Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide, tegninger og prototype.. Hvad nu ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Et par af mine venner og jeg selv har i den seneste udviklet et produkt på vores skole som er endt bedre end forventet og nu vil vi gerne prøve at komme videre med produktet så det ikke bare bliver gemt væk på skolen og glemt.

Der vil ikke blive nogen problemer med skolens rettigheder da deres politik er at eleverne skal kunne købe deres produkter/ideer for en symbolsk sum penge.

En af os er fyldt atten hvis der ellers ville have skabt nogen problemer.

Og så til produktet:
Vi har udviklet en manuel skruelågsoplukker som skal hjælpe ældre/svage mennesker der kan have svært ved at åbne flasker. Der er lagt stor vægt på designet af produktet (det er jo ikke den store tekniske opfindelse).

Så hvad skal vi gøre nu?
Jeg har søgt om der er patentopfindelsen og der er registreret en skruelågsoplukker men under dens status står der "ophørt". Vil det sige at vi nu vil kunne søge patentet og hvad er der af muligheder andgående patent på designet?

Hvem kan hjælpe os?
Efter hvad jeg har set er det utrolig dyrt bare at søge om patent (husk på vi er studerende :-) ) Kan man opsøge design centrer og/eller producenter og evt. indgå en aftale med dem om at de køber ideerne eller betaler patentet for at få lov at producere produktet ?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg kun en lille smule om patenter, og det er fra den lægevidenskabelige verden.

 

Men når et patent ophører på et lægemiddel, så betyder det at man kan lave kopier af dette patent.

 

Jeg mener desuden, at jeg for mange år siden har set en sådan skrulågsoplukker til ældre mennesker.

 

Det er ikke for at tage modet fra dig, men prøv at ringe til patentkontoret, tror jeg nok det hedder, de kan sikkert hjælpe dig med hvordan man forholder sig til ophørte patenter.

 

Held og lykke

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene. Det vil vi klart prøve.

Nogen der kan svare på de andre spørgsmål? Vil man få noget ud af at kontakte designcentre, eller sælge sin ide/model til OBH Nordica eller whatever?

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper,

 

ved søgning på Google på "lågåbner" fandt jeg 4 forskellige produkter bare på første side...

 

Jeg går ud fra, at I selv har googlet på området - eller hvad? Måske er Jeres produkt meget anderledes end dem som allerede findes på markedet, ellers bliver det nok svært at konkurrere med de etablerede.

 

Jeg kender en som lavede en opfindelse engang - han henvendte sig til patent- og varemærkestyrelsen og der blev arrangeret et møde, hvor de kiggede på ideen. De var meget venlige og hjælpsomme mht., hvor man evt. kunne få produceret produktet mv.

 

Held og lykke.

 

Mvh

 

Henrik

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg har fundet på Google er lågåbnere til skruelåg (rødbeder mv.). Når jeg læser Caspers indlæg ordentligt, kan jeg se, at det er en oplukker til flasker - formentlig ½ og 1½ liters sodavand og lignende. Det har jeg ikke set før...

 

Håber det bedste.

 

Mvh

 

Henrik

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har du ret i Henrik. Vores oplukker virker til skruelåg, dvs. ½liters og 1½liters flasker.
Men som jeg også skriver er det allerede patenteret dog er patentet ophørt. Som jeg har forstået vil dette sige at vi må producere produktet men ikke tage patentet. Har jeg ret i det?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Der er også DDC. Der er rådgivning om design og patent hver onsdag, mener det er fra. 16-18, dog ikke sikker

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg ved løber et patent typisk i 20 år. Derefter står det frit for andre at lave lignende produkter - dog er det formentlig ikke lovligt at lave et fuldstændig identisk produkt, da der så formentlig vil være tale om kopivarer...??

 

Sådan mener jeg det er, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken...

 

Mvh

 

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej

 

ja du kan ikke tage patent fordi det ikke er en nyhed, jeg går ud fra at detpatent der er udløbet er næsten identsik med jeres produkt.

 

Men det at der andre med tilsvarende produkter kunne jo også tyde på at der er et marked, hvis alle holdt sig ude lige så snart der var et produkt på et marked så ville vi jo ikke have noget at vælge imellem, og alle produkter ville være monopoler, så se det som et positivt tegn at også andre mener at der er et marked.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)