Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe kopivarer-fangst...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor det dog glæder mig når kopi-varer bliver snuppet i tolden!! :)

se artikel: http://www.erhvervsbladet.dk/politik/kaempe-kopivarer-fangst-i-lufthavnen

Men hvordan kan det være at det er så svært for SKAT at forhindre at samme firma bliver ved og ved? Jeg kan læse ud af artikel at der er snuppet flere forsendelser til samme modtager. Gad vide hvor mange forsendelser som smutter igennem siden det åbentbart kan betale sig for firmaet at blive ved?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:32

Fordi verden ik er sort/hvid... Der står jo tydeligt, at de tidligere har taget en lille sending, hvilket jo sker dagligt for mange mennesker.

Du køber noget af firma A, som ligger i Spanien. Firma A bestiller varen i Kina, og får den sendt direkte til dig. Pakken bliver taget i tolden, og du får et problem.
Synes du så selv, at ovenstående skal medføre at du aldrig må drive import virksomhed igen?

Dette sker dagligt, og rigtig mange firmaer og privat personer kommer i klemme... Men får de ik straf nok?

Jeg forstår ik lige, hvorfor du vil have firmaet straffet ekstra, når du intet kender til sagen? Du aner intet om, hvilke mængder eller forhold der er tale om...
Det er fair nok, at man straffer firmaer, som sælger falske produkter, men at piske en stemning op på baggrund af 1 sætning i en artikel, er vel ik helt fair...

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 16:43

Vi ved jo at det strømmer ind med kopivarer, de finder over alt. Det der overrasker mig er at de skriver at de har fanget flere mindre pakker til samme adr. og nu en kæmpe fangst og der forstår jeg ikke at der ikke kan gøre noget langt tidligere og at der kan gå spekulation i det for den enkelte virksomhed som bevidst snyder mærkerne for deres omsætning, siden det ikke kun er en engangsforstilling. Jeg pisker ikke nogen stemning op, jeg undres over at der ikke kan strammes op her. Taberen er de mærker det går ud over.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 17:22

AnnetteD:

Vi ved jo at det strømmer ind med kopivarer, de finder over alt. Det der overrasker mig er at de skriver at de har fanget flere mindre pakker til samme adr. og nu en kæmpe fangst og der forstår jeg ikke at der ikke kan gøre noget langt tidligere og at der kan gå spekulation i det for den enkelte virksomhed som bevidst snyder mærkerne for deres omsætning, siden det ikke kun er en engangsforstilling. Jeg pisker ikke nogen stemning op, jeg undres over at der ikke kan strammes op her. Taberen er de mærker det går ud over.

Kopivarer til eget forbrug er lovligt. Så har de fået prøver hjem er der skam ikke noget i vejen med det. Det kan jo være at det var de der ledte til en større fangst..

xxx

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 17:35

PJEDSTED:
Kopivarer til eget forbrug er lovligt. Så har de fået prøver hjem er der skam ikke noget i vejen med det. Det kan jo være at det var de der ledte til en større fa

Ja den vinkel havde jeg ikke på, at her kunne være tale om en privat person som købte ind og ikke firma..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)