Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation Erhverv

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup / Høje Taastrup
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Som forbruger er det forhandleren der ansvarer for det videre forløb mht. reklamationer m.m.
De kan med andre ord ikke sende den stakkels kunde videre til producenten.

Men hvad med B2B.
Når man som firma har købt computerdele hos Dell, med fejl i; Kan de så henvise en til de respektive forhandlere? eller er de forpligtet til ordne sagen?

Håber i kan hjælpe mig.

Michael

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dell er både butikken, og producentet, så det er dem der skal ordne det...

Dell er de eneste der sælger Dell udstyr

Fra Ballerup / Høje Taastrup
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det drejer sig dog om D-Link router og et Logitech keyboard købt gennem Dell.

Er reglerne så de samme??

Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bør som handlende være opmærksom på, at købeloven kan fraviges i handelskøb. Jeg tvivler dog på, at det er tilfældet her, bl.a. set i lyset af hvilke køb du har foretaget.

 

Jeg ville dog kigge min faktura, ordrebekræftelse eller lign. igennem for en sikkerheds skyld.

 

Hvis vi derefter antager, at købeloven finder anvendelse, så skal Dell rette fejlen, sålænge de har solgt dig et produkt.

 

Hvis du er interesseret, kan du læse mere om mangler og rettigheder i bl.a. købelovens §§ 42-43.

 

Mvh. Casper

www.klikoglaan.dk

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Købeloven er næsten den samme, erhverv eller privat.

Den største og væsentlige forskel er dog at man som erhvervskunde ikke
har ret til at returnere/bytte eller få pengene retur.

B2B kan sælgeren reperere produktet alle de gange de har lyst til uden at være
forpligtet til ovenstående.

Lige et opstød herfra... - sidder med regnskab & halsbetændelse....

Fra Ballerup / Høje Taastrup
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde ikke lige fået kigget nærmere i den sektion af købeloven.
Der var nogle ting der kunne bruges der.
Tak for hjælpen.

Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
I relation til at forbrugere kan bytte eller få deres penge tilbage, så har dette ikke noget med købeloven at gøre. Det er udelukkende en service, som mange butikker har over for forbrugere.

 

Dog kan en køber i handelskøb (B2B) hæve købet samt evt. kræve erstatning (hvis betingelserne herfor er opfyldt), hvis der er tale om en væsentlig mangel jvf. eksemplet med gentagen reparation.

 

Mvh. Casper


Side 1 ud af 1 (7 indlæg)