Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Upload af billeder i nyhedsbrev på Oscommerce webshop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg uploader billeder i et nyhedsbrev i Oscommerce, når jeg forsøger bliver det kun et link som kommer i nyhedsbrevet, det burde vel ikke være så svært at få billederne i nyhedsbrevet også?

Billederne skulle gerne samtidig fungere som et link til webshoppen.

Der er garanteret nogle herinde der kan hjælpe migSmile   

MVH Flemming

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 18:21

HMM!

Er der ikke nogenn som ved lidt om dette?

MVH Flemming

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 07:53

Jeg kan stadig ikke få indsat billeder i mine nyhedsbreve!

Når jeg forsøger at kopiere et billede i jpg eller bitmap format over i et nyhedsbrev kan det ikke lade sig gøre? men at kopiere tekst og links ind i nyhedsbrevet, er ikke noget problem.

Er der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig lidt på vej, et nyhedsbrev mister det meste af sin værdi hvis ikke der er nogle produktbilleder indsat!

Venlig hilsen

Flemming

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:24

Du kan ikke indsætte billeder i oscommerce nyhedsbreve out-of-the-box.

Du har 2 muligheder

1.: Find et modul på http://addons.oscommerce.com/category?search=newsletter der opfylder dit behov og installer dette i shoppen.

2.: Kør denne kommando mod din database (via. phpMyAdmin):

SELECT `customers_email_address` FROM `customers` WHERE `customers_newsletter`=1

-det vil give dig en liste over de tilmeldte til dit nyhedsbrev.
Send nu dit nyhedsbrev via. en professionel leverandør som f.eks. ubivox.dk - alternativt send via. dit eget e-mailprogram ved at indsætte alle modtagerne i Bcc.-feltet (VIGTIGT!).
Vær dog opmærksom på de ulemper dette kan give ifbm. f.eks. lavere leveringssikkerhed (mails kan blive fanget i modtagerens spamfilter) end hvis du havde sendt gennem ubivox el. lign.

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 10:11

Hej Michael

Tusind tak for hjælpen.

Det var egentlig rart at få at vide at det ikke kunne gøres, så er det jo ikke kun mig som klokker i det, og bare ikke kan finde ud af hvordan det skal gøres.

Dit forslag til løsning er dog lidt for teknisk for mig til a det er noget jeg tør at forsøge på, så jeg må indtil videre nøjes med nyhedsbreve uden billeder.

Men du skal have tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Flemming   

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:57

Selv tak - forslag 2 skulle dog være til at finde ud af hvis du har modet til at give dig i kast med det, jeg prøver at pensle det lidt mere ud

1.: Log på phpMyAdmin
2.: Tryk på det databasenavn din oscommerce benytter i den venstre sidemenu
3.: Tryk på fanebladet SQL i toppen
4.: Skriv denne linie ind i tekstfeltet: SELECT `customers_email_address` FROM `customers` WHERE `customers_newsletter`=1
5.: Tryk Udfør

Du får nu en liste med de 30 første tilmeldte. I en grøn boks øverst på siden vil den vise hvor mange tilmeldte du har i alt, står der f.eks. "Viser poster 0 - 29 (1,856 total, Forepørgsel tog 0.0004 sek)" - betyder det du har 1856 medlemmer. Vi skal nu have dem alle vist.

Der er en knap der hedder "vis" og 2 tekstfelter der hver er udfyldt med tallet 30. Der står altså "Vis 30 rækker startende fra post 30".

6.: Slet tallet 30 i den første tekstboks og skriv i stedet 1856 (fra eksemplet herover, du skriver antallet af tilmeldte du har).
7.: Slet tallet 30 i den anden tekstboks og skriv i stedet 0
8.: Tryk vis
9.: Vent til listen er loadet, scroll da helt ned i bunden og tryk "Vis (udskriftvenlig"
10.: Tryk annuller til at udskrive listen
11.: Kopier listen af medlemmer
12.: Lav dit nyhedsbrev i MS Outlook eller hvilket mailprogram du nu bruger, og indsæt modtagerne i Bcc.-feltet. I "Til"-feltet skriver du din egen mailadresse. Det er meget vigtigt at du kun bruger Bcc.-feltet til modtagerne, bruger du Til eller Cc. vil alle kunne se de andre medlemmers mailadresse, og det vil være meget uheldigt.

-afhængigt af størrelsen af din liste kan det være nødvendigt at dele den op i 2 eller flere mails da nogle udbydere begrænser antallet af modtagere på en enkelt mail.

Held og lykke med det (for ja, et nyhedsbrev med billeder er altså lidt sjovere end et uden :))

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)