Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinderforeningen søger......

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Igen

Lad det dog ligge...

Jeg har fin dokumentation for det jeg har skrevet, som var besvarelse på dine postulater

Jeg kommer ikke med mere her. Det sgu under min værdighed....

Hvis der er mere så må du jo gå videre med advokat eller privat eller hvad du nu vil.

Jeg har ikke tænkt mig at respondere på mere, jeg har givet en kort respons.

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:02
Dato: 24-01-2007 13:30:24 Forfatter:vivi

Er du eller din virksomhed innovativ og hjælpsom ?

Opfinderforeningen sørger frivillig arbejdskraft til udformning af

en innovativ brochure, der gør opfinderforeningen synlig i hverdagen

Mvh

www.opfinderforeningen.dk

Hej Vivi,

Denne her tråd er godt nok underlig. Jeg fatter ikke at opfinderforeningen ikke bare opfordrer en af sine egne medlemmer til at melde sig frivilligt til at løse opgaven - lønnen kunne være æren af at have løst et vigtigt problem for foreningen. Den ære kan udløse mange fredagbajere for den heldige!

Jeg har svært ved at forestille mig at folk som Lars Storper (jeres kasserer) og andre kreative hjerner ikke næsten med venstre hånd kan lave en sådan pamflet - på et par sekunder eller tre!

Blot mine 5 cent.

NB. Bemærk venligst at dette ikke er ment negativt - jeg overvejer faktisk at blive medlem af foreningen, men der er altid andre og bedre veje at gå, end den der ligger lige for - man skal bare være lidt kreativ

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 00:15
Dato: 24-01-2007 21:55:31 Forfatter: RandomAccess

Dato: 24-01-2007 20:03:00 Forfatter: OleGearløs

Hej Marcus

Jeg har selvfølgelig forståelse for at nogle er irriterende over gang på gang at støde på indlæg der ikke er 'penge' i, men jeg mener ikke man bare kan starte en hånekampange på grundlag af pågældende indlæg. Det kan folk ikke være bekendt.

I mit tidligere erhverv blev jeg spurgt om gratis ydelser mindst 20 gange om dagen,og sjovt nok hjalp jeg rigtig mange mennesker på daglig basis, ganske gratis. Disse gratis service-ydelser blev især givet til pensionister, børn/børnefamilier, instutioner,foreninger og mennesker jeg kva deres påklædning kunne se var ludfattige.  Andre måtte betale for samme service.. Naturligvist har det kostet lidt 'brød' at bruge x-antal timer om måneden på at hjælpe andre mennesker, penge jeg kunne have haft ekstra i banken idag, men for mig, har det at kunne hjælpe, været det hele værd.

Hvis du mener IT-brancen generelt lider nød pga. dette fænomen, er der sjovt nok flere 'grafikkere'  og 'programmører' på Amino, der ikke bruger tiden på at brokke sig,..måske de ikke føler sig truet af amatørene, fordi de forlængst har fundet ud af at distancerer sig, bla. på kvaliteten..

Hej ole
Jeg hjælper gerne og har gjort det mange gange her på amino og mange andre steder, for mig er det en personlig sejr og glæde at kunne sige, når folk spørger hvad jeg skal have for arbejdet , 'Et smil og varme tanker i min retning..'

Men som jeg hvist til bevidstløshed har påpeget har jeg ikke noget problem med Vivis indlæg efter forklaringen hvorfor hu skal have det gratis. (jeg vil meget gerne vise dig indlæggene hvis du skulle have spriunget dem over).

Men jeg syntes dette er en kanon diskussion fordi jeg stadigvæk er 100% sikker på at nogle 'grupper' er mere udsat for råb om gratis arbejde end andre.. og det intereserer mig hvorfor det er ok for den ene gruppe hvis man aldrig ville spørge andre om gratis arbejde.

Hej igen Marcus

Jeg syntes efterhånden også det er blevet en god debat igen.

Du har ret i at der er erhverv der generelt er mere udsatte end andre, men har du nogle bestemte i tankerne, andet end grafikkere og programmøre,..og hvilke brance er det du tænker på, når du skriver at folk ikke kunne drømme om at spørger om hjælp, der under andre omstændigheder kunne have kostet penge? Min personlige mening er at vi skal være glade for at advokater og revisore indimellem svare på spørgsmål, som de i andre sammenhæng ville have fået betaling for. Og vi skal sætte stor pris på når Martin Thorborg, Mikkel deMib, Jesper fra Mediamouse, m.f. gavmildt  øser ud af deres viden..når de i andre sammenhæng kunne få kassen får den?  Osv,..osv...

Hvis vi lige forlader Amino et sek. kan jeg da komme på flere erhverv hvor det samme gør sig gældende, i større eller mindre grad. Erhverv der lønmæssigt ligger langt under hvad f.eks. en grafikker eller programmør normalt tjener..vel og mærket uden at det udviklet sig til smedekampanger og grædekonementalitet af den grund.

Mvh.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:44
Dato: 24-01-2007 17:53:13 Forfatter: OleGearløs
Hans >
Jeg er da sikker på at du med din lidt forhånende ''brochure'' er med til at skabe større forståelse. (selvom den er meget munter) Syntes ellers ikke det ligner dig Hans, du må være meget sulten, siden du ulejligere dig med denne form for ''selvhjælp''. :)  Det kan da ske at der er noget jeg har misforstået her på Amino,..men er det ok at håne folk der spørger om hjælp, der i andre sammenhæng kan koste penge?

Hej Ole

Som så mange andre undrede jeg mig over, at en forening, hvis medlemmer nødvendigvis må gøre en stor indsats for at sikre deres rettigheder ville nedværdige sig til at bede andre professionelle om at give afkald på deres.
Jeg brugte så sarkasme som virkemiddel for at få dette budskab frem, hvilket åbner risiko for at nogle af læserne tolker budskabet forkert.

Du kalder mit indlæg for "forhånende". Det er det måske. Jeg oplever ikke opfinderforeningen som en "velgørende organisation" på linie med Kræftens Bekæmpelse eller lign. Jeg opfatter den i udgangspunktet som en slags brancheforening, der skal hjælpe medlemmerne til bedre forretningsmæssige resultater.
Hvor jeg muligvis ville overveje at yde en gratis arbejdskraft for Kræftens Bekæmpelse (selvom jeg egentlig foretrækker at støtte med kontanter), vil jeg klart sige fra overfor f.eks. Dansk Industri, Foreningen af Danske Brugsforeninger og altså også opfinderforeningen.

Selvfølgelig er det OK at bede om hjælp, og det er i bund og grund også fair nok at bede om at få den gratis.
I, der synes vi andre larmer, har naturligvis også ret i, at vi blot kunne blande os udenom.
Det gjorde vi så ikke.

At tråden skulle udvikle sig så uhyrligt, som det er sket, føler jeg mig ikke ansvarlig for. Jeg står ved mine bidrag til debatten, og jeg håber for opfinderforeningen, at de finde en løsning, så de kan koncentrere sig om deres kerneområder.

At mit indlæg skulle være en del af en hetz, må jeg afvise. Det er udelukkende udtryk for mine personlige holdninger, nemlig at kommunikation (inklusiv grafisk fremstilling) er en profession, som bør indregnes i projektbudgettet på lige fod med andre nødvendige ydelser.

mhv Hans

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:48

Som så mange aspekter i livet, handler det om valg og  fravalg , hvad enten det er arbejde, privatlivet eller foreningsarbejde.Og heldigvis et det op til den enkelte at vurdere hvad , hvor og hvordan man ønsker at bidrage , både i forhold til Amino, Kræftens bekæmpelse og opfinderforeningen.

Igen  vi er en frivillig forening, der bidrager til at gøre forholdene bedre for opfindere, designer og idémagere i DK.

Vi har desværre ikke de samme ressourcer som store brancheforeninger , der repræsenterer store virksomheder, men resultatet af vores frivillig indsats glæder både dem der er medlem i vores forening, samt mange andre kreative i vort land. Fx lovforslag:

§ 60 stk. 3. "Forældelse af erstatningskrav efter stk. 1 indtræder tidligst 1 år efter, at indsigelsesfristen for patentet er udløbet, eller efter at patentmyndigheden har besluttet at opretholde patentet". Loven træder i kraft den 1. juli 2007.

Efter 1. juli 2007 kan opfinderen og kreative hjerner således spare store omkostninger i de tilfælde, hvor et tidligere meddelt patent bliver afvist pga. indsigelser.

Det er ikke forenings intention  at misbruge folk , men vi kunne godt tænke os at komme i kontakt med flere, som kan bidrage positivt til opfinderforeningen. På samme måde som de mange andre, der gør en stor indsats.

Så er der nogen der har lyst til bidrage  med udformning / opsætning af en brochure, ligger vi inde med logo og tekst og som tidligere nævnt har vi desværre ikke de store økonomiske midler, men kan glædeligt tilbyde en reklame på en velbesøgt hjemmeside                       

Vi efterlyser ildsjæle, der har lyst og tid og som kan bidrage til at skabe en forskel for at gøre forholdene bedre for idémagere  i DK.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:15
Dato: 25-01-2007 00:14:33
Forfatter: OleGearløs

Hej igen Marcus

Jeg syntes efterhånden også det er blevet en god debat igen.

Du har ret i at der er erhverv der generelt er mere udsatte end andre, men har du nogle bestemte i tankerne, andet end grafikkere og programmøre,..og hvilke brance er det du tænker på, når du skriver at folk ikke kunne drømme om at spørger om hjælp, der under andre omstændigheder kunne have kostet penge? Min personlige mening er at vi skal være glade for at advokater og revisore indimellem svare på spørgsmål, som de i andre sammenhæng ville have fået betaling for. Og vi skal sætte stor pris på når Martin Thorborg, Mikkel deMib, Jesper fra Mediamouse, m.f. gavmildt  øser ud af deres viden..når de i andre sammenhæng kunne få kassen får den?  Osv,..osv...

Hvis vi lige forlader Amino et sek. kan jeg da komme på flere erhverv hvor det samme gør sig gældende, i større eller mindre grad. Erhverv der lønmæssigt ligger langt under hvad f.eks. en grafikker eller programmør normalt tjener..vel og mærket uden at det udviklet sig til smedekampanger og grædekonementalitet af den grund.

Mvh.

Jeg syntes faktisk også at diskusionen udvikler sig til noget fornuftigt.
Vivi undskyld vi stjæler din tråd ...

Ja ser du.. der har vi sådan set hele problematikken.. du samligner besvarelse af et spørgsmål fra en advokat med at lave en brochure. Det ene tager 10 minutter det andet 1-3 dage.
Og det er der kæden hopper af ved de fleste.. hvis spørgsmålet var "kan nogen lige sige mig hvordan jeg laver det og det i phptoshop..." ville der ikke være nogen der ville brokke sig.

Men jeg vil da gerne se den advokat der laver en kontrakt som tager ham flere dage og han skal vælte rundt i diverse lovbøger uden at få penge for det.Og ingen her ville nogensinde spørge om at få en gratis "custom made" kontrakt

Jeg tror (og det er bare min mening, jeg har ingen bevis for denne påstand) at mange ikke forstår den kreative process som kan tage dage bare for at få en ide. (joow.. som opfinder burde man jo forstå ide processen )til et layout, som så også skal holde til de professionelle guidelines som bruges til design og layout.

Jeg ved ikke om det er fordi programmer som publisher og frontpage har gjort det for let at lave et crappy layout, at folk tror at det bare tager 10 minutter som prof.

OG SÅ kommer jo hele den resterende process.. da kunden jo typisk har en anden ide i hovedet end den designeren har.. dvs.. korrektur .... korrektur... korrektur...

Som sagt jeg vil gerne se dem der spørger en advokat, en snedker, en vvs mand, en bilmekaniker, en ingeniør, en arkitekt om 2-3 (måske mere) dages arbejde uden at de overhovedet kender manden (jeg undtager familie venner osv.)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:53
Dato: 25-01-2007 08:48:00 Forfatter: vivi

Igen  vi er en frivillig forening, der bidrager til at gøre forholdene bedre for opfindere, designer og idémagere i DK.

Alle foreninger i Danmark er frivillige.

Det forhindrer dem ikke i at betale for de ydelser, som de køber hos firmaer.

Det forhindrer dem heller ikke i at bede om gratis hjælp.

Jeg har i et tidligere job haft som opgave at vurdere, om forskellige foreninger er "almennyttige" i forbindelse med, om de var berettiget til at ansøge om bestemte former for tilsukdsmidler. I lever ikke op til de kriterier, vi vurderede efter i den forbindelse. I er en interesseorganisation, som arbejder for at fremme jeres medlemmers interesser, hvilket er fint, godt og lovligt. Men jeg opfatter jer ikke som en NGO, der gør et stykke uegennyttigt arbejde for at verden skal blive et bedre sted at være.

Vi bestemmer selv, hver især, hvor vi vil lægge vores frivillige arbejde. Én af mine "mærkesager" er, at gøre opmærksom på, at professionel kommunikation faktisk har en reel økonomisk værdi, selvom det ofte bliver nedprioriteret til fordel for "ting lavet af jern". I mange organisationer - herunder også virksomheder - opfattes kommunikation som en "skal-opgave", mens god kommunikation opfattes som en "kan-opgave". Det er den holdning, der afspejler sig, når nogen mener, at man "lige kan svinge en brochure sammen". Og i min tolkning af dit oprindelige indlæg, er det den holdning, der skinner igennem - på dette punkt kan jeg naturligvis tage fejl - men det var derfor, jeg greb til sarkasmen som virkemiddel.

I ønskes alt godt i fremtiden - jeg synes faktisk også, det er vigtigt, at opfinderens interesser bliver fremmet i Danmark, og jeg synes at I opfindere er de helt rigtige til at arbejde for det. Så skal vi kommunikaitonsfolk nok arbejde for at synliggøre værdien af vores arbejde.

Venlig hilsen

Hans

EDIT:

PS. Hvis jeg havde vurderet, at en reklame på jeres hjemmeside for mig modsvarede værdien af at flikke en brochure sammen, ville jeg da gerne have lavet en byttehandel - eller en barterdeal, som det vist hedder på nudansk.

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:18
Som svar til Vivi´s oprindelige forespørgelse, kan jeg kun sige, hvis man ikke har lyst til at bidrage, kan man ignorere forespørgelsen. Er der nogen der har lyst, kan de jo hjælpe.

Med hensyn til gratis arbejdskraft, kan jeg kun henvise til, at langt de fleste virksomheder af alle størrelser har mulighed for at modtage gratis rapporter om næsten alt, ved at kontakte universiteter og handelshøjskoler. Jeg har personlig hjælpet en dansk tryklufts virksomhed med opstart af eksport til Polen, som led i min bachelor opgave. Min cand.merc opgave var en analyse og en konkret forretningsplan til eksport til det svenske marked. Jeg gjorde det gratis og firmaerne har øget deres omsætning med millioner. Jeg så det som et led til at få erfaring og forberede mig på fremtidige arbejdssituationer. Det er blandt andet grunden til mit nuværende arbejde.

Derfor Vivi, ville jeg nok kontakte en uddannelses institution istedet.

Og så lige en kort kommentar omkring tilbud og andet. Hvis man skal have løst en opgave, indbyder man oftest en række firmaer til at byde ind på dem. På baggrund af deres tilbud, vælger man en leverandør. Hvis man ikke bliver valgt er det bare ærgeligt. Ja man bruger resourcer, men sådan er spillereglerne. derfor nytter det ikke noget at bliver sur over det. Man må bare blive bedre til det man gør, så man ikke bliver fravalgt næste gang.

eksempelvis har jeg holdt møder med 4 leverandører til vores nye ehandelsløsning. alle har brugt tid og resourcer på mig, men alle kender også vilkårerne.

Vh

kruse

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 13:12
Hvad er forskellen på Opfinderforeningen.dk og Dansk Opfinderforening (alias Dansk Forening til Fremme af Opfindelser)?
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:18

Dato: 25-01-2007 00:43:55 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Dato: 24-01-2007 17:53:13 Forfatter: OleGearløs
Hans >
Jeg er da sikker på at du med din lidt forhånende 'brochure' er med til at skabe større forståelse. (selvom den er meget munter) Syntes ellers ikke det ligner dig Hans, du må være meget sulten, siden du ulejligere dig med denne form for 'selvhjælp'. :)  Det kan da ske at der er noget jeg har misforstået her på Amino,..men er det ok at håne folk der spørger om hjælp, der i andre sammenhæng kan koste penge?

Hej Ole
Som så mange andre undrede jeg mig over, at en forening, hvis medlemmer nødvendigvis må gøre en stor indsats for at sikre deres rettigheder ville nedværdige sig til at bede andre professionelle om at give afkald på deres.

Tænk, sådan oplevede jeg slet ikke situationen Hans, men jeg kender heller ikke opfinderforeningen. Faktisk trode jeg at opfinderforeningen var et sted hvor den lille opfinder/iværksætter kunne finde støtte og vejledning til at komme videre med sine ideer. At alle medlemmer i foreningen er dybt professionelle kommer meget bag på mig.

Jeg brugte så sarkasme som virkemiddel for at få dette budskab frem, hvilket åbner risiko for at nogle af læserne tolker budskabet forkert.Du kalder mit indlæg for 'forhånende'. Det er det måske. Jeg oplever ikke opfinderforeningen som en 'velgørende organisation' på linie med Kræftens Bekæmpelse eller lign. Jeg opfatter den i udgangspunktet som en slags brancheforening, der skal hjælpe medlemmerne til bedre forretningsmæssige resultater.
Hvor jeg muligvis ville overveje at yde en gratis arbejdskraft for Kræftens Bekæmpelse (selvom jeg egentlig foretrækker at støtte med kontanter), vil jeg klart sige fra overfor f.eks. Dansk Industri, Foreningen af Danske Brugsforeninger og altså også opfinderforeningen.
Selvfølgelig er det OK at bede om hjælp, og det er i bund og grund også fair nok at bede om at få den gratis.
I, der synes vi andre larmer, har naturligvis også ret i, at vi blot kunne blande os udenom.
Det gjorde vi så ikke.

Klart at i  skal give jeres mening tilkende, det manglede da bare andet, og mon ikke der også er plads til lidt larm, syntes bare måden var tarvelig. Fair nok at du ikke vil støtte denne forening, men hvorfor prøve at skræmme andre væk, hvilket du jo indirekte medvirker til med dit indlæg.  Er du pludselig blevet smagsdommer for hvad der skal ligge til grundlag for min og andre brugeres hjælpsomhed?

At tråden skulle udvikle sig så uhyrligt, som det er sket, føler jeg mig ikke ansvarlig for. Jeg står ved mine bidrag til debatten, og jeg håber for opfinderforeningen, at de finde en løsning, så de kan koncentrere sig om deres kerneområder.

Havde nu også luret lidt hvis du ikke stod ved, hvad du skriver, og normalt sætter jeg stor pris på at læse dine indlæg. Det var så ikke tilfældet igår, men du skal vide at jeg respektere din person for alle de guldkorn du har skrevet til  brugerene her på Amino, både de skøre og de mere seriøse :) ..de har alle været guld værd.

At mit indlæg skulle være en del af en hetz, må jeg afvise. Det er udelukkende udtryk for mine personlige holdninger, nemlig at kommunikation (inklusiv grafisk fremstilling) er en profession, som bør indregnes i projektbudgettet på lige fod med andre nødvendige ydelser.
mhv Hans

At du ikke har haft i sinde at medvirke i en hetz, tror jeg godt på når du skrive det, og naturligvis er du lige så frit stillet til at have din mening, som jeg har min.  Dog kan jeg i denne sammenhæng, ikke lade være at tænke på hvor mange mennesker du og "vi an

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)