Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedst opstart af NYT domæne - overføre karma fra gammelt domæne hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO eksperter og godtfolk

Jeg har idéen om at starte et nyt website op, og domænenavnet vil være helt nyt, altså ingen credibility hos google eller andre.

Mit spørgsmål er så, hvis jeg har en række domæner, som der i forvejen er en mængde links til, om denne linkværdi kan benyttes til hurtigere at supporte det nye domæne.

eksempel:

domæne 1, registreret 1. gang i googles index i 2006. Købt af mig i 2009. Domænet har eks. 1.500 indgående links på www.

domæne 2.  registreret 1. gang i googles index i 2003, Altid ejet af mig. Sidste mange år har sitet blot 301 re-directet til en shop ejet af mig.

osv osv..

Er der en must-do måde at udnytte disse sites på ift mit nye domæne, eller er det spild af tid at tænke i disse tanker, da google ikke tillader den slags brug af "gamle" domæner?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

www.shakk.dk:

Hej SEO eksperter og godtfolk

Jeg har idéen om at starte et nyt website op, og domænenavnet vil være helt nyt, altså ingen credibility hos google eller andre.

Mit spørgsmål er så, hvis jeg har en række domæner, som der i forvejen er en mængde links til, om denne linkværdi kan benyttes til hurtigere at supporte det nye domæne.

eksempel:

domæne 1, registreret 1. gang i googles index i 2006. Købt af mig i 2009. Domænet har eks. 1.500 indgående links på www.

domæne 2.  registreret 1. gang i googles index i 2003, Altid ejet af mig. Sidste mange år har sitet blot 301 re-directet til en shop ejet af mig.

osv osv..

Er der en must-do måde at udnytte disse sites på ift mit nye domæne, eller er det spild af tid at tænke i disse tanker, da google ikke tillader den slags brug af "gamle" domæner?

Jeg kan af personlig erfaring sige at hvis du flytter et site til et andet domæne og så laver en komplet 301 redirect af siden, så får det nye domæne hurtigt de samme placeringer, men det var vist ikke det du ville gøre?

Jeg tror ikke man kan sige noget specifikt om effekten af det. For eksempel giver det næppe meget boost i rankings at viderestille et domæne om fodbold til et nyt domæne om online marketing. Page rank får du, men ikke nødvendigvis rankings. Derimod, hvis indholdet er omtrent det samme, så vil det nok hjælpe en hel del.

Jeg ville nok bare linke til mit nye domæne fra de sider du allerede har og som har trust hos Google.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)