Go' eftermiddag alle i kloge Aminoer. :) Jeg sidder fast med min iværksætterplan. Min store plan går ud på at starte et erhvervsregister, med et specielt tvist som jeg ikke kan røbe her. Det har dog ingen betydning for mine nuværende problemer. :) Det vil være gratis for virksomheder at skrive sig op i registeret, og derefter vil de være søgebare på hjemmesiden, af samtlige besøgende. Hvis man ønsker yderligere fordele (tvistet), så koster det selvfølgelig et par håndøre mere. Jeg har 2 spørgsmål, og håber i kan give mig nogle tips, tricks, eller bare gode råd, til hvad jeg kan gøre - så jeg endnu en gang kan få mig en ordentlig nattesøvn. Spørgsmål 1 - Datamæssigt: For at kunne lave et funktionelt erhvervsregister, kræver det naturligvis at jeg har en helt masse kontaktoplysninger, for alverdens virksomheder i et hav af forskellige kategorier. Jeg skal altså bruge en database, fyldt til randen med disse kontaktoplysninger, så jeg kan gøre dem gratis tilgængelige for mine besøgende. Det er dog ikke ligetil at skaffe alle de her virksomhedsoplysninger. CVR har en løsning hvor de giver mig hele alle virksomheder, og opdateringer hver måned. Det koster dog 50.000,- om måneden at bruge deres oplysninger, hvilket jeg ikke lige finder mig selv i stand til at kunne lever rent økonomisk. Derfor, skal jeg på en eller anden måde have samlet de her virksomhedsoplysninger ind, tilføjet dem til min egen database, som jeg så kan arbejde med som jeg vil. Landet ligger dog sådan (har jeg ladet mig fortælle af flere kloge hoveder), at jeg ikke bare må tilføje virksomhedsoplysninger uden at "spørge om lov" for den pågældende virksomhed - også selvom det kun drejer sig om adresse, navn, e-mail, tlf. Problemet ligger i at få fat i alt denne data, for jeg ved mildest talt ikke hvad jeg kan gøre? Det bliver forholdstvist hårdt at sidde og ringe rundt til 600.000,- danske virksomheder selv.
Spørgsmål 2 - Branding: Alle ved at sider som mine, som skal fungere som et værktøj for de besøgende, ofte har dårlige ry som reklamations sider, scam sider, osv. Dette er dog ikke den ønskede hensigt med min virksomhed, men det betyder ikke at virksomheder har samme overbevisning som jeg. Derfor skal jeg på en eller anden måde, have brandet mit register - så at folk ved det ikke er en scam side, og så de ikke bare "sletter" e-mailen hvis de får tilsendt sådan en.
Håber i kan hjælpe mig - og at det ikke lyder helt umuligt at få denne type virksomhed op at køre. :) Tak på forhånd.
Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram. |
Var det mon det forkerte forum jeg valgte til dette indlæg? :o