Hej Jeg har udviklet en whisky app til iPhone og iPad og har efter lidt over et år solgt omkring 15.000 eksemplarer. App'en kommer med ca. 400 whiskyer fra omkring 100 destillerier, og brugerne kan selv tilføje nye. Derudover har jeg udviklet et smagsnotesystem. Prisen på app'en er for tiden $2.99 og den sælges i alle lande, hvor iTunes har en programbutik. Det næste skridt er at få app'en online. Dvs. online backup og synkronisering af data mellem iPhone, iPad og iPod Touch. Derudover vil der være en slags community hvor brugerne kan dele destillerier, whiskier og smagsnoter med hinanden. Jeg er ret sikker på, at mange af brugerne gerne vil betale for at få tilføjet nye destillerier og whiskyer til deres database, samtidig med at de kan se de andre brugeres smagsnoter. Denne online service vil jeg tilbyde i abonnementsform, hvor eksempelvis de første seks månder er gratis, så brugerne bliver "hooked". Derefter skal der betales abonnement for en given periode. Jeg overvejer at give programmet væk gratis, hvis jeg kan hive pengene ind på abonnementerne i stedet. Spørgsmålet er, hvor kort/lang en abonnementsperiode skal være til hvilken pris, således at jeg får det størst mulige udbytte uden at skræmme kunderne væk. Er det bedst at have korte abonnementsperioder mad lav pris eller lange perioder med høj pris eller et sted midt imellem? Hvor lang tid skal den første gratis abonnementsperiode vare? Dine erfaringer er meget velkomne! Lasse |
Abonnement - Hjælp til pris og længde
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)