Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kodegeni søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg skal levere en virtuel rundtur som et link. Normalt leverer jeg alle filer som kunden så selv skal uploade, men i dette tilfælde skal jeg hoste rundturen og kunden skal have det så han bare skal indsætte et link.

Jeg har fundet ud af at centrere rundturen og skifte baggrundsfarve, men hvordan ændrer jeg størrelsen på browservinduet så det kun dækker designet??

Det er meningen at intet af det mørkegrå skal være synligt. Kun selve layouttet til selve rundturen (det burde være tydeligt hvad jeg mener) Dvs rundturen skal gerne åbne op i et centreret vindue der er 672x 616 pixel.

ER DET OVERHOVEDET MULIGT??

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:15
Hej

Nu har jeg fundet noget kode, så når jeg indsætter denne kode i dreamweaver så virker det som det skal:

<a href="http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html" onclick="window.open(''http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html'','''',''scrollbars=no, height=672, width=616, top=20, left=20'');return false;">Dit link</a>

Dette virker kun hvis jeg lavet et nyt html dokument (eller bruger eksisterende). Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre hvis jeg fx. gerne ville indsætte et link her på Amino hvor der fx står RUNDTUR og når man så klikker på ordet, så kommer det afgrænset vindue op. Nogen der kan hjælpe mig????

Hilsen Morten

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 08:11
Hej Morten

Du kan prøve at lege lidt med det her script, samt sætte onLoad="res();" i dit <body>-tag.
Det er lavet til at, resize en side til et billede.

<script>
  function res(){
  var x = document.images[0].width + 80;
  var y = document.images[0].height + 80;
  if (x > (screen.width*4/5))
    x = (screen.width*4/5);      
  if (y > (screen.height*4/5))
    y= (screen.height*4/5);
  resizeTo(x,y);
  self.focus();
}
</script>

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:24
Du skal ikke ændre størelsen på brugeren eksisterende vindue, det er meget dårlig hjemmeside skik at gøre det.

Derimod må du lave en side brugeren kommer ind på som så åbner en popup i den rette størelse. Du kan ikke umiddelbart lave et link der i sig selv åbner i et nyt vindue, så skal du have ham der linker til at udføre et javascript eller evt til at lave target=_new el. lign.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:28
Hej.

Tak for svarene

@ Bjarne:

Tak for din besked. Du har sikkert helt ret, men jeg kan ikke "lege" med scriptet. Jeg aner simpelthen ikke hvad det betyder og hvad jeg skal gøre ved det. Det kunne lige så godt være fynsk (alright kunne måske godt forstå mine landsbrødre fra fyn. Men så polsk)

@ mcsolutions.

Jeg vil ikke ændre på brugerens eksisterende browservindue. Jeg vil lave et link til et pop up vindue som jeg kan sende videre til mine kunder. Ehm var det overhovedet forståeligt?? Måske skal jeg hellere prøve at starte forfra for at forklare mit problem.

Jeg har et firma hvor jeg laver interaktive virtuelle rundture, hvor højkvalitets panorama billeder er den vigtigste ingrediens. Disse panoramabilleder sætter jeg ind i et grafisk layout med thumnails, interaktiv plantegning, tekstfelter etc.

Normalt så leverer jeg alt materiale til kunden, så kunden selv indsætter noget kode (genereret automatisk af programmet) på sin side samtidig med at kunden selv uploader ressourcefilerne. MEN nu er jeg så i den situation at jeg skal levere en virtuel rundtur så det enste kunden skal indsætte er et link som jeg sender til kunden.

ript

Normalt så generere programmet jeg bruger 2 html filer. Den ene åbnes som et pop-up vindue i den størrelse der passer til mit "skin" - eks. 780x590pixel - vha. et javascript som programmet selv genererer koden til. Koden kan fx se sådan her ud:

<a href="#" onClick=javascript:window.open("Tourviewer_RoskildeKommune.html",''_blank'',''status=yes,top=0,left=0,width=780,height=590'');>RoskildeKommune</a>

Den anden fil er et almindeligt html dokument hvor rundturen indgår i et fuldt browservindue. Baggrunden er hvid og mit skin er i venstre side. Jeg vil gerne ændre størrelsen på dette html dokument så jeg kan sende et link der åbner et vindue på 780x590 pixel, UDEN menu, adressefelt etc.   

Det kan jeg desværre bare ikke finde ud af.

Jeg sad hele natten fra mandag til tirsdag og prøvede at finde en løsning på google, men da jeg ikke aner hvad jeg skal søge på og ikke ved meget om programmering, så er det skide svært at finde ud af.

Det bedste jeg nåede frem til var følgende kode:

a href="
http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html" onclick="window.open(''http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html'','''',''scrollbars=no, height=672, width=616, top=20, left=20'');return false;">Dit link</a>

Denne kode kan sættes ind på en hvilken som helst hjemmeside og så virker det efter hensigten. MEN MEN MEN det er jo ikke meningen jeg skal sende et stykke kode. Det er meningen at jeg bare skal sende et link. Hvis I har nogen ideer til hvordan jeg bærer mig ad med det, så hører jeg meget gerne fra Jer!!!

Hilsen Morten

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:37
Hej Morten

Hvis jeg forstår dig ret, så vil du gerne sende et link af type "www.mitdomæne.dk/filen.htm", som så automatisk skal åbne et nyt vindue, i den rigtige størrelse.

Du kan godt sende et link til en side som udfører dit pop-up script automatisk, men det vil højest sandsynligt blive fanget i alle "pop-up blokerings programmer".

Så jeg syntes at du skal ligge den kode, som du fandt frem til, ind på den internetside hvor det skal bruges. Det må give den bedste løsning.

Alt om både i Danmark

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:18
Hejsa
Tilfældigvis hoster vi norsminde-kro.dk gennem en af vores forhandlere.
Vi vil gerne hjælpe dig med at få det ordnet som lille service for vores eksisterende kunde. Det koster ikke noget.
Kan du ikke lige sende mig en mail/pm så kan vi lige snakke sammen.

Hilsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:42
Hej Bjarne

Ja du har helt ret det er præcist hvad jeg leder efter. Noget i stil med www.mitdomæne.dk/kundensnavn

Jeg har også godt læst om løsningen med at blive sendt automatisk videre. Det lyder bare ikke særlig optimalt.

Jeg har valgt at give kunden 2 muligheder. 1 hvor de indsætter det script jeg lavede eller 2) et link - www.wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html - der åbner et browservindue hvor rundturen er centreret og der er en passende baggrundsfarve.

Det må være det bedste alternativ når de ikke selv vil uploade alle filerne ) Jeg fandt dog også en måde at ændre størrelsen på browservinduet, men der kan man ikke fjerne "toolbars" og da det jo er forskelligt hvor meget folks toolbars fylder så er det heller ikke en holdbar løsning. Det er jo ikke min skyld at man ikke kan fjerne toolbars etc.

Men du skal have mange tak for al din respons!

@ Markus

Tak for dit tilbud. Jeg har sendt en PM )

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:46
Du kan godt fjerne toolbar fra vinduet, jeg har rettet lidt i den kode du skrev tidligere. Ændring: toolbar=no, menubar=no

Du kan se de forskellige variabler du kan sende med, der ændrer udseende/placering på vinduet her:

http://www.html.dk/artikler/00004/ (ca. midt på siden)

<a href="http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html" onclick="window.open(''http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html'','''',''scrollbars=no, toolbar=no, menubar=no, height=672, width=616, top=20, left=20'');return false;">Dit link</a>

onload(); funktionen i body, der kan få vinduet til at åbne automatisk er egentlig fin nok. Problemet er bare at den er blevet misbrugt til pop-up spam, så pop-up vinduet bliver blokeret så brugeren selv skal godkende at få dem vist.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:56
Hej Morten.

Brug dette script. Jeg har sat det ind i et basic html dokument, så du kan hvor du skal placere javascriptet samt linket.

<html>
<head>
<title></title>

<script type="text/javascript">
  function PopUp(mypage, myname, w, h, scroll){
      var winl = (screen.width - w) / 2;
      var wint = (screen.height - h) / 2;

winprops = ''height=''+h+'',width=''+w+'',top=''+wint+'',left=''+winl+'',scrollbars=''+scroll+'',resizable'';
      win = window.open(mypage, myname, winprops);

if(parseInt(navigator.appVersion) >= 4){
        win.window.focus();
      }
  }
</script>

</head>

<body>

<a href="#" title="LinkDescription" onclick="PopUp(''http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html'',''PopUp'',''672'',''635'',''no'',''no'');return false;">Dit links navn</a>

</body>
</html>

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)