Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacker angreb - mistet PR??

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 138
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

IP og PageRank har ingen sammenhæng - og din PageRank er i øvrigt også 3, som jeg mener, dne har været længe.

Et denial of service angreb an ramme alle - desværre. Men godt at det er løst for dig nu.

Hej Thomas

Det er heldigvis ikke gået ud over den danske og tyske har vi fundet ud af, da de kører på nogle andre servere.

Men igår inden det skete havde den svenske shop PageRank 4, og den norske havde PageRank 3.

http://www.mytrendyphone.se

http://www.mytrendyphone.no

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 14:19

Sune Christesen:
Ud fra det du skriver lyder det som om at der er tale om det der kaldes et denial of service angreb, og ikke et decideret hackerangreb, hvor en service gøres utilgængelig eller langsom ved f.eks. at sende en masse forespørgsler som den slet ikke kan håndtere.

Den bedste praksis i sådan et tilfælde vil normalt være at filtrere den trafik fra der angriber jeres sider, således at de kan køre uhæmmet videre som de plejer på den samme IP adresse, hvis det er muligt og kan gøres hurtigt. Nu kender vi jo af gode grunde ikke til jeres eller Dandomains setup, samt det aktuelle angreb, så hvad den bedste løsning har været i jeres situation og om der har været omstændigheder der gjorde at et IP skift var det mest hensigtsmæssige på kort sigt vil jeg ikke mene at man kan konkludere uden nærmere kendskab til sagen.

Hej Sune

Tak for dit svar.

Ja, det er nok det som er sket.

Det kan bare ikke være rigtigt at vi skal miste vores PageRank pga. dette.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:26

Silvan Popovic:

Det kan bare ikke være rigtigt at vi skal miste vores PageRank pga. dette.

Undskyld ... nu har jeg hintet til det pænt mange gange efterhånden!

- Thomas har lige fortalt dig at du ikke har mistet din page-rank ... jeg tror lidt mere på hans evner til at tjekke page-rank end din ... ergo skal du hjem og læse mere op på dine seo evner.

- På samme vis giver det bare ikke mening at ændre ip adresser for at forhindre et angreb .. så kan Sune sige hvad han vil, det giver ikke mening ... ergo skal du finde nogle dygtigere folk til at tage sig af sikkerheden på din webshop.

Mere er der ikke at sige i den sag ... få in side op igen så hurtigt som muligt, hvis så Google har givet dig et dyk i Pagerank pga nedetiden så er det sådan det er, kan du ikke leve med det må du opgradere til en løsning der ikke har så meget nedetid og ikke er så følsom overfor dos angreb.

Under alle omstændigheder kan du ikke gøre noget konkret nu og her ... du kan arbejde videre på at forbedre din seo og du kan arbejde på at forhindre at det samme sker igen, det er et valg du selv skal tage :) Jeg er godt klar over det er svært at skifte fra Dandomain, men det vidste du da du valgte dem i sin tid.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:52

Silvan Popovic:

Det er heldigvis ikke gået ud over den danske og tyske har vi fundet ud af, da de kører på nogle andre servere.

Men igår inden det skete havde den svenske shop PageRank 4, og den norske havde PageRank 3.

http://www.mytrendyphone.se

http://www.mytrendyphone.no

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan lade sig gøre.

Det er et tilfælde. Google opdaterede PageRank world wide i går, og dine to skandinaviske domæner har så fået et nyk nedad. Det har med absolut sikkerhed intet at gøre med skiftet af IP-adresse.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 15:17

Thomas Rosenstand:

Det er et tilfælde. Google opdaterede PageRank world wide i går, og dine to skandinaviske domæner har så fået et nyk nedad. Det har med absolut sikkerhed intet at gøre med skiftet af IP-adresse.

Okay, så dvs. da google besøgte siden var det i det tidspunkt den nede og derfor røj vores PageRank?

Er der noget vi kan gøre for at få PageRank'en tilbage igen?

Alle shops som var nede igår har mistet PageRank'en. dvs. alle undtagen den danske og tyske.

Hvis det er kan jeg smide en privat mail til dig så kan vi få en snak om det. Måske har du en løsning? :)

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:24

Sune Christesen:
Ud fra det du skriver lyder det som om at der er tale om det der kaldes et denial of service angreb, og ikke et decideret hackerangreb, hvor en service gøres utilgængelig eller langsom ved f.eks. at sende en masse forespørgsler som den slet ikke kan håndtere.

Den bedste praksis i sådan et tilfælde vil normalt være at filtrere den trafik fra der angriber jeres sider, således at de kan køre uhæmmet videre som de plejer på den samme IP adresse, hvis det er muligt og kan gøres hurtigt. Nu kender vi jo af gode grunde ikke til jeres eller Dandomains setup, samt det aktuelle angreb, så hvad den bedste løsning har været i jeres situation og om der har været omstændigheder der gjorde at et IP skift var det mest hensigtsmæssige på kort sigt vil jeg ikke mene at man kan konkludere uden nærmere kendskab til sagen.

Fornuftig svar. I visse tilfælde kan det være en fin idé at skifte IP, da DDoS normalt hamre ind på IP og ikke domæne. I dette tilfælde virker det dog ikke som det er gået den vej. Uden at kende noget til angrebet eller setup af systemet så bør DanDomain sikre det fremtidigt med cached søgeresultater, tidslås og lignende. Men jeg har intet indblik, og vi kan alle blive ramt af dette :)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Silvan Popovic:

Okay, så dvs. da google besøgte siden var det i det tidspunkt den nede og derfor røj vores PageRank?

Er der noget vi kan gøre for at få PageRank'en tilbage igen?

Alle shops som var nede igår har mistet PageRank'en. dvs. alle undtagen den danske og tyske.

Hvis det er kan jeg smide en privat mail til dig så kan vi få en snak om det. Måske har du en løsning? :)

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det, så du er med? Din PR er nedgraderet på de to shops, og det har intet at gøre med, at du var nede eller skiftede IP. Den PR, du kan se i toolbar, sættes ikke efter et øjebliksbillede, så det har INTET betydet, hvad du har været udsat for.

Din PR er nedgraderet af andre årsager - sikkert noget med din linkprofil. Det er jo også ret ligegyldigt. Hvad der betyder noget, er dine placeringer. er de ændret? Og hvis ikke: Skynd dig at bruge tiden på noget bedre end at bekymre dig om den PageRank, som alligevel ikke er den, Google benytter til rankings og/eller linkværdi.

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. May 08
Fra  MyTrendyPhone Skrevet kl. 20:38

Thomas kiggede desværre på vores danske shop som ikke var under angreb. Vi har brugt flere forskellige værktøjer til at læse PR og jeg har desværre ret. Samtlige 5 shops som er på den IP adresse og den server som var under angreb har mistet PR fra 3-4 til PR. 0-1. Jeg skal ikke hjem og læse på mine SEO evner :)

Tak for dine råd mht. at skifte til en anden udbyder men det bliver svært med Dandomain da alt ligger hos DD idag. Hvem skulle vi skifte over til som er bedre i forhold til vores nuværende løsning?

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Silvan Popovic:
Thomas kiggede desværre på vores danske shop som ikke var under angreb. Vi har brugt flere forskellige værktøjer til at læse PR og jeg har desværre ret. Samtlige 5 shops som er på den IP adresse og den server som var under angreb har mistet PR fra 3-4 til PR. 0-1. Jeg skal ikke hjem og læse på mine SEO evner :)

Silvan - lyt nu... Jeg HAR kigget på din svenske og norske shop.

Din svenske og norske shop har en toolbar PageRank på 1 - ikke på 0 som du skriver. Den eneste shop med PR 0 er den, du har på .co.uk

Din PageRank kan IKKE påvirkes af din IP adresse.

At din svenske og norske shop er nede nogle timer eller en dag har INGEN indfydelse på din toolbar PageRank. Den tildeles efter data indsamlet over et længere tidsrum.

Om du vil tro på forklaringen eller ej - det er dit valg. Men jeg vil råde dig til at tro på den - ellers risikerer du at spilde din tid og din indsats på områder, der ikke har indflydelse på din nedgraderede PageRank.

Jeg spørger lige igen: Er der sket noget med dine placeringer?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:50

Silvan er gået i panik. Forståeligt nok. Men hold nu hovedet koldt og hør på hvad Thomas har sagt nogle gange til dig ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)