Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på koncept

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet et koncept målrettet forbrugere, der ikke selv ønsker at stå og prutte sig til et sæt underbukser eller strømper næste gang de køber et jakkesæt eller dyre kjoler mv.

Jeg har kaldt konceptet "Med i Prisen.dk" og sjovt nok oprettet konceptets hjemmeside på adressen www.mediprisen.dk

Konceptet går i sin enkelthed ud på at udvikle en markedsføringskanal til virksomheder, der ved at indgå i "klubfællesskabet" kan eksponere sig overfor en stor gruppe forbrugere (forudsat at de danske forbrugere ser værdien i at tilslutte sig). Forbrugerne får "klubfordelene", når de foretager større forbrugskøb over 2000,- kr. hos en af de tilmeldte virksomheder. For ved at foretage købet, får de nemlig frit valg af tilgift på 10% af købesummen, til en valgfri virksomhed i fællesskabet. Dette betyder, at hvis der eksempelvis købes nye vinterdæk til 5000,- kr. hos Virksomhed A,  så kan kunden vælge et gavekort på 500,- kr. til brug i Virksomhed B.

Det hele bliver styret gennem hjemmesiden, og virksomhederne betaler et procentvis markedsføringsbidrag baseret på salget, for at få henvist kunden. 

Alle kommentarer vedr. konceptet modtages med kyshånd, og skulle enkelte af Jer, synes at ideen er god, er I da velkomne til at "synes godt om" det på facebook eller oprette en bruger :-)

Konceptet er planlagt til at gå i luften d.1 januar 2011. Har nogle virksomheder i tale, men med eksempelvis 2-3000 brugere eller "fans" på facebook, gør det salgsprocessen noget nemmere. Derfor søger jeg inspiration til markedsføring overfor forbrugere, men også virksomheder, da målgruppen her ikke skal findes blandt store kædevirksomheder. Herimod er specialbutikker med et lille markedsføringsbudget mere lydhøre overfor kreative salgskanaler.

Med venlig hilsen

Allan Jensen

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:02

Hej Allan,

Jeg må indrømme jeg synes din ide er lidt lunken. Dette skyldes at jeg ikke ummidelbart synes en 10% kontant rabat er værd at skrive hjem om... så hvorfor skulle en tilgift være det??? For at bruge en af hjemmesidens eksempler, så tror jeg ikke det er synderlig svært at få 10% rabat på et toilet, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Derudover findes der jo også en masse indkøbsforeninger som jo opererer med koncepter der læner sig op af dit (købes for X sænkes prisen til Y).

Det ville selvsagt være noget andet hvis dine partnere var de absolut billigste på markedet indenfor de relevante produkter, men det virker ikke lige ummidelbart som om det er hvad du ligger op til (i så fald ville de jo i hvert fald få det absolut billigste og lidt mere til).

Egentlig tror jeg faktisk det er din gennemsigtighed der rammer dig (selvom det jo lyder helt åndsvagt). Egentlig ville jeg tro mere på konceptet, hvis vi nu introducerede et loyality program, hvor kunderne fik points efter hvor mange handler de gennemførte (i stedet for at du siger 10% rabat i form af gavekort). Men selv dette kan jo være svært i og med at der på nettet er SUPER meget fokus på pris, og hvis butikkerne både skal tilbyde de absolut billigste produkter og desuden finansiere dit feeder koncept kan det selvsagt blive svært.

Mvh

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06

Helt enig. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)