabis" sælges lovligt i store dele af verden og HJÆLPER mennesker til et godt og mere værdigt liv - nogle mener endda planten har helbredende egenskaber. Bemærk venligst at jeg ikke skriver at det er sundt at ryge - planten kan lige så vel indtages som damp eller mad med samme effekt. Ligesom alkohol og ALT andet kan cannabis også misbruges - men i stedet for at klamre sig til fordomme og forbyde sig ud af tingene (hvilket blot har skabt et kriminelt og betændt marked for rockerne - som spiritusforbudet gjorde det i 30erne med mafiaen) burde man måske i stedet bruge kræfterne på at oplyse om pros og cons - og fremfor alt åbne op for et kontrolleret marked idet medicinsk cannabis faktisk har et kolossalt inkomstpotentiale. Hvis staten f.eks. lovliggjorde planten - og der blev åbnet op for salg under kontrollerede forhold ville staten dels kunne tjene kolossale summer på afgifter - og dels ville man fjerne indkomstgrundlaget for visse lyssky grupperinger i samfundet.

Herhjemme er man de facto stemplet som kriminel hvis man benytter cannabis. Myndighederne har dog reelt valgt at se igennem med besiddelse til eget forbrug. Dels fordi man ved at cannabis ikke er 'farligt' og dels fordi det jo er umuligt at kontrollere. Det grænser jo til det glade vanvid at mennesker (som din kammerat) som planten kunne komme til gavn ikke 'lovligt' må bruge planten... og skal forlade sig på at købe den på det 'sorte marked'.

Cannbis er herhjemme nemt at skaffe - enten som hash (presset), pot (mildt) eller skunk (stærkere). Men desværre altså ikke fuldt ud lovligt. Heldigvis er ordensmagten generelt realitiske overfor det naturgenstridige i at forbyde en plante - så de ser i reglen igennem fingre med besiddelse og er lydhøre for sund fornuft.

Hvis din kammerat ønsker at prøve det vil jeg anbefale at han skaffer det i 'naturlig' tørret planteform (pot eller skunk) og at han om muligt går efter typen Cannabis Indica der stimulerer kropslig afslapning og smertelindring. Cannabis Sativa (eller indica/sativa krydstyper som der findes mange af) er som 'rule of thumb' mere 'hyper' i deres effekt fordi der er et større indhold af psykoaktive stoffer (THC). Desværre ved de fleste 'pushere' reelt ikke ved hvad der er op og ned på det de sælger... men det er jo så desværre de vilkår vi pt er underlagt pga. en forældet lovgivning på området. 

Liberal Alliance havde på et tidspunkt lovliggørelse af Cannabis på dagsordenen - jeg håber det er noget de og andre partier vil søge et bredt forlig om i folketinget for det giver faktisk god mening både samfundsmæssigt og økonomisk - så man bl.a. kunne imødekomme de udfordringer bl.a. danske iværksættere og alle andre borgere står overfor ved at begrænse skattetrykket eftersom man jo ville kunne tjene store summer på en naturlig 'grøn' industri (cannabis kan anvendes både som medicin, tekstil, olie og meget mere...). Tag ikke fejl af, at vi her snakker potentielt svimlende beløb til statskassen og masser af arbejdspladser til bl.a. produktion, forarbejdning og distribuering.

Lige til slut - et komisk eksempel på dobbeltmoralen. En amerikansk propagandafilm fra '46 "Hemp for Victory" - man fandt jo pludselig ud af at hamp fibre var det bedste tekstil til at producere faldskærme... 

Jeg håber det bedste for din ven!

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)