Nu står det sådan til at jeg har fået en lille ide, jeg er bare ikke helt sikker på det er lovligt. Ideen: I kontrakten gives to priser en "rabat pris" som er gældende ved betaling til tiden og en pris som er 10-15% højere og optræder som den samlede kontraktsum som er gældende ved for sen betaling. Altså reelt er det der sker at vi ligger et temmeligt stort rykkergebyr på når der ikke bliver betalt til tiden. Hvilket jo strider mod al principper for god forretningsførelses. Men i det her tilfælde sker det bare ved at der gives en rabat ved betaling til tiden. Altså dem som betaler for sent sker der ikke noget ved men dem som betaler til tiden bliver belønnet. Lyder det helt ude i hampen? Det hele grunder i alt jeg måned efter måned bliver nød til at ringe til vores banksælger og skal forklarer ham at vi altså er god for pengene men der er lige en eller anden kunde som ikke lige syntes at de behøver at betale til tiden. Det er så småt ved at være lidt pinligt. Peder |
Jeg har set det, du vil gøre i en anden form: Kontantrabat. Hvis man betaler inden 8 dage, kan man trække en procentdel fra regningen, men hvis man betaler med løbende måned + 30 dage, får man ikke rabatten men skal betale hele beløbet. Så hvis du formulerer dig rigtigt, kan det sagtens lade sig gøre.