Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med for sene betalinger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har vi indtil flere gange oplevet at vi har modtaget vores penge alt for sent. Det kan godt være en smule problematisk da der jo skal betales husleje, løn, etc. på specifikke datoer.
Nu står det sådan til at jeg har fået en lille ide, jeg er bare ikke helt sikker på det er lovligt.
Ideen: I kontrakten gives to priser en "rabat pris" som er gældende ved betaling til tiden og en pris som er 10-15% højere og optræder som den samlede kontraktsum som er gældende ved for sen betaling. Altså reelt er det der sker at vi ligger et temmeligt stort rykkergebyr på når der ikke bliver betalt til tiden. Hvilket jo  strider mod al principper for god forretningsførelses. Men i det her tilfælde sker det bare ved at der gives en rabat ved betaling til tiden. Altså dem som betaler for sent sker der ikke noget ved men dem som betaler til tiden bliver belønnet. Lyder det helt ude i hampen?
Det hele grunder i alt jeg måned efter måned bliver nød til at ringe til vores banksælger og skal forklarer ham at vi altså er god for pengene men der er lige en eller anden kunde som ikke lige syntes at de behøver at betale til tiden. Det er så småt ved at være lidt pinligt.

Peder

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:43
Jeg har set det, du vil gøre i en anden form: Kontantrabat. Hvis man betaler inden 8 dage, kan man trække en procentdel fra regningen, men hvis man betaler med løbende måned + 30 dage, får man ikke rabatten men skal betale hele beløbet. Så hvis du formulerer dig rigtigt, kan det sagtens lade sig gøre.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:09
Fantastisk. Det tror jeg vi vil implementerer med det samme. Ved du tilfældigvis hvilken størrelsesorden rabatterne befinder sig i?

Peder

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:30
Vi giver 2-3% på sådanne aftaler...

Du kan f.eks.tilbyde følgende betalingsbetingelser:

8 dage - 2% eller 30 dage netto

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 13:37
Dato: 16-01-2007 13:09:02 Forfatter: Peder TakeTwo Fantastisk. Det tror jeg vi vil implementerer med det samme. Ved du tilfældigvis hvilken størrelsesorden rabatterne befinder sig i?

Peder

For år tilbage sad jeg i et bogholderi, hvor kontant-rabbatten skulle være stor nok til at betaleren hellere ville have rabatten fremfor at lade pengene stå i banken og trække rente. Dengang gav vi 8 dage -2% kontantrabat.

Nu er renterne noget anderledes, så ud fra ovenstående skulle rabatsatsen nok være mindre, MEN ... du skal finde en sats du mener vil "lokke" din kunde til at betale indenfor 8 dage eksempelvis. Jeg ville nok give 2%, men det er blot min "føling" :-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:19
Jeg ville give nok forhøje priserne en anelse og så give mere end to procent, sådan at folk får et tydeligt signal: Betal til tiden!
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:32
Hej Peder

Jeg har igennem 4-5 år været ansat i et privat inkassobureau, og har derfor efterhånden fået en del viden om hele inddrivelsesprocessen.

Hvis du har brug for hjælp til at optimere din inddrivelse, så drop mig en besked, så skal jeg gerne hjælpe dig eller komme med gode idéer.

Mvh.

René

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)