Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer søges.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stort set afsluttet basisuddannelsen som personlig coach fra Coachhuset Mindjuice. Det er meget klart for mig at jeg vil tage videreuddannelsen samme sted (Master Coach), som udklækker meget kompetente teamcoaches.

Min udfordring lige nu er at skaffe pengene til det (106.000 inkl. moms over et år) og til det har jeg brug for idéer.

Er der nogen der har idéer til hvordan jeg kan financiere det? 

Jeg er ved at undersøge om der mulighed i forhold til opstarten af firmaet som den første vej.

Jeg coacher pt. 6 mennesker (gratis, endnu), heriblandt to ledere, og får god feedback på det jeg leverer. Det er naturligvis her jeg ønsker at hive så stor indtægt hjem som muligt.

Pt. står jeg som arbejdssøgende men har umiddelbart mulighed på en indtægt på 13000 brutto som handicaphjælper. Ikke meget, men det frigør meget tid til at få min coachingbussiness op at stå (momsregistreret fra kommende tirsdag).

Jeg er taknemmelig for alle kommentarer.

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 10:42

Se bort fra denne kommentar fra mig selv.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:46

Hej Jes

Hvorfor af alle uddannelser neop Coach?

Markedet er oversvømmet med coaches - det er eet af de dyreste søgeord på nettet overhovedet.

Har dit uddannelssted slet ikke fortalt hvilken virkelighed der kommer til at møde dig efter endt uddannelse?

Eller er de mere interesseret i de 106.000 excl. moms?

Prøv selv at Google "Coach" og se, hvor mange sider du skal igennem før du når til slutningen af AdWords reklamer for coaches. 

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:48

Jes Plesner:

Jeg coacher pt. 6 mennesker (gratis, endnu), heriblandt to ledere, og får god feedback på det jeg leverer. Det er naturligvis her jeg ønsker at hive så stor indtægt hjem som muligt.

Hvis du begyndte at få penge for det, kunne det vel finanserer en del af den videregående uddannelse.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:18

Jeg vil også mene, at du skulle begynde at tage penge for dine coach-sessions. Hvem ved, om dine nuværende 6 kunder ville holde fast, hvis de også skulle betale det du reelt skal have i timen?

Så skynd dig at få etableret en begyndende indtægt.

Hvis du begynder at få indtægt på dine kunder, og du kan fremvise et fornuftigt budget, så kan du uden tvivl låne pengene i banken eller evt. hos en privat investor, hvis banken er helt udenfor rækkevidde.

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 11:26

Martin Jensen og Per Thomsen:

Tak, det kan jeg godt se. Det vil jeg gøre.

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 11:45

Hej Christian.

Det var et godt spørgsmål.

Helt enig, coach er et af de dyreste og mest fladmaste ord jeg kender, og faktisk var det lige ved at være nok til at jeg ikke tog uddannelsen.

Jeg var et museklik fra at uddanne mig til psykoterapeut, da den - hvad skal man sige - "dybe" tilgang til menneskelige problemstillinger ligger naturligt til mig og jeg efterhånden mange gange har oplevet at mennesker har meget let ved at åbne op får sårbare ting, når de sidder sammen med mig.

Grunden til at jeg valgte coachuddannelsen - og lige netop Mindjuices - frem for psykoterapeutuddannelsen er, at de tilbyder en måde at coache på som går i dybden med coachee som menneske og derfra rokker ved grundlæggende overbevisninger og åbner op for nye måder at være på og dermed blivende måder at handle på. Og så med fokus på fremadrettethed og handling og med en hurtigt-til-sagen tilgang. Det giver resultater.

Så kort sagt har jeg valgt den fordi den kombinerer nogle kraftfulde evner jeg naturligt har med mig med en dynamisk fremadrettethed. Det gør - så vidt jeg kan se og hvad jeg oplever af tilbagemeldinger af fra sessioner - at jeg kan blive en rigtig god en af slagsen. Og dem er jeg ikke sikker på markedet er oversvømmet med?

Selvfølgelig er de interesserede i de 106.000 (og der har jeg lavet en fejl, det er inkl moms), de er også forretningsfolk. Men med det udbytte jeg har fået ud af basisuddannelsen -både personligt og professionelt - og kan se jeg vil få ud af Masteren, vil jeg gerne betale det.

Jeg får din pointe med at der er rigtig mange om budet, og ser det som vilkårene når det nu er det her jeg vil.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:55

Jes Plesner:

Martin Jensen og Per Thomsen:

Tak, det kan jeg godt se. Det vil jeg gøre.

RED: Tak for dit svar. Vores svar fik lige krydset hinanden...

Det kan jeg kun støtte op om - for det giver dig mulighed for at kunne opsætte nogle beregninger, der viser:

• Hvor mange penge du skal bruge på markedsføring for at få en ny betalende kunde?
  • Hvor meget tid du skal bruge på markedsføring for at få en ny betalende kunde?
  • Hvor mange nye kunder skal du have om måneden?
  • Hvor mange kr. hver betalende kunde lægger hos dig i gennemsnit?
  • Hvor mange timer du skal arbejde for at kunne betale udgifterne til markedsføringen?
  • Hvad din bundlinje er?

Jeg kan ikke kraftigt nok anbefale at du laver dette regnestykke
- og indsætter realistiske tal.

Brug gerne et excel regneark.

Og du er velkommen til at spørge her, hvis der er tal du ikke kan beregne.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 13:10

Hej Christian.

Tak, det lyder godt. Jeg kan se at der er en del ubekendte for mit vedkommende der (dot 1, 2,5), men forstår jeg dig rigtig at det er noget jeg vil kunne beregne når jeg begynder at få indtægt?

Som det ser ud nu har jeg ingen idé om disse punkter, men andre coaches jeg kender må have erfaringer med det, tænker jeg.

Hvad mener du med "Hvad din bundlinie er?". Mener du hvor meget jeg har brug for at have tilbage netto i slutningen af måneden?

Mvh.

Jes

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:20

Hej Jes

Ja, jeg kan svare bekræftende på alt det ovenstående.

Prøv at opsætte nogle regnestykker, så du, når du betaler de 106.000,- går ind i det med åbne øjne.

Prøv evt. at oprette en ny tråd: "Har du succes som coach?"

Og spørg her, hvordan det går for andre coaches. Om de kan leve af det. Hvor let det er at få nye kunder. Og vær klar over, at de, der er på Amino er kommet længere end gennemsnittet.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)