Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilken domæne endelse er bedst

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal bestille et domæne navn, kan ikke lige sige hvad det hedder her, men på det pågældende navn er disse endelser allerede optaget:

.com , .dk , .eu , .net , .no , .nu , .org , .se

Ville selvfølgelig helst have haft .dk eller .com , men da de er optaget, må jeg finde en anden endelse.

Vil gerne have nogle forslag til en endelse, så hvilken ville i så vælge ?

Kan sige at det skal bruges til noget kontakt side, og til at starte med i Danmark. 

Lige et tillægsspørgsmål: Er det egentlig vigtigt med endelsen nu om dage ?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 23:36

Det kommer selvfølgelig an på hvem din målgruppe er.

Men som udgangspunkt vil jeg anbefale at du enten finder et ledigt domænenavn eller køber det pågældende domænenavn fra ejerne af .com og .dk.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:44

KomsiKomsa.dk:

Hej

Jeg skal bestille et domæne navn, kan ikke lige sige hvad det hedder her, men på det pågældende navn er disse endelser allerede optaget:

.com , .dk , .eu , .net , .no , .nu , .org , .se

Ville selvfølgelig helst have haft .dk eller .com , men da de er optaget, må jeg finde en anden endelse.

Vil gerne have nogle forslag til en endelse, så hvilken ville i så vælge ?

Kan sige at det skal bruges til noget kontakt side, og til at starte med i Danmark. 

Lige et tillægsspørgsmål: Er det egentlig vigtigt med endelsen nu om dage ?

1. Så skal du finde på et nyt navn, hvor der er et ledigt .dk navn

2. Det er ikke alt afgørende, men et .dk skaber tryghed hos brugerne

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:43

Hvis du absolut vil have det navn, så ville jeg nok vælge .info eller .it, hvis det er noget indenfor it.

.tv hvis det har noget med videoer at gøre og .es hvis navnet er hjerter eller spar Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:03

Kommer meget an på projektet størrelse, og hvem din primære målgruppe er.

Er det rent Danmark, ville jeg kunne leve med .dk - men ellers vil jeg ikke vælge noget der ikke er ledigt hele vejen igennem, også for at der ikke skal kunne komme en konkurrent med samme navn.

Tjek eventuelt, om dit nye navn måske er beskyttet, registreret varemærke etc. Du kan fx tjekke Patent og varemærkestyrelsen

Det handler meget om PR-value, om du er ligge din markedsføringsprofil værdigt opimod det navn du finder. Jeg har mange mange gange fundet rigtigt fede navne, som bare ikke var ledigt i de rigtige endelser - og har måtte smide dem alle i skrældespanden :)

God fornøjelse. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:45

Jeg mener at man skyder sig selv i foden ved at bruge .dk domaener som primaert domain. Man kan sagtens pege sit .dk domain paa sin hovedside, men hvis man har planer om at kunne udvide sin forretning til andre lande, saa skal man koebe internationale domaener. Helst .com, men jeg tror at .eu nok skal slaa igennem paa lang sigt.

Koeb internationale domaener til din hovedside, og brug landekode domaener til din regionalisering.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:54

Nicolaj Thomasen:
.es hvis navnet er hjerter eller spar Smile

Skulle han så vælge .IE hvis det er relateret til Microsoft Big Smile

.es mener jeg da er for Spanien eller tager jeg fejl ?

/allan

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:16

Nicolaj Thomasen:

Hvis du absolut vil have det navn, så ville jeg nok vælge .info eller .it, hvis det er noget indenfor it.

.tv hvis det har noget med videoer at gøre og .es hvis navnet er hjerter eller spar Smile

og jeg som troede at .it var fra italien...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:28

Søren.Pedersen:

Nicolaj Thomasen:

Det er den også :)

Mvh

henrik.it

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:30

Henrik Nielsen:

Søren.Pedersen:

Nicolaj Thomasen:

Det er den også :)

Mvh

henrik.it

Ja, men er også populært i andre lande på grund af navne sammenfaldet. - .tv domæner er iøvrigt officielt domæne for Tuvalu, som er en ø i Stillehavet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)