Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger inspiration til Samfundsvidenskabelig projekt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som del af mit økonomi-studie (can.oecon.) på SDU Odense, skal vi lave et samfundsvidenskabeligt projekt, som tager udgangspunkt i en social adfærd. Da jeg er så priviligeret at bo i Shanghai, Kina, kan jeg altså vinkle mit projekt på kinesisk adfærd, og ikke bare dansk.

For at give dig en ide om hvad et samfundsvidenskabeligt projekt går ud på, er her et par emner det kunne handle om;

• Social arv
  • Unges valg af uddannelse
  • Arbejdsstyrkens sygefravær
  • Arbejdsmobilitet

Vores opgave som studerende er så at finde ud af, hvilke faktorer der har indflydense på disse emner. Tog man f.eks. emnet, 'Arbejdsstyrken sygefravær', ville det være oplagt at kigge på kendsgerningen, at sygefraværet er højere i den offentlige sektor, end i den private. Vi skal så måle og analysere på, om det skyldes lønforskel, ansvar, virksomhedsstrukturering, eller andre variable.

Jeg vil altså gerne finde et meget interessant emne at forme min opgave omkring, og kommer derfor til jer, da jeg ved, at der på dette forum, er mange kvikke hoveder, som elsker at sætte spørgsmåltegn til ting. Har du derfor en spændende ide, eller har du ofte gået og tænkt over, "hvorfor hænger det dog sådan sammen i Kina", så vil jeg meget gerne høre fra dig.

Alle kommentarer er velkomne, både ideer og uddybende spørgsmål.

På forhånd tak,

Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)