Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra England til Danmark (MØBLER)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg undersøger iøjeblikket en mulighed for at sælge møbler og inden jeg for alvor går igang vil jeg lige undersøge om det overhovedet er muligt/rentabelt at sende møbler fra england til DK. Det er stykvis.

Jeg synes det er en jungle når man skal prøve at finde priser på de forskellige fragt firma sites.

Er der nogen der har en ide om hvad det koster at sende møbler på ca 30-60KG til kunder.

BEMÆRK: det er møbler der skal sendes fra England til DK

Jeg har bange anelser om at det simpelthend er for dyrt mht fragten, især når det er stykvis.

På forhånd tak.

 

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger jo dels af hvorfra i England der er tale om, dels om du vil sende enkeltvis til hver kunde direkte fra England, eller om du evt vil hente møblerne hjem samlet med givne intervaller, og derefter distribuere fra et dansk lager.

Derudover har dimensionerne også noget at sige; er der tale om knock-down møbler som dine kunder selv skal samle, eller er der tale om eksempelvis hele sofaer, som ikke er specielt tunge, men som fylder meget på bilerne, også taget i betragtning af, at det sjældent er stabelbart.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Somsagt så skal de sendes enkeltvis til kunderne efterhånden som de bestiller.

Møblerne kan ikke skilles ad.

Dimensionerne er meget forskellige men et alm møbel kunne være

L/H/B 100*50*80 og ca 40KG

hmmmm betyder det virkelig så meget hvorfra de skal sendes i UK?

 

 

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe var blot, at du måske skulle overveje om det kunne være mere rentabelt at hente varer til flere kunder på én gang, og herefter distribuere dem fra Danmark - men, det afhænger naturligvis af din volumen.

Afhentningsadressen er relevant hvis du bruger en almindelig vejfragtsløsning.

Med de angivne mål, svarer volumen til en vægt på 100 kg ved TNT Economy, vores listepris på 100 kg er:

Fragt: 631,00 + Importgebyr: 185,00 + Olietillæg: 104,00 = Total: 920,00 - så har du en idé om prisniveauet.


Til sammenligning koster eksempelvis en palle på 500 kg fra UK Zone 1 til DK-Esbjerg for en almindelig vejfragtsløsning omkring 1225,00 inkl olie. På denne palle kunne der jo måske være 6-8 ordrer, og så er din pris pludselig 1225,00/8 = 153,13 pr ordre + distribution i Danmark.

Anders A - der professionelt beskæftiger sig med export søfragt...

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg godt se ideen i ;)

Men desværre så er volumen til at starte med meget begrænset.

Der er lang levering på møblerne da de er specielt fremstillet efter kundernes behov, hvilket måske gør at jeg kan fragte flere samtidig.

for 1000,- er nok lige i overkanten ;)

 

 

 

Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok regne med ca. 1000kr. for en palle fra england men prøv at ringe til DSV de køre mange kopi møbler fra England bestilt af private

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Få din leverandør til at give et tilbud inklusive fragt. Der findes mange aktører på det britiske marked og det gør at de har nogle lave priser og kan sende meget ud i deres netværk.

Her burde du kunne få en stor besparelse specielt i starten hvor du ikke har nogen volume.

 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)