Jeg ved ikke helt om dette er det rigtige sted med dette spørgsmål, men jeg prøver alligvel. Jeg er i den situation at jeg kørt nogle aktiviteter for en del store virksomheder gennem de sidste 12 måneders tid. Disse aktiviteter har jeg været lønnet for, og har egentlig bare fungeret som afvikler for det firma som fik ordren/kontakten i sin tid. Jeg har dog kørt aktiviteterne mere eller mindre selvstændigt, og har på den måde bidraget til udviklingen af hele konceptet omkring aktiviteterne. Tingene forholder sig nu på den måde, at aktiviteterne er blevet populære, og efterspørgslen fra andre firmaer er rigtig stor. Derfor har vi besluttet os for at lave et fælles selskab, hvor vi får fælles ejerskab, og på den måde forhåbentlig også ligeligt incitament til at 100% for sagen. I den forbindelse skal jeg betale nogle penge for at få andel i konceptet, og derfor har jeg lidt spørgsmål: Hvordan værdisætter man et koncept? Vi har snakket om at jeg skulle afgive et forlodsindskud på x kroner, og derudover afgive en procentdel af overskuddet i f.eks. de første par år. Men hvad er jeres erfaringer omkring disse ting? Selve selskabskonstruktionen er der styr på, idet vi begge har et holding, og så laver et fælles driftselskab som kører aktiviteterne. Det primære er, hvordan jeg får andel i konceptet på en sådan måde, at vi begge to bliver tilfredse, og at økonomien stemmer overens med den værdi som konceptet reelt har (lige nu kører det jo bare for fulde gardiner, og så kan jo hurtigt blive revet med, og bare tage den store tegnedreng frem ![]() Glæder mig til at høre fra jer Kristian |
Verdens bedste mulighed?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)