Jeg har netop talt med SKAT, idet jeg har forsøgt at finde ud af hvordan jeg skal forholde mig som ny virksomhed. Måske er det kommunesammenlægning - jeg ved det ikke, men det lykkedes dem ikke helt at forklare mig, hvad jeg skal foretage mig.
Derfor prøver jeg ad denne vej. Kan det passe, at det eneste jeg skal foretage mig i forhold til skatteregnskab er at indberette på min selvangivelse, hvad jeg forventer at få som overskud i 2007?
Skal man stadig indsende et årsregnskab til SKAT?
Jeg har egen systue i min bolig - kan jeg trække det fra? hvordan?
Er der ikke noget med at for 2006 og frem er det kun virksomheder med et overskud over 300.000kr der skal indsende regnskab sammen med selvangivelsen??
Jeg har netop talt med SKAT, idet jeg har forsøgt at finde ud af hvordan jeg skal forholde mig som ny virksomhed. Måske er det kommunesammenlægning - jeg ved det ikke, men det lykkedes dem ikke helt at forklare mig, hvad jeg skal foretage mig.
Derfor prøver jeg ad denne vej. Kan det passe, at det eneste jeg skal foretage mig i forhold til skatteregnskab er at indberette på min selvangivelse, hvad jeg forventer at få som overskud i 2007?
Skal man stadig indsende et årsregnskab til SKAT?
Jeg har egen systue i min bolig - kan jeg trække det fra? hvordan?
Håber meget at kunne få svar på disse spørgsmål.
På forhånd mange tak!
Mange hilsner
Line
Hvis du ikke skal momsregistreres som følge af at din omsætning vil være under 50.000 kr. årligt så er det helt korrekt ja. Det hedder sig at der ikke skal indsendes årsregnskab med selvangivelsen, men det skal laves alligevel og jeg personligt ville vælge at indsende det.
Vedr. systuen afhænger det af intensiteten. Hvis du sidder og syr i din stue der også anvendes som alm. stue så nej, men bruger du dermed et lokale udelukkende til formålet kan du fratrække en forholdsmæssig andel. Bor du i en 2 værelseslejlighed o.l. vil du ikke kunne fratrække noget da formodningen her er at det hele også anvendes privat.
Såmænd ikke andet end en formodning om at skattemyndighederne efterfølgende vil indkalde regnskabet i og med at de ikke kan trække det nogle steder. Men du slipper ikke for at udfylde det skematiske årsregnskab som er en del af selvangivelsen. Egentlig er der jo ingen grund til at sende det med.
Ud fra en kvadratmeterfordeling. Lokaleareal contra samlet areal. Skattemyndighederne vil muligvis anlægge en betragtning om at kælderen vurderingsmæssigt vægter mindre og at fordelingen derfor skal vægtes men så må de komme til dig vil jeg sige