Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til produktkatalog

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Hvad siger I til en ide jeg har om at tilbyde at lave online produktkataloger med højopløselige produktbilleder og links direkte til eks. en webshop??

Katalogerne vil blive publiseret som flash filer ala de blade man ser på www.bladportal.dk

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 07
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:33
Har du en fornemmelse om at folk friviligt kunne finde på at besøge den slags sider!?

Man har hørt om den slags reklame sider, som egentligt kun har høje besøgstal fordi brugerne få en form for bonus for at klike på links...

Som firma syntes jeg at idéen ville være genial! men som kunde ville jeg aldrig finde på at bruge sådan en side..

Derfor ville jeg nok hellere ikke satse mine reklame penge på den slags..

Bare lige lidt brainstorming her... ;-) 

Hilsen Steph

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:03
Hej Firben

Jeg har vist ikke fået formuleret det ordentligt. Min ide er ikke at lave en portal / hjemmeside som den du finder på www.bladportal.dk

Jeg laver indhold til hjemmesider. Jeg vil lave selve kataloget som kunden så selv kan ligge ud på deres egen hjemmeside. Fx som de gør på www.comwell.com

eller på http://www.hpnielsen.dk/butik/hpnielsen_magasin/ hvis du vælger det første katalog "hp nielsen dk" så har du faktisk en god ide om hvordan det fungerer. Dette blad indeholder også links til en web shop.

Min indfaldsvinkel er bare at bruge højopløselige billeder hvor man kan zoome nærmere ind på produktet. Og så vil det være billigere end løsningen fra iPaper.

Men ellers tak for din brainstorm. Jeg modtager gerne endnu mere feedback.

Hilsen Morten

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:49
Hej,

En gratis løsning fås på http://www.digitalkatalog.dk/. Om den helt kan det som påtænker ved jeg ikke, men der findes efterhånden en bunke af firmaer som tilbyder den slags. Jeg bliver jævnligt ringet op af dem.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:04
Jeg syntes da det lyder som en spændende idé.. Uden tvivl..

Og det med at der allerede er gratis services på nettet der tilbyder det samme, tror jeg ikke du skal lade dig skræmme af.

Én ting, er et standard katalog som alle andre har, men hvis du kan gøre det i god kvalitet, og til en tilsvarende pris, tror jeg ikke du vil få noget problem i at skaffe kunderne..

Du skulle måske koble det sammen med noget andet, såsom at lave webdesign..
Tror det bliver nemmere at skaffe kunderne så, end hvis du kun udbyder disse kataloger..

Men hvis du markedsføre det ordentligt, og gør det klart at det er custom-made, tror jeg ikke det bliver et problem.

Du skal selvfølgelig have evnerne til at lave det flottere og bedre end de gratis, ellers er det begrænset hvor meget fremtid der er i det.

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:32
Hej alle

Jeg vil da gerne som ejer af Bladportal.dk og producent af digitale kataloger være med i denne tråd.

Idéen omkring et flash katalog er god ellers ville jeg ikke selv udbyde det, men velkommen til et presset marked:-) Vi er rigtig mange udbydere på markedet, som alle kan linke, læse op, køre med højopløselige billeder, CMS styrede osv. osv. Så det er en hård branche som har en rimelig kort pioner levetid. Du nævner selv 2 af vores kollegaer i markedet..

Hvordan vil du lave det billigere? Priserne er nede i et prisleje hvor du skal op i en volume, hvor det virkelig batter. Vi laver selv mellem 100 og 200 kataloger om måneden i DK og udland, men har andre forretningsområder at stå på pga. priserne.

Med henhold til Bladportal.dk er det selvfølgelig individuelt om det er noget man gider eller ej. Heldigvis er tendensen, at det er noget en stor gruppe "frivilligt" gider gå ind på. Jeg kan fortælle at vi har adskillige tusinde daglige unikke besøgende og det er uden, at vi har brugt en eneste krone på markedsføring og slet ikke rigtig er gået i gang endnu. Det kommer i løbet af januar og februar som hold øje med den;-) Og som svar på om vi får tilfældige brugere til at klikke løs og få en bonus er svaret nej - vi driver en forretning som gerne skulle eksistere langt ud i fremtiden og hvis vores kunder ikke fik noget ud af at ligge der havde vi dem ikke længe. Jeg kan sige at en besøgende tæller kun en gang på samme IP adresse så længe at bladet er online.

Lige til sidst omkring opløselighed så kan det sagtens bestilles... På bladportal gør vi ikke da de fylder meget så hver læsning kommer til at koste os for meget i det lange løb.

Men jo jeg synes din idé er god, men det er et presset marked! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:13
Hej Mouritz

Hvor er det lækkert at du melder dig på banen i denne debat. Du har jo en indsigt i teknologien og branchen som det er de færreste der kan matche, så jeg sætter stor pris på din respons.

Jeg synes at Bladportal er et rigtig godt koncept og jeg tror at med de rette tilpasninger så kan det få en kommerciel succes ud over alle grænser. Jeg glæder mig til at følge udviklingen og høre mere om Jeres strategi. Jeg ved i hvert fald godt hvordan jeg ville køre det )

Kan de passe at da jeg besøgte portalen første gang, så var der et større udvalg af ugens reklamer?? hvorfor er det ikke tilfældet længere??  

Mht. min indfaldsvinkel til lignende service, så mener jeg godt at jeg kan konkurrere på prisen. Men jeg vil da også være ærlig og indrømme at det er et sekundært forretningsområde, og jeg vil primært bruge det i forbindelse med en anden service jeg tilbyder, og som indfaldsvinkel til at få afsat nogle af mine andre produkter. Jeg forestiller mig derfor at udvikle nogle mere nichepræget koncepter målrette specifikke målgrupper. Både for at skabe et mere værdifuldt produkt for de udvalgte målgrupper, men også for at kunne differentiere mig fra udbydere som dig.

Endnu engang tak for dit indlæg. JEg håber du vil blive ved med at blande dig i debatten så længe den fortsætter )

Hilsen Morten  

Fra København
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 18:21
Hej Morten

Grundet at der har været flere publikationer at finde på Bladportal.dk er, at vi har taget et skridt tilbage for at tage 10 frem. Vi regner med at 20 dobble antalet indenfor de næste måneder...

Jeg bliver dog nysgerrig.. og kunne da godt tænke mig at vide, hvordan du ville have gjort det som du nævner! Er altid interesseret i gode input:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)