Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentfirma - Af studerende, til virksomheder.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg sad og fik en ide for et stykke tid siden!

Jeg læser på DTU, og deroppe er der utroligt mange kvikke hoveder, der arbejder i superbest, føtex osv, altså jobs der ikke har en krone med deres uddannelse at gøre.

Derfor tænkte jeg på; Hvad med at man lavede en internetside, hvor firmaer kan oprette en opgave, og skrive en løn som de vil betale?

Eksempel;

Mærsk skal have dimensioneres en ny type container, og han sætter nogle højde, længde og breddekrav. Herefter er der en studerende, som har speciale i styrkekonstruktioner, der vil løse opgaven.

Han logger ind, trykker "Tag Opgave" og han er nu bundet til opgaven, således at ingen andre kan få den.

Nu løser han den, laver de nødvendige styrkeberegninger, og laver nogle tegninger.

herefter sender den studerende tegninger og beregninger til Mærsk, og lønnen er fx 3000 kr.

Voila, et arbejde der er til gavn for mærsk og den studerende.

På hjemmesiden vil ens bruger så holde styr på de jobs man har gennemført.

Hva sys i?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:06

Fedt! Mener dog at have hørt om noget lignende, men kan ikke huske hvad det hedder....

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

godt tænktIdea

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27

Det lyder faktisk rigtig fornuftigt.

- Hvis det viser sig at lignende ikke findes i forvejen, tror jeg der er rigtig gode muligheder for at det bliver til noget ! Specielt da målgrupperne er forholdsvis nemme at isolere.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:33

Hep!

Ideen er rigtigt god! Jeg var til Final Friday hvor der var en virksomhed, der præsenterede og var baseret på samme ide. I følge dem, var markedet allerede rimeligt presset med en masse udbydere, så der skulle noget helt unikt til.

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 19:00

Genial idé! Yes

Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 19:31

Jeg mener også at have hørt om tilsvarende hjemmesider, der tilbyder lidt det samme. Der er flere af disse koncepter der ligger tæt op ad hinanden, men hvis du får lavet en hjemmeside der er præsentabel, kan det sagtens være et holdbart projekt.

Jeg ved godt at Mærsk bare var et eksempel, men jeg tror ikke du skal have fokus på virksomheder i den størrelsesorden, da de typisk har så meget viden og know-how at de ikke vil få glæde af hjælpen.

Jeg tror derimod der er et marked, hvis du fokuserer på opgaver fra små og mindre virksomheder.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 19:39

Tak for inputs!

Mærsk var bare et eksempel, du har helt ret i din antagelse!

Men problemet er jo kapital, og det er noget jeg ikke selv har, da jeg selv er studerende..

Men hvis der fandtes sådan en side så skulle jeg være den første til at tjene masser af penge på den måde!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:50

Equinoxe:

Men hvis der fandtes sådan en side så skulle jeg være den første til at tjene masser af penge på den måde!

Så er det jo bare, at Google.

Men jeg tror lidt du undervurdere to ting, langt de fleste er varsomme overfor at lægge seriøse opgaver ud til studerende, det foretrækker professionelle med så meget erfaring som muligt. Og faktor 2: Du er ikke den eneste der langt hellere ville løse seriøse opgaver for internationale virksomheder, end at sidde i kassen i Netto :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er skam rigtigt..

Men erfaring er ikke altid nyttigt, når vi snakker simple anordninger er det jo ligemeget om det er en studerende der konstruerer, eller en med erfaring.

De ældre ingeniører har erfaring, men man skal også tænke på at uddannelseskravene dengang ikke var ligeså skærpet som idag!

Nu har jeg selv konstrueret min første opgave i albertslund, en ballon der drejer rundt og lyser på ungdomsskolen, og den kører helt fint..

Og jeg har nada erfaring!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)