Som forbruger er det forhandleren der ansvarer for det videre forløb mht. reklamationer m.m. De kan med andre ord ikke sende den stakkels kunde videre til producenten. Men hvad med B2B. Når man som firma har købt computerdele hos Dell, med fejl i; Kan de så henvise en til de respektive forhandlere? eller er de forpligtet til ordne sagen? Håber i kan hjælpe mig. Michael |
Reklamation Erhverv
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Dell er de eneste der sælger Dell udstyr |
Er reglerne så de samme?? |
Du bør som handlende være opmærksom på, at købeloven kan fraviges i handelskøb. Jeg tvivler dog på, at det er tilfældet her, bl.a. set i lyset af hvilke køb du har foretaget. Jeg ville dog kigge min faktura, ordrebekræftelse eller lign. igennem for en sikkerheds skyld. Hvis vi derefter antager, at købeloven finder anvendelse, så skal Dell rette fejlen, sålænge de har solgt dig et produkt. Hvis du er interesseret, kan du læse mere om mangler og rettigheder i bl.a. købelovens §§ 42-43. Mvh. Casper www.klikoglaan.dk |
Købeloven er næsten den samme, erhverv eller privat. Den største og væsentlige forskel er dog at man som erhvervskunde ikke har ret til at returnere/bytte eller få pengene retur. B2B kan sælgeren reperere produktet alle de gange de har lyst til uden at være forpligtet til ovenstående. Lige et opstød herfra... - sidder med regnskab & halsbetændelse.... |
Der var nogle ting der kunne bruges der. Tak for hjælpen. |
I relation til at forbrugere kan bytte eller få deres penge tilbage, så har dette ikke noget med købeloven at gøre. Det er udelukkende en service, som mange butikker har over for forbrugere. Dog kan en køber i handelskøb (B2B) hæve købet samt evt. kræve erstatning (hvis betingelserne herfor er opfyldt), hvis der er tale om en væsentlig mangel jvf. eksemplet med gentagen reparation. Mvh. Casper |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)