Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dk domæner at foretrækker over .com for markedsføring til danskere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer :)

Jeg har aldrig skænket det danske marked en tanke før, og har således min hosting hos hostgator, og alle tidligere domæner har været .com domæner.

Jeg har lagt mærke til at .dk domæner er ret dyre.. og når man tænker på der er danskere rundt omkring i hele verden, ville det så ikke være bedre med et .com domæne?

Til SEO er et .com domæne så ikke mindst lige så godt som et .dk domæne, så længe indholdet bare er dansk og keyword optimeret?

Og hvordan er det nu med ae oe aa i domænenavnet - er det et problem i google's øjne?

Har lige oprettet mig herinde, og det ligner jo et rigtig godt community i har fået opbygget jer her. Vidste ikke det var andre end mig i lille dk der havde lugtet affiliate fidusen :D

Håber i kan hjælpe - dk eller .com for målrettet dansk markedsføring igennem SEO. Ikke opbygning af et brand. (håber i siger .com, for min kærlighed brænder ikke lige for .dk domænerne.. endnu i hvert fald) ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klart vælge et .dk domæne selv om du godt kan knytte et .com domæne til Danmark fra webmaster tools. Det handler jo ikke alt sammen om Google, og for en Dansker er et .dk mere trygt.

Jeg ville ud over det sørge for at det lå på en dansk server hvilket jeg mener betyder mere end de afsluttende bogstaver. Til slut ville jeg ikke benytte æ, ø å i domænet uanset hvad.

Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for dit svar :)

Når jeg tænker SEO tænker jeg udelukkende på google :)

Du har ret i at et dk domæne virker mere trygt. Det har jeg faktisk aldrig tænkt over før..

Jeg danske webhoteller og domæner er alt alt for dyre, sammenlignet med fx. namecheap + hostgator comboen. Så derfor tænkte jeg lige at jeg ville høre jer ad, om det er nødvendigt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren K.:

Når jeg tænker SEO tænker jeg udelukkende på google :)

Det er en stor fejl kun at tænke på Google. Både i forbindelse med seo, men også i fobindelse med konvertering som er mindst lige så vigtigt.

Søren K.:

Jeg danske webhoteller og domæner er alt alt for dyre, sammenlignet med fx. namecheap + hostgator comboen. Så derfor tænkte jeg lige at jeg ville høre jer ad, om det er nødvendigt :)

Jeg ville uden tvivl sørge for at have siden på en server i Danmark. Specielt efter Googles opdateringer. Geografi spiller en langt større rolle end tidligere uanset om vi kan lide det eller ej.

 

 

Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for dine svar :) Har fået noget at tænke over :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)