Der gik lige et lys op for mig, da jeg læste en anden tråd: Man skal simpelthen ikke lave et for godt produkt, hvis ens forretningsmodel er bygget op på, at brugeren skal klikke sig videre. Det kan da ikke være i google's interesse, at have en masse aktører på markedet, hvis levebrød er at leverer lort, så brugeren hurtigst muligt klikker sig videre... Er det et område google gerne vil forsøge på at komme til livs? |
Det sidste jeg har hørt er at google vil prøve at sortere alle mellemsider fra. Det vil sige at alle sider der bare sender folk videre, skal længere ned i søgeresultaterne. Om det er korrekt ved jeg ikke.
Jeg kan dog heller ikke se hvordan der gavner google, da de jo også lever af at folk klikker på deres annoncer som folk har smidt ind på deres "send folk videre" site.
Men helt basalt, så vil folk jo nok hurtigere klikke videre hvis de er inde på end grim/dårlig side, frem for en god side. Så er spørgsmålet jo bare om de klikker videre via ens reklamer eller de lukker browseren og aldrig kommer igen.
Jeg synes til hver en tid at det er bedre at lave noget som brugeren får noget ud af og eventuelt vil besøge igen.