Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner / Investor søges til udviklingsprojekter - bl.a. energiområdet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Hvad er idéen?    (flere ideér beskrives længere nede)

Idéen vil potentielt kunne spare 10-20% af benzinudgifterne på alle køretøjer - personbiler, lastbiler -busser.

Jeg vurderer, at produktet vil kunne sælges til ca. 35.000,- kr. til en personbil

----------------------------------------------------------

De fleste herinde kender mig fra online marketing området.

Men inden jeg blev selvstændig har jeg ca. 25 års erfaring med produktudvikling og projektledelse.

Jeg har bl.a. arbejdet 5 år i produktionsteknisk- og udviklingsafdelingen i GN Telematic og 9 år med udvikling i Novo Nordisk.

Lige siden min læretid har jeg været særdeles idé-rig og har sparet mine arbejdsgivere for mange milioner kroner.

F.eks. fandt jeg i min tid i flyvevåbnet på at udføre en såkaldt moment-vejning af Sikorsky S-61 redningshelikopternes rotorblade, hvilket i mange år har sparet flyvevåbnet for ca. 2 mill. kr. / år, fordi jeg påviste, at ved en simpel ombytning af rotorbladene kunne jeg fjerne rystelser, der ellers krævede at alle rotorbladene skulle sendes til USA og gennemrenoveres.

Sagt med andre ord: Gode ideér kommer løbende til mig. Jeg vurderer, at jeg har ca. 3-400 ideer på lager lige nu.

Problemet er, som for så mange andre, at jeg ikke får ført dem ud i livet, da det kræver tid og penge.

Derfor oplever jeg, at ideer og prototyper jeg tumler med, ca. 5 år senere er blevet "fundet på" af nogle andre og er kommet ud som et kommercielt produkt.

Et eksempel er KEW's patio-cleaner, der kan rense et større overfladeareal ved at have en roterende dyse, der drives af højtryksrenserens tryk.

Og siden oplever jeg bare det samme igen og igen.

Så jeg har i lang til bare siddet tilbagelænet og set, at, ja, nu kom det næste produkt ud som jeg havde udtænkt flere år tidligere.

Så jeg synes efterhånden, at jeg bør gøre noget ved det.

Så i forbindelse med, at jeg er blevet tilbudt at deltage i en idé-konkurrence, der snart løber af stablen og hvor gevinsten for vinderen er 100.000 kr. er jeg blevet nødt til at tage situationen op til overvejelse.

For hvis jeg deltager uden at have søgt om patent på den idé jeg vil præsentere, så mister jeg muligheden for at patentere, da ideén vil blive offentliggjort.

Og jeg er nu kommet til den konklusion, at jeg ikke vil deltage. Det er ideén for god til.

Jeg vil i stedet prøve at finde en investor, der er interesseret i at investere i hele forløbet, fra nyhedsundersøgelse, til prototyper, til patenter, til produktion.

Jeg har for min del en interesse i det udviklingsmæssige og i markedsføringen af produktet.

Hvis du råder over kapitalen, der skal til for at sætte et sådant projekt i luften, projektet har din interesse og du vil høre mere, er du velkommen til at kontakte mig eller skrive her i tråden.

Idéen jeg nævnte i indledningen er kun een af dem jeg har inden for energi-området.

I den helt anden ende af spekteret har jeg fundet ud af at kunne lagre vindenergi på en økonomisk forsvarlig måde, således at Danmark faktisk kan blive selvforsynende med vindenergi på få år.

Og så har jeg et par andre ideér, der størrelsesmæssigt ligger mellem disse to yderligheder, stadig inden for energiområdet.

Sidste idé lyder nærmest vandvittig. Hvorfor skulle jeg dog kunne tro, at jeg ville kunne løse Danmarks energiproblemer?

Det er meget simpelt: Det er bare at få idéen og så regne lidt på tallene. Skal lige sige, at jeg HAR kontaktet DONG - men da de ikke ville underskrive en NDA så kom vi ikke videre.

Så igen  - her skal der altså laves prototyper og nyhedsundersøgelser og patenter.

Ideér, der bare bliver ved med at være idéer er intet værd.

Hvis du har interessen og kapitalen, så har jeg masser af gode idéer at arbejde med - også i helt andre segmenter og med mulighed for at skabe tusindvis af arbejdspladser... så kontakt mig hvis det har din interesse.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hej Christian.

Jeg smider lige en PB :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:49

Det lyder nu ret dyrt. Der skal spares meget benzin, før det er tjent ind igen. Med en bil der kører 15 km/L skal der tankes 70 gange før det er tjent ind. Først herefter sparer man 20% på benzinforbruget.  Med diverse rabatkort kan man snildt spare 10% fra dag et. Det bliver mere de miljøbevidste I skal henvende jer til.

Må man høre lidt mere detaljeret omkring produktet? Det lyder spændende.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:42

Hejsa Christian

Jeg er selv lidt af en arbejdshest. Ideer får jeg også men typisk fra allerede eksisterende produkter som jeg så omsætter til arbejdspladser. Der findes ikke en vare der ikke kan sælges og jeg er skaber af 10 virksomheder.

Det ville måske være en ide at grundlægge virksomhed på nye ideer og jeg er bestemt ikke afvisende for at vi kunne få en givtig og indbringende samarbejde.

Mvh

Henning

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:03

@Magnus A. Schifter-Holm:

Tak for din PB. Jeg vil kigge på det, har desværre lige nogle hasteopgaver, der skal afsluttes.

@Rasmus Jakobsen:

Du har en rigtig god pointe Yes
Så det kan godt være, at jeg i stedet vil kaste mig over at udvikle een af de mange andre ideer, jeg har på lager i stedet.

@Yippiyeah

Du er velkommen til at skrive en PB og fortælle mere om hvem du er.

God weekend til jer alle.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:35

Hej.

Vi har et netværk på mere end 100 aktive investorer der løbende modtager forretningsplaner.

Hvis du har en ide som du gerne vil have udsendt, kan du skrive på kenneth@multi-revision.dk

Bemærk at vi ikke udsender det gratis, men gør det mod et relativt lavt fee. Til gengæld stiller vi gerne op gratis til et møde omkring mulighederne for din virksomhed m.v.

Mvh.

Kenneth

Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:46

Jeg skønner at ved 10-20% besparelse er din pris 20 gange for høj.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)