For ikke at få tæsk af diverse kyniske personer skal jeg skynde mig at sige, at nedenstående omhandler et MLM-produkt - men da salg af produktet ikke forudsætter at man sætter sig ind i MLM-verdenen, eller at man laver netværk, eller kræver opstartsgebyrer, har jeg altså valgt at lægge det her - for ikke at skræmme nogen unødigt væk - udelukkende på baggrund af kategorien. Mit spørgsmål går på, om der er nogen VVS'ere, køkkenfolk eller helsefolk - med egen fysisk butik, som synes nedenstående lyder interessant. Jeg tænker ikke nødvendigvis på, at I skal sige ja eller nej - men jeg har tænkt mig at foreslå konceptet til de lokale VVS'ere mv. i mit område - men vil lige høre, om det er helt hen i vejret?: I Network World Alliance forhandler vi vandfiltreringsapparater fra det tyske firma Apas Vital. Apparaterne benytter et 4-filters membran system (omvendt osmose) - og der findes ikke rigtig noget konkurrerende produkt i DK. (i USA, hvor man er lidt længere fremme med vandfiltrering, har 38% af alle amerikanske husholninger et lignende apparat). Apparatet filtrerer 98% af alle uønskede materialer ud af vandet - alt fra vira, bakterier, klor, arsenik, pesticider, tungmetaller, uorganiske mineraler mv. Der findes 2 forskellige maskiner. Den ene henvender sig til private (monteres under køkkenvasken) den anden henvender sig primært til virksomheder (mødelokaler), men kan også være interessant til private. Underbordsmodellen kan købes for kr. 6.100,- ex. moms - og sælges for kr. 8.500,- ex. moms = vejl. udsalgspris på kr. 10.675,-. Inklusiv provision er fortjenesten pr. apparat kr. 3.000,- på underbordsmodellen. Bordmodellen koster kr. 12.230 i indkøb har en vejl. udsalgspris på kr. 19.900,- Fortjeneste inkl. provision er kr. 5.000,- pr. apparat. Da det jo ikke er helt billige produkter - har vi indgået en aftale med et finansieringsselskab, så man har mulighed for at låne beløbet til afbetaling over maks. 6 år - til en rente på 13,5% ÅOP. Et salgsargument for bordmodellen er bl.a. at den selvfølgelig ser godt ud i mødelokalet, Mine spørgsmål går på: Er det en OK fortjeneste? At købe et apparat til hhv. kr. 6.100 - og 12.230,- og tjene hhv. kr. 3.000,- og kr. 5.000,- pr. apparat? Og er det et produkt man kan sælge i fx en VVS butik? Eller en helsebutik? Eller andre kategorier? Og vil I mene, at der er et marked?
|
Anyone?