Dato: 25-01-2007 00:43:55 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 24-01-2007 17:53:13 Forfatter: OleGearløs
Hans >
Jeg er da sikker på at du med din lidt forhånende 'brochure' er med til at skabe større forståelse. (selvom den er meget munter) Syntes ellers ikke det ligner dig Hans, du må være meget sulten, siden du ulejligere dig med denne form for 'selvhjælp'. :)  Det kan da ske at der er noget jeg har misforstået her på Amino,..men er det ok at håne folk der spørger om hjælp, der i andre sammenhæng kan koste penge?
Hej Ole
Som så mange andre undrede jeg mig over, at en forening, hvis medlemmer nødvendigvis må gøre en stor indsats for at sikre deres rettigheder ville nedværdige sig til at bede andre professionelle om at give afkald på deres.
Tænk, sådan oplevede jeg slet ikke situationen Hans, men jeg kender heller ikke opfinderforeningen. Faktisk trode jeg at opfinderforeningen var et sted hvor den lille opfinder/iværksætter kunne finde støtte og vejledning til at komme videre med sine ideer. At alle medlemmer i foreningen er dybt professionelle kommer meget bag på mig.
Jeg brugte så sarkasme som virkemiddel for at få dette budskab frem, hvilket åbner risiko for at nogle af læserne tolker budskabet forkert.Du kalder mit indlæg for 'forhånende'. Det er det måske. Jeg oplever ikke opfinderforeningen som en 'velgørende organisation' på linie med Kræftens Bekæmpelse eller lign. Jeg opfatter den i udgangspunktet som en slags brancheforening, der skal hjælpe medlemmerne til bedre forretningsmæssige resultater.
Hvor jeg muligvis ville overveje at yde en gratis arbejdskraft for Kræftens Bekæmpelse (selvom jeg egentlig foretrækker at støtte med kontanter), vil jeg klart sige fra overfor f.eks. Dansk Industri, Foreningen af Danske Brugsforeninger og altså også opfinderforeningen.
Selvfølgelig er det OK at bede om hjælp, og det er i bund og grund også fair nok at bede om at få den gratis.
I, der synes vi andre larmer, har naturligvis også ret i, at vi blot kunne blande os udenom.
Det gjorde vi så ikke.
Klart at i skal give jeres mening tilkende, det manglede da bare andet, og mon ikke der også er plads til lidt larm, syntes bare måden var tarvelig. Fair nok at du ikke vil støtte denne forening, men hvorfor prøve at skræmme andre væk, hvilket du jo indirekte medvirker til med dit indlæg. Er du pludselig blevet smagsdommer for hvad der skal ligge til grundlag for min og andre brugeres hjælpsomhed?
At tråden skulle udvikle sig så uhyrligt, som det er sket, føler jeg mig ikke ansvarlig for. Jeg står ved mine bidrag til debatten, og jeg håber for opfinderforeningen, at de finde en løsning, så de kan koncentrere sig om deres kerneområder.
Havde nu også luret lidt hvis du ikke stod ved, hvad du skriver, og normalt sætter jeg stor pris på at læse dine indlæg. Det var så ikke tilfældet igår, men du skal vide at jeg respektere din person for alle de guldkorn du har skrevet til brugerene her på Amino, både de skøre og de mere seriøse :) ..de har alle været guld værd.
At mit indlæg skulle være en del af en hetz, må jeg afvise. Det er udelukkende udtryk for mine personlige holdninger, nemlig at kommunikation (inklusiv grafisk fremstilling) er en profession, som bør indregnes i projektbudgettet på lige fod med andre nødvendige ydelser.
mhv Hans
At du ikke har haft i sinde at medvirke i en hetz, tror jeg godt på når du skrive det, og naturligvis er du lige så frit stillet til at have din mening, som jeg har min. Dog kan jeg i denne sammenhæng, ikke lade være at tænke på hvor mange mennesker du og "vi an