Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook hjælp !

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.
Jeg har ikke været aktiv indenfor Amino i ret lang tid, så Hej til jer alle sammen (:
Men jeg har et problem, og vil gerne have jeres hjælp.

Er lige pt. igang med at lave min egen PPC account på Facebok, og vil gerne vide hvordan jeg kan finde ud hvor mange visninger jeg får for f.eks 500 DKK på budget, og 2,50 på klik..

1. Hvordan udregner gns. af visninger ud fra de priser.

Tak på forhånd.

Abdul K.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:33

Du må for guds skyld ikke lave annoncer på Facebook, hvor du betaler for visninger. Du bliver snydt, i den forstand, at de unge mennesker, som vil blive eksponeret for annoncen, ikke når at se den, før de er videre til næste side, og så har du på 5 sekunder fået 30 visninger (uden at blive set).

På Facebook skal du betale for klik. Ikke mere end 2,00 kr.

Det vil være den bedste og billigste løsning. Klik påvirker ikke visninger, du kan sagtens have 100 visninger uden klik, hvilket betyder du ikke har betalt noget som helst for visningerne.

Betal for klik, fordi så får du noget ud af udgiften. Ved visninger ved du jo ikke om brugeren overhovedet ser din annonce, klikker på den, eller besøger din side på et andet tidspunkt.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 00:04

Hej Abdul

Hvis du nybegynder indenfor Facebook annoncering, vil jeg kraftig anbefale dig til at bruge CPC strategi til at starte med. Når du mener du blevet mere erfaren med Facebook annoncering, fundet ud af hvordan det hele fungere, hvordan du tester løs, hvordan du tracker mv. kan du gå over og bruge CPM strategi. Hvis du ikke er godt inde i de faktorer der gør, at du kan få en høj klikrate ved brug af CPM strategi, så start ud med at betale pr. klik.

Melina jeg forstår ikke din raske udmelding af man ikke skal bruge CPM strategi, de clienter jeg har i dag har faktisk nogle af de laveste gns. klikpriser man kan få set i forhold til CPC strategi. Hvis man ikke er inde i hvordan det man især opsætter og spore de enkelte kampagner - så kommer man aldrig langt med CPC strategi det er jeg klart enige i. Har man godt styr på det og mange tusinde kampagner opsat, så kan CPC sagtens være den bedste løsning. Og så er det sjovt du nævner det unge segment, det faktisk dem der konvertere bedst i de fleste tilfælde.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:13

Hvis man ikke ved særlig meget om facebook annoncering, og skal til at starte annonceringen op, vil jeg mene cpm er en utrolig dårlig måde at starte på.

cpm er sikkert fint, jeg har bare altid ment, at man kun bør betale for en handling, ikke inaktivitet fra de eksponeredes side, da de jo ikke selv vælger at blive eksponeret for min annonce.

Og så har en marketing chef, jeg har arbejdet sammen med, fortalt mig at cpc er bedre end cpm, fordi udgifterne er lave og man kun betaler for når den ønskede handling, et klik, sker.

Derfor argumenterer jeg for cpc, når man ikke ved meget om annoncering på facebook. Og fordi cpm hurtigt kan blive en højere udgift end indtægt. Det er i hvert fald min erfaring.

Dermed ikke sagt, at dem der har forstand på det, ikke kan skabe gode cpm resultater.

Kender en, som kastede sig ud i cpm uden at vide noget om facebook annocering, og annoncering er også stoppet igen.

Hvis man ikke kender til sporing og hvordan man sætter det ind i annoncerne, skal man slet ikke annoncere på facebook. Hvordan kontrollerrer man så, at det de kræver betaling for er korrekt, det kan man jo slet ikke følge med i.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:09

Hej Melina

Præcis - det også det jeg skriver ovenfor.

Facebook kommer inden længe med deres eget tracking system direkte i deres eget program - det vil helt sikkert gøre tracking lettere. De har kørt det beta indtil videre, så det bliver spændende og se når almindelige brugere får adgang til denne funktion.

Du bliver nødt til at stole på, at de oplysninger Facebook viser dig, er de rigtige. Det rigtig du kan sætte sporings værktøjer på, men dette kan også give kludret sammenligningsgrundlag - pga 2 forskellige softwares ofte ikke spore ens. Der er desværre ikke en entydig løsning på det problem, det samme gælder indenfor Google Adwords markedsføring. Der sidder personer bag softwaren, de har hver deres ide om hvordan rigtig sporing skal foretages og hvilke parametre der skal tages i betragtning.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)