Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af skolevogn

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er værdien i handel og vandel.

Gå f.eks. på bilbasen...og find ud af, hvad den er værd.

Eller bedre..få en bilforhandler til at vurdere den.

MvH

Peter

Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:20

Hej Esben

Jeg købte en brugt bil og fik monteret ekstra pedaler og ekstra spejle osv. af en værdi af ca 22000 fra min egen lomme (fra privat konto). Kan jeg ikke trække ud når der er penge på erhvervskonto ? eller skal jeg afskrive dem 25 % hvert år ?

mvh

Unik

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:58

unik.kbh:

Hej Esben

Jeg købte en brugt bil og fik monteret ekstra pedaler og ekstra spejle osv. af en værdi af ca 22000 fra min egen lomme (fra privat konto). Kan jeg ikke trække ud når der er penge på erhvervskonto ? eller skal jeg afskrive dem 25 % hvert år ?

mvh

Unik

Jeg vil sige, at det skal tillægges anskaffelsessummen på bilen og herefter kan der afskrives med 25%.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59

du er måske klar over, at du svarer på en ca 5 år gammel tråd. Jeg går ud fra du taler personlig virksomhed og der har du indskudt 22.000 af egen lomme som privat indskud. De penge kan du få igen og de har intet med afskrivninger at gøre. Det er bogført som aktiver med 22.000 og privat indskud som modpost

Så når der er penge tager du dine penge tilbage, debet privat indskud og kredit erhvervskonto

jeg går ud fra, at bilen udelukkende anvendes erhversmæssigt og så (uden at være specielist i skolebiler) vil jeg mene du skal afskrive udstyret på samme måde som selve bilen og det er med de 25% om året som jeg ser det.

Du skal ikke regne med de som svarede for 5 år siden er med, men vent lige og se om andre byder ind, eller check med en revisor - jeg mener dog skolevogn hører under helt almindelige driftsmidler hvis den udelukkende anvendes erhvervsmæssigt 

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:52

Hej John.

Mange tak for dit svar.

Ja, bilen udelukkende anvendes erhvervsmæssigt da jeg har min privat bil ved siden af. Og virksomheden også er oprettet som personlig virksomhed (enkeltmands firm)

Jeg afventer og ser hvis andre byder ind ellers kontakter jeg en revisor.

vh

Unik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05

med hvidplade køreskolebil som vel glimrende kan bruges privat synes jeg også du lige skal ha fokus på, om den hvis den står på din privatadresse ikke udløser skat af fri bil - og hele problematiken, eje hvispladebil i enkeltmandsvirksomhed som jeg ikke er skarp nok på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)