Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oprettelse af firmakonto.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har valgt at oprette et firma til at køre mit affiliate marketing med. Har dog et spørgsmål til hvordan jeg gør ang. firmakonto.

Min private konto er i Danske Bank, men da jeg ønsker at holde firma fra min privat økonomi vil jeg gerne have min bankkonto i en anden bank. I Jyske Bank har jeg min nuværende firmakonto (erhverskonto), men til den konti er der også tilkoblet en privatkonto. Den var automatisk oprettet, da vi fik kontoen.

Mit spørgsmål er om jeg kan køre mit firma over min privatkonto i Jyske Bank, da den ikke bliver brugt til noget, men uden det har påvirkning på mig og min partners erhverskonto ?

Venlig hilsen

Frederik

Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:32

Hvordan kan det være, at du ikke bare vælger at oprette en erhvervskonto hos Danske Bank som er helt separeret i forhold til din private konto som også er hos Danske Bank?

Jeg tror det hele vil være lidt lettere, hvis du har begge konti i samme bank - og de kommer jo alligevel ikke til at berøre hinanden, så det får ingen indflydelse mht. din private økonomi, som jeg helt klart er enig i, er smartest at have adskilt.

Det er i hvert fald sådan jeg har gjort - både have privat konto og firma konto i samme bank, men hvor de selvfølgelig er helt separeret, og det har fungeret perfekt. Smile 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 15:13

Frederik:

Hej Aminoer,

Jeg har valgt at oprette et firma til at køre mit affiliate marketing med. Har dog et spørgsmål til hvordan jeg gør ang. firmakonto.

Min private konto er i Danske Bank, men da jeg ønsker at holde firma fra min privat økonomi vil jeg gerne have min bankkonto i en anden bank. I Jyske Bank har jeg min nuværende firmakonto (erhverskonto), men til den konti er der også tilkoblet en privatkonto. Den var automatisk oprettet, da vi fik kontoen.

Mit spørgsmål er om jeg kan køre mit firma over min privatkonto i Jyske Bank, da den ikke bliver brugt til noget, men uden det har påvirkning på mig og min partners erhverskonto ?

Venlig hilsen

Frederik

Hej

Jeg går ud fra at dit firma er et enkeltmandsfirma?

En privatkonto kan fint bruges, men du bør udlukkende have poster på kontoen som vedrører dit affiliate firma. Det gør det meget nemmere.

Hvis privatkontoen er ejet af dig, dvs. dit CPR-nummer, så bliver saldo, renter o.l. indrapporteret til SKAT. Så i.f.m. et årsregnskab skal du huske at evt. renter vedr. firmaet skal stå et andet sted på selvangivelsen.

Mvh. Ken

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:21

Andre:

Ja, men nu hvor jeg i forvejen har en bank hvor jeg har min firmakonto kunne det være smart at have begge firmaer samlet der. Ellers er jeg helt enig i at det er problemfrit at have en erhverskonto tilkoblet til sin privatkonto i mit tilfælde.

Ken:

Mange tak, det er var lige det svar jeg skulle bruge. ( det er enkeltmandsfirma)

Hav god dage allesammen.

Venlig hilsen

Frederik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)