Hej aminoer, Jeg overvejer at starte en butik (ikke netbutik) op i udland som skal importere og sælge danske designprodukter til hjemmet. Fx. Rosendahl, Eva, Stelton m.v. Jeg savner nogle basale info og håber meget at I kan hjælpe med det så jeg kan komme videre. Jeg har ingen som helst anelse om hvad inkøbspriserne vil være, og har brug for disse til mine budgetter. Jeg læst her på amino at med tøj ganger man med 2.5-2.6 for at finde salgsprisen. Findes der en lignende faktor for denne type varer? Er det sådan at leverandørerne vil kræve at jeg holder mig til de vejl. udsalgspriser (er priserne globale)? Jeg skal jo betale to gang spedition, fragt og told, og varerne vil sandsynligvis være undervejs i meget lang tid, så vil det kunne give udvidet betalingsfrist og lavere indkøbspriser? Betaler jeg for transporten til speditøren i Dk? Er der andre argumenter jeg kan benytte for at presse prisen eller er det stort set udelukket fordi der er tale om førstegangs ordre? Jeg vil desuden gerne have nogle forslag på opstartssortiment. Hvor mange leverandører bør jeg starte med? Hvor mange forskellige varer og hvor mange størrelser/farver? Igen kommer transportfaktoren inde idet jeg kan ikke bare ringe efter nye forsyninger, så hvordan sjusser jeg mig til hvor mange af hver type vare jeg bør have? Kan/vil leverandørerne være behjælpelig med marketinginfo om hvad der sælger godt i den region jeg skal afsætte varerne i? Mange tak for hjælpen! Uffe |
Isenkram - opstartssortiment m.v.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)